vytisknout velikost písma Porsche: Ovládanie infotainmentu gestami je len prechodná móda

Nielenže sa vodič musí gestá naučiť, ale hrozí aj to, že ostatní vodiči by si mohli počínanie človeka, ktorý za volantom divoko máva rukami, zle vyložiť. To hovorí muž, ktorý má v Porsche na starosti vývoj palubných systémov.
Porsche: Ovládanie infotainmentu gestami je len prechodná móda

Automobilka Porsche sa jasne vymedzila voči moderným systémom ovládania palubného zábavného systému pomocou gest. Lutz Krauss, vedúci vývoja paubních systémov Porsche, sa domnieva, že ovládanie gestami je len prechodná móda.

"Testovali sme to a samozrejme sa tým zaoberáme, ale nemyslím si, že toto je budúcnosť," povedal Krauss magazínu CarAdvice. Systémy zatiaľ zvládne len základné funkcie ako prehranie nasledujúcej skladby, zmenu rozhlasovrj stanice, odmietnutie telefónneho hovoru či stlmenie rádia.

Nielenže sa vodič musí gestá naučiť, ale podľa Kraussa tiež hrozí, že si počínanie vodiča, ktorý v aute pri križovatke divoko máva v interiéri rukami, môžu ostatní vodiči v iných autách zle vyložiť, napríklad ako pokyn "dávam ti prednosť, choď".

Podľa Kraussa tiež nie je dobré, aby sa zákazníkom vnucoval jazyk, ktorým majú s autom komunikovať, a prirovnáva súčasnú situáciu skôr k programovaniu starých počítačov pomocou programu DOS. Prielom by podľa neho mohol nastať v prípade, keď sa systém rozpoznania gest spojí s funkciou, ktorá monitoruje, kam sa vodič pozerá.

Jedným z prvých áut so systémom rozpoznania gest je nové BMW radu 7. Koncern Volkswagen, kam spadá aj Porsche, teraz používa vo veľkej časti áut palubný systém, ktorý spozná, že sa k nemu blíži ruka a ponúkne na dotykovej obrazovke rozšírené funkcie, ktoré sú inak skryté a nezakrývajú napríklad mapu navigácie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY