vytisknout velikost písma Porsche naozaj zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je trochu vznetlivé

Porsche naozaj zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je trochu vznetlivé

Zákazníci, ktorí majú objednané Porsche 911 GT3 aktuálnej generácie 991, sa svojho nového auta len tak nedočkajú. Automobilka z Zuffenhausene totiž pozastavila jeho dodávky, aby vyšetrila dva prípady samovoľného požiaru.

Porsche1.JPGPorsche2.jpg
Policajné snímky horiaceho Porsche 911 GT3 zo Švajčiarska (Foto: Kantonspolizei - Gossau)

Zvesti o prerušení dodávok kolovali internetom už minulý týždeň v súvislosti s kauzou švajčiarskeho majiteľa. Jeho Porsche 911 GT3 začalo počas jazdy vydávať podozrivé zvuky z motora. Preto zišiel z diaľnice a zastavil. Zistil, že z auta uniká olej a z motorového priestoru vychádza dym. Onedlho auto vzplanulo.

Až teraz ale automobilka potvrdila, že k pozastaveniu dodávok zákazníkom skutočne prikročila. Hovorca Porsche to včera popoludní priznal agentúre Reuters.

O druhom podozrivom vzplanutí došlo podľa blogu Axis of oversteer v Taliansku. U takmer novej GT3 s najazdenými šesťdesiatimi kilometrami sa rozsvietila kontrolka upozorňujúca na nízky tlak oleja a niekoľko sekúnd na to vypukol požiar.

Porsche tento rok dodalo zákazníkom 322 kusov GT3. Relatívne špecializovaný variant radu 911 je vyladený pre nasadenie na pretekárskych okruhoch. Vedľa špičkového podvozku je jej pýchou vysokotáčkový atmosféricky plnený boxer s výkonom 475 koní. Práve ten by mohol byť príčinou problémov.

Porsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_06.jpgPorsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgPorsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_0e.jpg
Aktuálné GT3 má úplne nový motor, kombinovaný výhradne s prevodovkou PDK

Zatiaľ čo predchádzajúce generácie GT3 mali motory Mezger, ktorých pôvod siahal až k pretekárskej 911 GT1, boxer v GT3 generácie 991 je nová konštrukcia, vychádzajúca z jednotky pre Carreru S. Má ale rad iných dielov vrátane kľukové hriadele, ojníc a kompletných ventilových rozvodov. Vďaka tomu točí astronomických 9000 min-1.

Novinkou je tiež prenos hnacej sily. Zatiaľ čo predchádzajúce modely GT3 spoliehali na manuálne radenie, súčasná verzia sa dodáva výhradne s dvojspojkovou prevodovkou PDK.

Porsche 911 GT3 nie je najdrahším variantom 911, ako mylne uviedla ČTK a niektoré médiá to od nej prevzala. Pre slovenského dovozcu stojí 139 tisíc eur. Napríklad 911 Turbo S Cabriolet vyjde na 210 tisíc eur.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY