vytisknout velikost písma Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: najšialenejšie kombi na svete

Plug-in hybridný bi-turbo osemvalec zamieril aj do Panamery Kombi. Kombinovaná spotreba 3,0 l pôsobí ako výsmech emisným normám. Na 200 km/h akceleruje toto monštrum za 8,5 sekundy.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: najšialenejšie kombi na svete

Zdá sa, že Porsche nemontuje do svojich áut hybridný pohon kvôli nejakému znižovaniu spotreby v reálnom svete, ale čisto pre to, aby ukázalo prostredník aktuálnym homologačným normám. Takže podľa hesla "My môžeme!" Sa naozaj môže nemecká automobilka pochváliť, že najnovšie Panamera má v normovanom teste spotrebu 3,0 litra na 100 km, ale na 200 km/h akceleruje za 8,5 sekundy. To je o 1,4 sekundy rýchlejšie ako Porsche Carrera GT.

Pohon v šialenej hybridnej Panamera Turbo S E-Hybrid už poznáme, ale tentoraz sa kombinácia dvoma turbami preplňovaného osemvalca a elektromotorov dostala do kombi Sport Turismo, čím vznikol pravdepodobne najšialenejšie kombík všetkých čias. Osemvalec, ktorý má 550 koní, v spojení s elektromotorom posiela na všetky kolesá výkon 680 koní a krútiaci moment 850 Nm. Na 100 km/h akceleruje toto monštrum za 3,4 sekundy a rozbehne sa na 310 km/h.

Popri už spomínanej spotrebe 3,0 l, s ktorou sa Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo v niektorých krajinách dostane do najnižších daňových sadzieb, prejde len na elektrinu 49 km. Toto je totiž plug-in hybrid. A len táto skutočnosť napríklad na niektorých trhoch zbaví Panameru nutnosti platiť dane z emisií úplne.

V Nemecku začína plug-in hybridné Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo na sume 188 592 eur vrátane dane. Nechýba ani piata sedačka, základný objem kufra je potom 425 litrov a po sklopení zadných sedadiel dostanete nákladový priestor s objemom 1295 litrov.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY