vytisknout velikost písma Porsche Pajun: v hre je opäť menšia Panamera k útoku proti BMW 5

Značka Porsche hľadá nové odbytiská. Blíži sa schvaľovanie projektu na automobil, ktorý by zaútočil proti špičkovým verziám prémiových sedanov vyššej strednej triedy.
Porsche Pajun: v hre je opäť menšia Panamera k útoku proti BMW 5

Automobilka Porsche urobila s novým Macanom, predstaveným pred niekoľkými týždňami v Los Angeles, ďalší krok smerujúci do sféry menších a dostupnejších modelov. S predpokladaným ročným odbytom 50 000 vozidiel by malo ísť o jeden z najdôležitejších modelov značky, avšak zámerom koncernu VW Group je zvýšiť ročný predaj vozidiel značky Porsche v roku 2005 na plných 200 000 kusov, čo je mimochodom viac ako polovica počtu, ktorý vlani predal Seat. Pripomeňme, že za rok 2013 Porsche predalo niečo cez 162 000 nových áut.

Na radu teda prichádza menší sedan, o ktorom sa v kuloároch začalo hovoriť v roku 2011 pod prezývkou Pajun, teda Panamera junior. Malo by ísť o automobil, ktorý bude priamo namierený proti Maserati Ghibli, ale zasiahne aj do segmentu lepšie vybavených verzií vozidiel BMW radu 5, Mercedes-Benz triedy E či Jaguar XF. V tomto duchu sa vyjadril Matthias Müller, šéf spoločnosti Porsche AG, v rozhovore pre britský magazín Autocar.

Podľa neho ide o jeden zo zvažovaných prostriedkov pre dosiahnutie koncernom VW Group načrtnutých cieľov, avšak problémom by mohli byť potrebné produkčné kapacity, lebo už zavedenie výroby nového Macana si vyžiadalo významné investície do nehnuteľností a technológií.

Ak by sa mal Pajun skutočne vyrábať, povstane zrejme na vyvíjanej koncernovej platforme MSB. Tá počíta s pohonom zadných a všetkých kolies a v dohľadnej dobe by na nej mali postaviť nielen ďalšie generácie Panamery, ale aj všetky väčšie autá VW Group vrátane automobilov značky Bentley.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY