vytisknout velikost písma Porsche: Ovládanie infotainmentu gestami je len prechodná móda

Nielenže sa vodič musí gestá naučiť, ale hrozí aj to, že ostatní vodiči by si mohli počínanie človeka, ktorý za volantom divoko máva rukami, zle vyložiť. To hovorí muž, ktorý má v Porsche na starosti vývoj palubných systémov.
Porsche: Ovládanie infotainmentu gestami je len prechodná móda

Automobilka Porsche sa jasne vymedzila voči moderným systémom ovládania palubného zábavného systému pomocou gest. Lutz Krauss, vedúci vývoja paubních systémov Porsche, sa domnieva, že ovládanie gestami je len prechodná móda.

"Testovali sme to a samozrejme sa tým zaoberáme, ale nemyslím si, že toto je budúcnosť," povedal Krauss magazínu CarAdvice. Systémy zatiaľ zvládne len základné funkcie ako prehranie nasledujúcej skladby, zmenu rozhlasovrj stanice, odmietnutie telefónneho hovoru či stlmenie rádia.

Nielenže sa vodič musí gestá naučiť, ale podľa Kraussa tiež hrozí, že si počínanie vodiča, ktorý v aute pri križovatke divoko máva v interiéri rukami, môžu ostatní vodiči v iných autách zle vyložiť, napríklad ako pokyn "dávam ti prednosť, choď".

Podľa Kraussa tiež nie je dobré, aby sa zákazníkom vnucoval jazyk, ktorým majú s autom komunikovať, a prirovnáva súčasnú situáciu skôr k programovaniu starých počítačov pomocou programu DOS. Prielom by podľa neho mohol nastať v prípade, keď sa systém rozpoznania gest spojí s funkciou, ktorá monitoruje, kam sa vodič pozerá.

Jedným z prvých áut so systémom rozpoznania gest je nové BMW radu 7. Koncern Volkswagen, kam spadá aj Porsche, teraz používa vo veľkej časti áut palubný systém, ktorý spozná, že sa k nemu blíži ruka a ponúkne na dotykovej obrazovke rozšírené funkcie, ktoré sú inak skryté a nezakrývajú napríklad mapu navigácie.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY