vytisknout velikost písma Porsche schválne uvádza pri modeli 911 Turbo horšie dynamické parametre

Nové modely Turbo a Turbo S majú podhodnotené parametre zrýchlenia a maximálnej rýchlosti. Aj výkon motora by mohol byť vyšší.
Porsche schválne uvádza pri modeli 911 Turbo horšie dynamické parametre

Porsche nedávno predstavilo modernizovaný model 911 Turbo a Turbo S. Asi najdôležitejšie údaj sa týka výkonu motorov. Dvoma turbodúchadlami preplňovaný plochý šesťvalec 3,8 l totiž teraz dosahuje výkon 397 kW (540 k) alebo dokonca 427 kW (580 k) v prípade modelu Turbo S.

P16_0057_a4_rgb.jpgP16_0060_a4_rgb.jpgP16_0061_a4_rgb.jpg
Porsche 911 Turbo a Turbo S sú v skutočnosti ešte rýchlejšie, než udáva automobilka

Zrýchlenie 0-100 km/h trvá novému Turbu podľa oficiálnych údajov 3,0 s, Turbo S to zvládne len za 2,9 s. Podľa predstaviteľov automobilky sú však tieto hodnoty skôr opatrné, realita by mala byť ešte lepší.

"Tých 2,9 sekundy je veľmi konzervatívna hodnota. Mali by ju dosiahnuť aj priemerní vodičovi za bežných podmienok," povedal magazínu Motoring August Achleitner, viceprezident programu 911. Dodáva, že pri interných testoch dosiahla nová 911 Turbo S na zrýchlenie 0-100 km/h za 2,6 až 2,7 sekundy.

P16_0053_a4_rgb.jpgP16_0054_a4_rgb.jpgP16_0056_a4_rgb.jpg
Porsche predstavilo nové Turbá na modernizovanom okruhu v juhoafrickom Kyalami. Porsche 911 Turbo a Turbo S majú štandardne pohon všetkých kolies

To by z Turba S robilo vlastne rovnako rýchle auto ako superšport 918 Spyder. Len pre zaujímavosť, Bugatti Veyron má udávané zrýchlenie 2,5 sekundy. Porsche 911 Turbo S by bolo dokonca rýchlejšie ako McLaren P1.

"Pesimizmus" Porsche pri uvádzaní dynamických parametrov je dobre známy. Už roky je vcelku bežné, že motoristické médiá namerajú lepšiu akceleráciu, než akú firma udáva. To pritom pri iných značkách zďaleka nie je pravidlom.

Automobilka tiež priznáva, že hodnoty krútiaceho momentu a výkonu nových modelov 911 Turbo (540 ka 700 Nm) a Turbo S (580 ka 750 Nm) sú zvolené s ohľadom na spotrebu emisie. Motor aj prevodovka PDK by pri zachovaní prevádzkovej spoľahlivosti mali na viac. Rovnaký "problém" s emisiami rieši napríklad Lexus pri nástupcovi LFA.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY