vytisknout velikost písma Porsche privezie do Ženevy puristickú 911 R s manuálom

Novinka dostane atmosférický motor a zbaví sa zbytočností ako klimatizácia, rádio alebo čalúnenie dverí. Celkovo má oproti bežnej 911 schudnúť asi 200 kg.
Porsche privezie do Ženevy puristickú 911 R s manuálom

Keď prišla nová generácia Porsche 911 GT3, dostala len automatickú prevodovku. Tradicionalistom, ktorí sa dusili zlosťou, keď dorazil v roku 1989 do 911 pohon všetkých kolies a v roku 1996 vodné chladenie, zase nabehli na spánkoch žilky. Ani si nechceme predstaviť, čo sa im stalo, keď sa dozvedeli, že nová 911 bude hybrid. Porsche im ale sľúbilo nápravu.

Už pred časom sa začalo hovoriť o samostatnom puristickom modeli 911, ktorý si vezme to najlepšie z celého modelového radu. Dostane atmosférický motor a predovšetkým klasickú šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Zbaví sa zbytočností ako je klimatizácia, rádio a čalúnenie dverí. Celkovo má oproti bežnej 911 schudnúť asi 200 kg. Volať sa bude najskôr asi Porsche 911 R a uvidíme ho na autosalóne v Ženeve.

Príchod novinky potvrdilo samotné Porsche, ktoré muselo s pravdou von v nadväznosti na mnoho špionážnych fotografií, ktoré ukazujú 911 s bodykitom pripomínajúcim GT3, ale bez prítlačného krídla. Navyše zvuk prototypov prezrádzal nielen prirodzené nasávanie, ale aj charakteristickú zmenu otáčok pri manuálnom radení.

Napríklad austrálsky magazín Motoring uvádza, že špeciálna 911 R má byť striktne obmedzená na 600 kusov a vraj sú už všetky rezervované. Zaujímavé tiež je, že vďaka obmedzenej sérii si môže Porsche dovoliť zdvihnúť cenu a 911 R bude zhruba o 30-tisíc drahšia ako 911 GT3.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY