vytisknout velikost písma Porsche pripravuje Boxster a Cayman GTS

Rad modelov 718 Boxster a Cayman sa rozrastie o verziu GTS. Štvorvalec 2,5 l ale verzii GTS zostane. Očakávajme zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu.
Porsche pripravuje Boxster a Cayman GTS

Rad najmenších a najlacnejších Porsche sa rozrastie o ďalšiu verziu. Porsche 718 Boxster a Cayman dostanú prevedenie GTS, rovnako ako ho majú ostatné modely vrátane 911 a aj SUV Cayenne a Macan. Verzie GTS sa dočká aj Porsche Panamera. V zásade sa vždy vyhotovenie GTS líšilo lepšou výbavou a vyšším výkonom proti variante S.

Pri Porsche 718 Boxster a Caymane GTS to nebude inak. Uprostred uložený plochý štvorvalec 2,5 l s preplňovaním z verzií S zostane, ale dočká sa mierneho zvýšenia výkonu i krútiaceho momentu. Súčasné prevedenie 718 Boxster a Cayman S má výkon 257 kW (350 k) a krútiaci moment 420 Nm.

Pre GTS možno celkom spoľahlivo očakávať nárast výkonu k hranici 375 koní. Zmení sa aj podvozok a riadenie, GTS dostane znížený adaptívny podvozok PASM v základnej výbave a paket Sport Chrono. Porsche zvyčajne vykonáva drobné úpravy aj na zavesení a napríklad aj charakteristike diferenciálu. Cayman GTS by mohol zvládnuť šprint na 100 km/h za štyri sekundy, respektíve najvyššiu rýchlosť približne 290 km/h.

Otázka je, či aj Cayman a Boxster GTS stále dostanú v základe manuálnu prevodovku. Rovnako si ju ale objednáva minimálne percento zákazníkov, drvivá väčšina nových áut značky Porsche má automat. Verziu GTS Boxster a Cayman uvidíme na niektorom z jesenných autosalónov, predaj bude zahájený na začiatku roka 2018.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY