vytisknout velikost písma Porsche Pajun: v hre je opäť menšia Panamera k útoku proti BMW 5

Značka Porsche hľadá nové odbytiská. Blíži sa schvaľovanie projektu na automobil, ktorý by zaútočil proti špičkovým verziám prémiových sedanov vyššej strednej triedy.
Porsche Pajun: v hre je opäť menšia Panamera k útoku proti BMW 5

Automobilka Porsche urobila s novým Macanom, predstaveným pred niekoľkými týždňami v Los Angeles, ďalší krok smerujúci do sféry menších a dostupnejších modelov. S predpokladaným ročným odbytom 50 000 vozidiel by malo ísť o jeden z najdôležitejších modelov značky, avšak zámerom koncernu VW Group je zvýšiť ročný predaj vozidiel značky Porsche v roku 2005 na plných 200 000 kusov, čo je mimochodom viac ako polovica počtu, ktorý vlani predal Seat. Pripomeňme, že za rok 2013 Porsche predalo niečo cez 162 000 nových áut.

Na radu teda prichádza menší sedan, o ktorom sa v kuloároch začalo hovoriť v roku 2011 pod prezývkou Pajun, teda Panamera junior. Malo by ísť o automobil, ktorý bude priamo namierený proti Maserati Ghibli, ale zasiahne aj do segmentu lepšie vybavených verzií vozidiel BMW radu 5, Mercedes-Benz triedy E či Jaguar XF. V tomto duchu sa vyjadril Matthias Müller, šéf spoločnosti Porsche AG, v rozhovore pre britský magazín Autocar.

Podľa neho ide o jeden zo zvažovaných prostriedkov pre dosiahnutie koncernom VW Group načrtnutých cieľov, avšak problémom by mohli byť potrebné produkčné kapacity, lebo už zavedenie výroby nového Macana si vyžiadalo významné investície do nehnuteľností a technológií.

Ak by sa mal Pajun skutočne vyrábať, povstane zrejme na vyvíjanej koncernovej platforme MSB. Tá počíta s pohonom zadných a všetkých kolies a v dohľadnej dobe by na nej mali postaviť nielen ďalšie generácie Panamery, ale aj všetky väčšie autá VW Group vrátane automobilov značky Bentley.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY