vytisknout velikost písma Porsche naozaj zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je trochu vznetlivé

Porsche naozaj zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je trochu vznetlivé

Zákazníci, ktorí majú objednané Porsche 911 GT3 aktuálnej generácie 991, sa svojho nového auta len tak nedočkajú. Automobilka z Zuffenhausene totiž pozastavila jeho dodávky, aby vyšetrila dva prípady samovoľného požiaru.

Porsche1.JPGPorsche2.jpg
Policajné snímky horiaceho Porsche 911 GT3 zo Švajčiarska (Foto: Kantonspolizei - Gossau)

Zvesti o prerušení dodávok kolovali internetom už minulý týždeň v súvislosti s kauzou švajčiarskeho majiteľa. Jeho Porsche 911 GT3 začalo počas jazdy vydávať podozrivé zvuky z motora. Preto zišiel z diaľnice a zastavil. Zistil, že z auta uniká olej a z motorového priestoru vychádza dym. Onedlho auto vzplanulo.

Až teraz ale automobilka potvrdila, že k pozastaveniu dodávok zákazníkom skutočne prikročila. Hovorca Porsche to včera popoludní priznal agentúre Reuters.

O druhom podozrivom vzplanutí došlo podľa blogu Axis of oversteer v Taliansku. U takmer novej GT3 s najazdenými šesťdesiatimi kilometrami sa rozsvietila kontrolka upozorňujúca na nízky tlak oleja a niekoľko sekúnd na to vypukol požiar.

Porsche tento rok dodalo zákazníkom 322 kusov GT3. Relatívne špecializovaný variant radu 911 je vyladený pre nasadenie na pretekárskych okruhoch. Vedľa špičkového podvozku je jej pýchou vysokotáčkový atmosféricky plnený boxer s výkonom 475 koní. Práve ten by mohol byť príčinou problémov.

Porsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_06.jpgPorsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgPorsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_0e.jpg
Aktuálné GT3 má úplne nový motor, kombinovaný výhradne s prevodovkou PDK

Zatiaľ čo predchádzajúce generácie GT3 mali motory Mezger, ktorých pôvod siahal až k pretekárskej 911 GT1, boxer v GT3 generácie 991 je nová konštrukcia, vychádzajúca z jednotky pre Carreru S. Má ale rad iných dielov vrátane kľukové hriadele, ojníc a kompletných ventilových rozvodov. Vďaka tomu točí astronomických 9000 min-1.

Novinkou je tiež prenos hnacej sily. Zatiaľ čo predchádzajúce modely GT3 spoliehali na manuálne radenie, súčasná verzia sa dodáva výhradne s dvojspojkovou prevodovkou PDK.

Porsche 911 GT3 nie je najdrahším variantom 911, ako mylne uviedla ČTK a niektoré médiá to od nej prevzala. Pre slovenského dovozcu stojí 139 tisíc eur. Napríklad 911 Turbo S Cabriolet vyjde na 210 tisíc eur.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY