vytisknout velikost písma Porsche: Ovládanie infotainmentu gestami je len prechodná móda

Nielenže sa vodič musí gestá naučiť, ale hrozí aj to, že ostatní vodiči by si mohli počínanie človeka, ktorý za volantom divoko máva rukami, zle vyložiť. To hovorí muž, ktorý má v Porsche na starosti vývoj palubných systémov.
Porsche: Ovládanie infotainmentu gestami je len prechodná móda

Automobilka Porsche sa jasne vymedzila voči moderným systémom ovládania palubného zábavného systému pomocou gest. Lutz Krauss, vedúci vývoja paubních systémov Porsche, sa domnieva, že ovládanie gestami je len prechodná móda.

"Testovali sme to a samozrejme sa tým zaoberáme, ale nemyslím si, že toto je budúcnosť," povedal Krauss magazínu CarAdvice. Systémy zatiaľ zvládne len základné funkcie ako prehranie nasledujúcej skladby, zmenu rozhlasovrj stanice, odmietnutie telefónneho hovoru či stlmenie rádia.

Nielenže sa vodič musí gestá naučiť, ale podľa Kraussa tiež hrozí, že si počínanie vodiča, ktorý v aute pri križovatke divoko máva v interiéri rukami, môžu ostatní vodiči v iných autách zle vyložiť, napríklad ako pokyn "dávam ti prednosť, choď".

Podľa Kraussa tiež nie je dobré, aby sa zákazníkom vnucoval jazyk, ktorým majú s autom komunikovať, a prirovnáva súčasnú situáciu skôr k programovaniu starých počítačov pomocou programu DOS. Prielom by podľa neho mohol nastať v prípade, keď sa systém rozpoznania gest spojí s funkciou, ktorá monitoruje, kam sa vodič pozerá.

Jedným z prvých áut so systémom rozpoznania gest je nové BMW radu 7. Koncern Volkswagen, kam spadá aj Porsche, teraz používa vo veľkej časti áut palubný systém, ktorý spozná, že sa k nemu blíži ruka a ponúkne na dotykovej obrazovke rozšírené funkcie, ktoré sú inak skryté a nezakrývajú napríklad mapu navigácie.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY