vytisknout velikost písma Porsche schválne uvádza pri modeli 911 Turbo horšie dynamické parametre

Nové modely Turbo a Turbo S majú podhodnotené parametre zrýchlenia a maximálnej rýchlosti. Aj výkon motora by mohol byť vyšší.
Porsche schválne uvádza pri modeli 911 Turbo horšie dynamické parametre

Porsche nedávno predstavilo modernizovaný model 911 Turbo a Turbo S. Asi najdôležitejšie údaj sa týka výkonu motorov. Dvoma turbodúchadlami preplňovaný plochý šesťvalec 3,8 l totiž teraz dosahuje výkon 397 kW (540 k) alebo dokonca 427 kW (580 k) v prípade modelu Turbo S.

P16_0057_a4_rgb.jpgP16_0060_a4_rgb.jpgP16_0061_a4_rgb.jpg
Porsche 911 Turbo a Turbo S sú v skutočnosti ešte rýchlejšie, než udáva automobilka

Zrýchlenie 0-100 km/h trvá novému Turbu podľa oficiálnych údajov 3,0 s, Turbo S to zvládne len za 2,9 s. Podľa predstaviteľov automobilky sú však tieto hodnoty skôr opatrné, realita by mala byť ešte lepší.

"Tých 2,9 sekundy je veľmi konzervatívna hodnota. Mali by ju dosiahnuť aj priemerní vodičovi za bežných podmienok," povedal magazínu Motoring August Achleitner, viceprezident programu 911. Dodáva, že pri interných testoch dosiahla nová 911 Turbo S na zrýchlenie 0-100 km/h za 2,6 až 2,7 sekundy.

P16_0053_a4_rgb.jpgP16_0054_a4_rgb.jpgP16_0056_a4_rgb.jpg
Porsche predstavilo nové Turbá na modernizovanom okruhu v juhoafrickom Kyalami. Porsche 911 Turbo a Turbo S majú štandardne pohon všetkých kolies

To by z Turba S robilo vlastne rovnako rýchle auto ako superšport 918 Spyder. Len pre zaujímavosť, Bugatti Veyron má udávané zrýchlenie 2,5 sekundy. Porsche 911 Turbo S by bolo dokonca rýchlejšie ako McLaren P1.

"Pesimizmus" Porsche pri uvádzaní dynamických parametrov je dobre známy. Už roky je vcelku bežné, že motoristické médiá namerajú lepšiu akceleráciu, než akú firma udáva. To pritom pri iných značkách zďaleka nie je pravidlom.

Automobilka tiež priznáva, že hodnoty krútiaceho momentu a výkonu nových modelov 911 Turbo (540 ka 700 Nm) a Turbo S (580 ka 750 Nm) sú zvolené s ohľadom na spotrebu emisie. Motor aj prevodovka PDK by pri zachovaní prevádzkovej spoľahlivosti mali na viac. Rovnaký "problém" s emisiami rieši napríklad Lexus pri nástupcovi LFA.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY