vytisknout velikost písma Porsche pripustilo, že 911 bude plug-in hybrid. O šesť rokov

Porsche potvrdilo prípravy plug-in hybridnej 911. Dôležité je ale vyvinúť ľahšie a efektívnejšie akumulátory. Hybrid nenahradí klasické verzie, bude ich len dopĺňať.
Porsche pripustilo, že 911 bude plug-in hybrid. O šesť rokov

Automobilka Porsche sa elektrifikácií svojej modelovej rady nebráni. Musí ale postupovať opatrne, pretože klientská základňa ikonického modelu 911 je predsa len pomerne konzervatívna a práve vrcholný spaľovací motor je niečo, čo odlišuje 911 od konkurencie alebo iných športových áut. Napriek tomu elektrifikovaná 911 bude, je to nevyhnuteľné.

Prípravy takéhoto modelu potvrdil šéf Porsche Oliver Blume v rozhovore pre Automotive News. So súčasnou generáciou sa to ešte nestihne, pretože platforma ešte nie je na hybridný systém stavaná. Ale nová platforma pre budúci 911 už s ním počíta. Nasledujúca generácia, ktorá sa predstaví budúci rok, tak už v rámci faceliftu taký typ pohonu mať bude.

Elektrifikované Porsche 911 preto očakávajme v zhruba v roku 2023 alebo 2024, v druhej časti životného cyklu nasledujúce generácie. A čo tým pohonom bude? Plug-in hybridný systém. Presne ho šéf Porsche špecifikovať nechcel a vlastne sám asi ešte ani nevie, s čím vývoj nakoniec príde.

Automobilka ale tiež čaká na novú generáciu akumulátorov, súčasné Li-Ion batérie sú totiž stále príliš ťažké a nie príliš efektívne. Cieľom je mať dostatočne kompaktný akumulátor s prijateľnou hmotnosťou a akceptovateľnou kapacitou. Plug-in hybrid 911 navyše nemá len šetriť palivo a znižovať emisie, ale má ponúknuť aj zodpovedajúcu dynamiku.

Cieľovými hodnotami je údajne dojazd 70 km len čisto na elektrinu. Ohľadom dynamických parametrov sa čaká na to, akú latku nastaví konkurencia a kam až pôjde s kombináciou konvenčného spaľovacieho motora a elektromotorov ísť. Plug-in hybrid bude v ponuke vedľa klasických nehybridných verzií.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY