vytisknout velikost písma Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tu. Na Audi SQ5 ale nestačí

Porsche predstavilo v Los Angeles svoje druhé SUV. Rovnako ako u veľkého Cayenne ale aj tu platí, že Porsche sa automaticky nerovná "to najrýchlejšie".
Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tu. Na Audi SQ5 ale nestačí
Zoznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)

Macan je tu. Trochu zvláštne meno má svoj pôvod v indonézštine a v preklade znamená tiger. Podľa automobilky najlepšie vyjadruje realitu nového modelu, ale nechajme všeobecné rozprávanie stranou. Na trh prichádza zmenšený Cayenne v troch variantoch - Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo. Prvý menovaný má pod kapotou trojlitrový šesťvalec naladený na 340 koní a stovku zvládne za 5,4 s. Najvyššia rýchlosť je 254 km/h a kombinovaná spotreba sa pohybuje okolo deviatich litrov.

Výkonnejšou benzínovou alternatívou je Turbo. Aj táto verzia má pod kapotou šesťvalec, tentoraz však s objemom 3,6 l. Najvyšší výkon má hodnotu 400 koní, čo znamená zrýchlenie z nuly na stovku za 4,8 s a maximálnu rýchlosť 266 km/h. Kto si priplatí za paket Sport Chrono, ten sa môže tešiť ako v Macane S, tak aj v Macane Turbo na o dve desatiny sekundy lepší čas pri šprinte na stovku.

P13_0825_a4_rgb.jpgP13_0828_a4_rgb.jpg 
Macan znamená "tiger". V dizajne ale nečakajte prekvapenie, ide v podstate len o zmenšený Cayenne.

Pre priaznivcov dieselových motorov je nachystaný Macan S Diesel. Znovu pôjde o trojlitrovú šesťvalcovú jednotku, tentoraz s maximálnym výkonom 258 koní, akceleráciou 0-100 km/h za 6,3 s ( 6,1 s v kombinácii so Sport Chrono) a najvyššou rýchlosťou 230 km/h. Podobne ako tomu bolo dlhú dobu v Cayenne, ponechal koncern VW v naftovej verzii priestor pre inú automobilku. Kto chce rýchlejšie dieselové kompaktné SUV, ten má k dispozícii Audi SQ5 osadené dieselom s maximom 313 koní a najvyššou rýchlosťou 250 km/h. Na stovke je naftová SQ5 o celú jednu sekundu skôr. Uvidíme, či sa časom situácia nezmení.

Štandardom pre každé Porsche Macan je pohon všetkých kolies používajúco medzinápravovú spojku a automatickú prevodovku. Zákazníci môžu voliť medzi trojicou podvozkov. Ten v základe používa oceľové pružiny a klasické tlmiče . Druhou možnosťou sú adaptívne tlmiče PASM. Tie sú súčasťou Macanu Turbo, pre zvyšné dva sú za príplatok. Priplácať potom možno ešte za vzduchový podvozok s možnosťou nastavenia svetlej výšky. Každý Macan tiež ponúkne možnosť voľby medzi režimom Sport a Off-Road.

SR a ČR republika sa dočká prvého Porsche Macan presne piateho apríla budúceho roka. Prvá cena štartuje na sume 57 930 eur (s DPH) a platí pre Macan S i Macan S Diesel. Turbo začína na 79 626 euro (s DPH). Výroba nemeckej novinky je umiestnená do Lipska.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY