vytisknout velikost písma Porsche naozaj zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je trochu vznetlivé

Porsche naozaj zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je trochu vznetlivé

Zákazníci, ktorí majú objednané Porsche 911 GT3 aktuálnej generácie 991, sa svojho nového auta len tak nedočkajú. Automobilka z Zuffenhausene totiž pozastavila jeho dodávky, aby vyšetrila dva prípady samovoľného požiaru.

Porsche1.JPGPorsche2.jpg
Policajné snímky horiaceho Porsche 911 GT3 zo Švajčiarska (Foto: Kantonspolizei - Gossau)

Zvesti o prerušení dodávok kolovali internetom už minulý týždeň v súvislosti s kauzou švajčiarskeho majiteľa. Jeho Porsche 911 GT3 začalo počas jazdy vydávať podozrivé zvuky z motora. Preto zišiel z diaľnice a zastavil. Zistil, že z auta uniká olej a z motorového priestoru vychádza dym. Onedlho auto vzplanulo.

Až teraz ale automobilka potvrdila, že k pozastaveniu dodávok zákazníkom skutočne prikročila. Hovorca Porsche to včera popoludní priznal agentúre Reuters.

O druhom podozrivom vzplanutí došlo podľa blogu Axis of oversteer v Taliansku. U takmer novej GT3 s najazdenými šesťdesiatimi kilometrami sa rozsvietila kontrolka upozorňujúca na nízky tlak oleja a niekoľko sekúnd na to vypukol požiar.

Porsche tento rok dodalo zákazníkom 322 kusov GT3. Relatívne špecializovaný variant radu 911 je vyladený pre nasadenie na pretekárskych okruhoch. Vedľa špičkového podvozku je jej pýchou vysokotáčkový atmosféricky plnený boxer s výkonom 475 koní. Práve ten by mohol byť príčinou problémov.

Porsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_06.jpgPorsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgPorsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_0e.jpg
Aktuálné GT3 má úplne nový motor, kombinovaný výhradne s prevodovkou PDK

Zatiaľ čo predchádzajúce generácie GT3 mali motory Mezger, ktorých pôvod siahal až k pretekárskej 911 GT1, boxer v GT3 generácie 991 je nová konštrukcia, vychádzajúca z jednotky pre Carreru S. Má ale rad iných dielov vrátane kľukové hriadele, ojníc a kompletných ventilových rozvodov. Vďaka tomu točí astronomických 9000 min-1.

Novinkou je tiež prenos hnacej sily. Zatiaľ čo predchádzajúce modely GT3 spoliehali na manuálne radenie, súčasná verzia sa dodáva výhradne s dvojspojkovou prevodovkou PDK.

Porsche 911 GT3 nie je najdrahším variantom 911, ako mylne uviedla ČTK a niektoré médiá to od nej prevzala. Pre slovenského dovozcu stojí 139 tisíc eur. Napríklad 911 Turbo S Cabriolet vyjde na 210 tisíc eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY