vytisknout velikost písma Porsche naozaj zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je trochu vznetlivé

Porsche naozaj zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je trochu vznetlivé

Zákazníci, ktorí majú objednané Porsche 911 GT3 aktuálnej generácie 991, sa svojho nového auta len tak nedočkajú. Automobilka z Zuffenhausene totiž pozastavila jeho dodávky, aby vyšetrila dva prípady samovoľného požiaru.

Porsche1.JPGPorsche2.jpg
Policajné snímky horiaceho Porsche 911 GT3 zo Švajčiarska (Foto: Kantonspolizei - Gossau)

Zvesti o prerušení dodávok kolovali internetom už minulý týždeň v súvislosti s kauzou švajčiarskeho majiteľa. Jeho Porsche 911 GT3 začalo počas jazdy vydávať podozrivé zvuky z motora. Preto zišiel z diaľnice a zastavil. Zistil, že z auta uniká olej a z motorového priestoru vychádza dym. Onedlho auto vzplanulo.

Až teraz ale automobilka potvrdila, že k pozastaveniu dodávok zákazníkom skutočne prikročila. Hovorca Porsche to včera popoludní priznal agentúre Reuters.

O druhom podozrivom vzplanutí došlo podľa blogu Axis of oversteer v Taliansku. U takmer novej GT3 s najazdenými šesťdesiatimi kilometrami sa rozsvietila kontrolka upozorňujúca na nízky tlak oleja a niekoľko sekúnd na to vypukol požiar.

Porsche tento rok dodalo zákazníkom 322 kusov GT3. Relatívne špecializovaný variant radu 911 je vyladený pre nasadenie na pretekárskych okruhoch. Vedľa špičkového podvozku je jej pýchou vysokotáčkový atmosféricky plnený boxer s výkonom 475 koní. Práve ten by mohol byť príčinou problémov.

Porsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_06.jpgPorsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgPorsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_0e.jpg
Aktuálné GT3 má úplne nový motor, kombinovaný výhradne s prevodovkou PDK

Zatiaľ čo predchádzajúce generácie GT3 mali motory Mezger, ktorých pôvod siahal až k pretekárskej 911 GT1, boxer v GT3 generácie 991 je nová konštrukcia, vychádzajúca z jednotky pre Carreru S. Má ale rad iných dielov vrátane kľukové hriadele, ojníc a kompletných ventilových rozvodov. Vďaka tomu točí astronomických 9000 min-1.

Novinkou je tiež prenos hnacej sily. Zatiaľ čo predchádzajúce modely GT3 spoliehali na manuálne radenie, súčasná verzia sa dodáva výhradne s dvojspojkovou prevodovkou PDK.

Porsche 911 GT3 nie je najdrahším variantom 911, ako mylne uviedla ČTK a niektoré médiá to od nej prevzala. Pre slovenského dovozcu stojí 139 tisíc eur. Napríklad 911 Turbo S Cabriolet vyjde na 210 tisíc eur.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY