vytisknout velikost písma Porsche plánuje na rok 2017 superšport s výkonom 600 koní

Porsche plánuje na rok 2017 superšport s výkonom 600 koní

Ponuka modelov Porsche sa podľa britského Autocar rozrastie o športovú novinku, ktorá zamieri proti súperom typu Ferrari 458. Pôjde o model 988 postavený na novej modulárnej platforme. Vozidlo bude poháňať osemvalec s objemom štyri litre. Očakáva sa výkon okolo 441 kW (600 k).

Nová modulárna platforma má poslúžiť nielen pre 988, využiť by ju mali aj ostatné modely. Základ bude pripravený ako pre zástavbu motora uprostred, tak pre uloženie motora vzadu. Počíta sa s pohonom zadných kolies, platforma však umožní aj systém 4x4. Reč je o klasickej mechanickej verzii a o hybridným prevedení, kedy prednú nápravu poháňa samostatný elektromotor.

Porsche sa údajne dostalo na hranicu možností šesťvalcového motora, takže chystaná 988 dostane väčšiu jednotku. Očakáva sa objem štyroch litrov a osem valcov, pričom špekulácie hovoria dokonca o systéme pracujúcom so štyrmi turbodúchadlami.

Superšportová novinka z dielne Porsche by sa mala objaviť na trhu zhruba o tri roky.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY