vytisknout velikost písma Porsche privezie do Ženevy puristickú 911 R s manuálom

Novinka dostane atmosférický motor a zbaví sa zbytočností ako klimatizácia, rádio alebo čalúnenie dverí. Celkovo má oproti bežnej 911 schudnúť asi 200 kg.
Porsche privezie do Ženevy puristickú 911 R s manuálom

Keď prišla nová generácia Porsche 911 GT3, dostala len automatickú prevodovku. Tradicionalistom, ktorí sa dusili zlosťou, keď dorazil v roku 1989 do 911 pohon všetkých kolies a v roku 1996 vodné chladenie, zase nabehli na spánkoch žilky. Ani si nechceme predstaviť, čo sa im stalo, keď sa dozvedeli, že nová 911 bude hybrid. Porsche im ale sľúbilo nápravu.

Už pred časom sa začalo hovoriť o samostatnom puristickom modeli 911, ktorý si vezme to najlepšie z celého modelového radu. Dostane atmosférický motor a predovšetkým klasickú šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Zbaví sa zbytočností ako je klimatizácia, rádio a čalúnenie dverí. Celkovo má oproti bežnej 911 schudnúť asi 200 kg. Volať sa bude najskôr asi Porsche 911 R a uvidíme ho na autosalóne v Ženeve.

Príchod novinky potvrdilo samotné Porsche, ktoré muselo s pravdou von v nadväznosti na mnoho špionážnych fotografií, ktoré ukazujú 911 s bodykitom pripomínajúcim GT3, ale bez prítlačného krídla. Navyše zvuk prototypov prezrádzal nielen prirodzené nasávanie, ale aj charakteristickú zmenu otáčok pri manuálnom radení.

Napríklad austrálsky magazín Motoring uvádza, že špeciálna 911 R má byť striktne obmedzená na 600 kusov a vraj sú už všetky rezervované. Zaujímavé tiež je, že vďaka obmedzenej sérii si môže Porsche dovoliť zdvihnúť cenu a 911 R bude zhruba o 30-tisíc drahšia ako 911 GT3.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY