vytisknout velikost písma Porsche: Ovládanie infotainmentu gestami je len prechodná móda

Nielenže sa vodič musí gestá naučiť, ale hrozí aj to, že ostatní vodiči by si mohli počínanie človeka, ktorý za volantom divoko máva rukami, zle vyložiť. To hovorí muž, ktorý má v Porsche na starosti vývoj palubných systémov.
Porsche: Ovládanie infotainmentu gestami je len prechodná móda

Automobilka Porsche sa jasne vymedzila voči moderným systémom ovládania palubného zábavného systému pomocou gest. Lutz Krauss, vedúci vývoja paubních systémov Porsche, sa domnieva, že ovládanie gestami je len prechodná móda.

"Testovali sme to a samozrejme sa tým zaoberáme, ale nemyslím si, že toto je budúcnosť," povedal Krauss magazínu CarAdvice. Systémy zatiaľ zvládne len základné funkcie ako prehranie nasledujúcej skladby, zmenu rozhlasovrj stanice, odmietnutie telefónneho hovoru či stlmenie rádia.

Nielenže sa vodič musí gestá naučiť, ale podľa Kraussa tiež hrozí, že si počínanie vodiča, ktorý v aute pri križovatke divoko máva v interiéri rukami, môžu ostatní vodiči v iných autách zle vyložiť, napríklad ako pokyn "dávam ti prednosť, choď".

Podľa Kraussa tiež nie je dobré, aby sa zákazníkom vnucoval jazyk, ktorým majú s autom komunikovať, a prirovnáva súčasnú situáciu skôr k programovaniu starých počítačov pomocou programu DOS. Prielom by podľa neho mohol nastať v prípade, keď sa systém rozpoznania gest spojí s funkciou, ktorá monitoruje, kam sa vodič pozerá.

Jedným z prvých áut so systémom rozpoznania gest je nové BMW radu 7. Koncern Volkswagen, kam spadá aj Porsche, teraz používa vo veľkej časti áut palubný systém, ktorý spozná, že sa k nemu blíži ruka a ponúkne na dotykovej obrazovke rozšírené funkcie, ktoré sú inak skryté a nezakrývajú napríklad mapu navigácie.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY