vytisknout velikost písma Porsche privezie do Ženevy puristickú 911 R s manuálom

Novinka dostane atmosférický motor a zbaví sa zbytočností ako klimatizácia, rádio alebo čalúnenie dverí. Celkovo má oproti bežnej 911 schudnúť asi 200 kg.
Porsche privezie do Ženevy puristickú 911 R s manuálom

Keď prišla nová generácia Porsche 911 GT3, dostala len automatickú prevodovku. Tradicionalistom, ktorí sa dusili zlosťou, keď dorazil v roku 1989 do 911 pohon všetkých kolies a v roku 1996 vodné chladenie, zase nabehli na spánkoch žilky. Ani si nechceme predstaviť, čo sa im stalo, keď sa dozvedeli, že nová 911 bude hybrid. Porsche im ale sľúbilo nápravu.

Už pred časom sa začalo hovoriť o samostatnom puristickom modeli 911, ktorý si vezme to najlepšie z celého modelového radu. Dostane atmosférický motor a predovšetkým klasickú šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Zbaví sa zbytočností ako je klimatizácia, rádio a čalúnenie dverí. Celkovo má oproti bežnej 911 schudnúť asi 200 kg. Volať sa bude najskôr asi Porsche 911 R a uvidíme ho na autosalóne v Ženeve.

Príchod novinky potvrdilo samotné Porsche, ktoré muselo s pravdou von v nadväznosti na mnoho špionážnych fotografií, ktoré ukazujú 911 s bodykitom pripomínajúcim GT3, ale bez prítlačného krídla. Navyše zvuk prototypov prezrádzal nielen prirodzené nasávanie, ale aj charakteristickú zmenu otáčok pri manuálnom radení.

Napríklad austrálsky magazín Motoring uvádza, že špeciálna 911 R má byť striktne obmedzená na 600 kusov a vraj sú už všetky rezervované. Zaujímavé tiež je, že vďaka obmedzenej sérii si môže Porsche dovoliť zdvihnúť cenu a 911 R bude zhruba o 30-tisíc drahšia ako 911 GT3.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY