vytisknout velikost písma Porsche privezie do Ženevy puristickú 911 R s manuálom

Novinka dostane atmosférický motor a zbaví sa zbytočností ako klimatizácia, rádio alebo čalúnenie dverí. Celkovo má oproti bežnej 911 schudnúť asi 200 kg.
Porsche privezie do Ženevy puristickú 911 R s manuálom

Keď prišla nová generácia Porsche 911 GT3, dostala len automatickú prevodovku. Tradicionalistom, ktorí sa dusili zlosťou, keď dorazil v roku 1989 do 911 pohon všetkých kolies a v roku 1996 vodné chladenie, zase nabehli na spánkoch žilky. Ani si nechceme predstaviť, čo sa im stalo, keď sa dozvedeli, že nová 911 bude hybrid. Porsche im ale sľúbilo nápravu.

Už pred časom sa začalo hovoriť o samostatnom puristickom modeli 911, ktorý si vezme to najlepšie z celého modelového radu. Dostane atmosférický motor a predovšetkým klasickú šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Zbaví sa zbytočností ako je klimatizácia, rádio a čalúnenie dverí. Celkovo má oproti bežnej 911 schudnúť asi 200 kg. Volať sa bude najskôr asi Porsche 911 R a uvidíme ho na autosalóne v Ženeve.

Príchod novinky potvrdilo samotné Porsche, ktoré muselo s pravdou von v nadväznosti na mnoho špionážnych fotografií, ktoré ukazujú 911 s bodykitom pripomínajúcim GT3, ale bez prítlačného krídla. Navyše zvuk prototypov prezrádzal nielen prirodzené nasávanie, ale aj charakteristickú zmenu otáčok pri manuálnom radení.

Napríklad austrálsky magazín Motoring uvádza, že špeciálna 911 R má byť striktne obmedzená na 600 kusov a vraj sú už všetky rezervované. Zaujímavé tiež je, že vďaka obmedzenej sérii si môže Porsche dovoliť zdvihnúť cenu a 911 R bude zhruba o 30-tisíc drahšia ako 911 GT3.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY