vytisknout velikost písma Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: najšialenejšie kombi na svete

Plug-in hybridný bi-turbo osemvalec zamieril aj do Panamery Kombi. Kombinovaná spotreba 3,0 l pôsobí ako výsmech emisným normám. Na 200 km/h akceleruje toto monštrum za 8,5 sekundy.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: najšialenejšie kombi na svete

Zdá sa, že Porsche nemontuje do svojich áut hybridný pohon kvôli nejakému znižovaniu spotreby v reálnom svete, ale čisto pre to, aby ukázalo prostredník aktuálnym homologačným normám. Takže podľa hesla "My môžeme!" Sa naozaj môže nemecká automobilka pochváliť, že najnovšie Panamera má v normovanom teste spotrebu 3,0 litra na 100 km, ale na 200 km/h akceleruje za 8,5 sekundy. To je o 1,4 sekundy rýchlejšie ako Porsche Carrera GT.

Pohon v šialenej hybridnej Panamera Turbo S E-Hybrid už poznáme, ale tentoraz sa kombinácia dvoma turbami preplňovaného osemvalca a elektromotorov dostala do kombi Sport Turismo, čím vznikol pravdepodobne najšialenejšie kombík všetkých čias. Osemvalec, ktorý má 550 koní, v spojení s elektromotorom posiela na všetky kolesá výkon 680 koní a krútiaci moment 850 Nm. Na 100 km/h akceleruje toto monštrum za 3,4 sekundy a rozbehne sa na 310 km/h.

Popri už spomínanej spotrebe 3,0 l, s ktorou sa Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo v niektorých krajinách dostane do najnižších daňových sadzieb, prejde len na elektrinu 49 km. Toto je totiž plug-in hybrid. A len táto skutočnosť napríklad na niektorých trhoch zbaví Panameru nutnosti platiť dane z emisií úplne.

V Nemecku začína plug-in hybridné Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo na sume 188 592 eur vrátane dane. Nechýba ani piata sedačka, základný objem kufra je potom 425 litrov a po sklopení zadných sedadiel dostanete nákladový priestor s objemom 1295 litrov.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY