vytisknout velikost písma Porsche: Ovládanie infotainmentu gestami je len prechodná móda

Nielenže sa vodič musí gestá naučiť, ale hrozí aj to, že ostatní vodiči by si mohli počínanie človeka, ktorý za volantom divoko máva rukami, zle vyložiť. To hovorí muž, ktorý má v Porsche na starosti vývoj palubných systémov.
Porsche: Ovládanie infotainmentu gestami je len prechodná móda

Automobilka Porsche sa jasne vymedzila voči moderným systémom ovládania palubného zábavného systému pomocou gest. Lutz Krauss, vedúci vývoja paubních systémov Porsche, sa domnieva, že ovládanie gestami je len prechodná móda.

"Testovali sme to a samozrejme sa tým zaoberáme, ale nemyslím si, že toto je budúcnosť," povedal Krauss magazínu CarAdvice. Systémy zatiaľ zvládne len základné funkcie ako prehranie nasledujúcej skladby, zmenu rozhlasovrj stanice, odmietnutie telefónneho hovoru či stlmenie rádia.

Nielenže sa vodič musí gestá naučiť, ale podľa Kraussa tiež hrozí, že si počínanie vodiča, ktorý v aute pri križovatke divoko máva v interiéri rukami, môžu ostatní vodiči v iných autách zle vyložiť, napríklad ako pokyn "dávam ti prednosť, choď".

Podľa Kraussa tiež nie je dobré, aby sa zákazníkom vnucoval jazyk, ktorým majú s autom komunikovať, a prirovnáva súčasnú situáciu skôr k programovaniu starých počítačov pomocou programu DOS. Prielom by podľa neho mohol nastať v prípade, keď sa systém rozpoznania gest spojí s funkciou, ktorá monitoruje, kam sa vodič pozerá.

Jedným z prvých áut so systémom rozpoznania gest je nové BMW radu 7. Koncern Volkswagen, kam spadá aj Porsche, teraz používa vo veľkej časti áut palubný systém, ktorý spozná, že sa k nemu blíži ruka a ponúkne na dotykovej obrazovke rozšírené funkcie, ktoré sú inak skryté a nezakrývajú napríklad mapu navigácie.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY