vytisknout velikost písma Porsche schválne uvádza pri modeli 911 Turbo horšie dynamické parametre

Nové modely Turbo a Turbo S majú podhodnotené parametre zrýchlenia a maximálnej rýchlosti. Aj výkon motora by mohol byť vyšší.
Porsche schválne uvádza pri modeli 911 Turbo horšie dynamické parametre

Porsche nedávno predstavilo modernizovaný model 911 Turbo a Turbo S. Asi najdôležitejšie údaj sa týka výkonu motorov. Dvoma turbodúchadlami preplňovaný plochý šesťvalec 3,8 l totiž teraz dosahuje výkon 397 kW (540 k) alebo dokonca 427 kW (580 k) v prípade modelu Turbo S.

P16_0057_a4_rgb.jpgP16_0060_a4_rgb.jpgP16_0061_a4_rgb.jpg
Porsche 911 Turbo a Turbo S sú v skutočnosti ešte rýchlejšie, než udáva automobilka

Zrýchlenie 0-100 km/h trvá novému Turbu podľa oficiálnych údajov 3,0 s, Turbo S to zvládne len za 2,9 s. Podľa predstaviteľov automobilky sú však tieto hodnoty skôr opatrné, realita by mala byť ešte lepší.

"Tých 2,9 sekundy je veľmi konzervatívna hodnota. Mali by ju dosiahnuť aj priemerní vodičovi za bežných podmienok," povedal magazínu Motoring August Achleitner, viceprezident programu 911. Dodáva, že pri interných testoch dosiahla nová 911 Turbo S na zrýchlenie 0-100 km/h za 2,6 až 2,7 sekundy.

P16_0053_a4_rgb.jpgP16_0054_a4_rgb.jpgP16_0056_a4_rgb.jpg
Porsche predstavilo nové Turbá na modernizovanom okruhu v juhoafrickom Kyalami. Porsche 911 Turbo a Turbo S majú štandardne pohon všetkých kolies

To by z Turba S robilo vlastne rovnako rýchle auto ako superšport 918 Spyder. Len pre zaujímavosť, Bugatti Veyron má udávané zrýchlenie 2,5 sekundy. Porsche 911 Turbo S by bolo dokonca rýchlejšie ako McLaren P1.

"Pesimizmus" Porsche pri uvádzaní dynamických parametrov je dobre známy. Už roky je vcelku bežné, že motoristické médiá namerajú lepšiu akceleráciu, než akú firma udáva. To pritom pri iných značkách zďaleka nie je pravidlom.

Automobilka tiež priznáva, že hodnoty krútiaceho momentu a výkonu nových modelov 911 Turbo (540 ka 700 Nm) a Turbo S (580 ka 750 Nm) sú zvolené s ohľadom na spotrebu emisie. Motor aj prevodovka PDK by pri zachovaní prevádzkovej spoľahlivosti mali na viac. Rovnaký "problém" s emisiami rieši napríklad Lexus pri nástupcovi LFA.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY