vytisknout velikost písma Porsche privezie do Ženevy puristickú 911 R s manuálom

Novinka dostane atmosférický motor a zbaví sa zbytočností ako klimatizácia, rádio alebo čalúnenie dverí. Celkovo má oproti bežnej 911 schudnúť asi 200 kg.
Porsche privezie do Ženevy puristickú 911 R s manuálom

Keď prišla nová generácia Porsche 911 GT3, dostala len automatickú prevodovku. Tradicionalistom, ktorí sa dusili zlosťou, keď dorazil v roku 1989 do 911 pohon všetkých kolies a v roku 1996 vodné chladenie, zase nabehli na spánkoch žilky. Ani si nechceme predstaviť, čo sa im stalo, keď sa dozvedeli, že nová 911 bude hybrid. Porsche im ale sľúbilo nápravu.

Už pred časom sa začalo hovoriť o samostatnom puristickom modeli 911, ktorý si vezme to najlepšie z celého modelového radu. Dostane atmosférický motor a predovšetkým klasickú šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Zbaví sa zbytočností ako je klimatizácia, rádio a čalúnenie dverí. Celkovo má oproti bežnej 911 schudnúť asi 200 kg. Volať sa bude najskôr asi Porsche 911 R a uvidíme ho na autosalóne v Ženeve.

Príchod novinky potvrdilo samotné Porsche, ktoré muselo s pravdou von v nadväznosti na mnoho špionážnych fotografií, ktoré ukazujú 911 s bodykitom pripomínajúcim GT3, ale bez prítlačného krídla. Navyše zvuk prototypov prezrádzal nielen prirodzené nasávanie, ale aj charakteristickú zmenu otáčok pri manuálnom radení.

Napríklad austrálsky magazín Motoring uvádza, že špeciálna 911 R má byť striktne obmedzená na 600 kusov a vraj sú už všetky rezervované. Zaujímavé tiež je, že vďaka obmedzenej sérii si môže Porsche dovoliť zdvihnúť cenu a 911 R bude zhruba o 30-tisíc drahšia ako 911 GT3.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY