vytisknout velikost písma Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tu. Na Audi SQ5 ale nestačí

Porsche predstavilo v Los Angeles svoje druhé SUV. Rovnako ako u veľkého Cayenne ale aj tu platí, že Porsche sa automaticky nerovná "to najrýchlejšie".
Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tu. Na Audi SQ5 ale nestačí
Zoznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)

Macan je tu. Trochu zvláštne meno má svoj pôvod v indonézštine a v preklade znamená tiger. Podľa automobilky najlepšie vyjadruje realitu nového modelu, ale nechajme všeobecné rozprávanie stranou. Na trh prichádza zmenšený Cayenne v troch variantoch - Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo. Prvý menovaný má pod kapotou trojlitrový šesťvalec naladený na 340 koní a stovku zvládne za 5,4 s. Najvyššia rýchlosť je 254 km/h a kombinovaná spotreba sa pohybuje okolo deviatich litrov.

Výkonnejšou benzínovou alternatívou je Turbo. Aj táto verzia má pod kapotou šesťvalec, tentoraz však s objemom 3,6 l. Najvyšší výkon má hodnotu 400 koní, čo znamená zrýchlenie z nuly na stovku za 4,8 s a maximálnu rýchlosť 266 km/h. Kto si priplatí za paket Sport Chrono, ten sa môže tešiť ako v Macane S, tak aj v Macane Turbo na o dve desatiny sekundy lepší čas pri šprinte na stovku.

P13_0825_a4_rgb.jpgP13_0828_a4_rgb.jpg 
Macan znamená "tiger". V dizajne ale nečakajte prekvapenie, ide v podstate len o zmenšený Cayenne.

Pre priaznivcov dieselových motorov je nachystaný Macan S Diesel. Znovu pôjde o trojlitrovú šesťvalcovú jednotku, tentoraz s maximálnym výkonom 258 koní, akceleráciou 0-100 km/h za 6,3 s ( 6,1 s v kombinácii so Sport Chrono) a najvyššou rýchlosťou 230 km/h. Podobne ako tomu bolo dlhú dobu v Cayenne, ponechal koncern VW v naftovej verzii priestor pre inú automobilku. Kto chce rýchlejšie dieselové kompaktné SUV, ten má k dispozícii Audi SQ5 osadené dieselom s maximom 313 koní a najvyššou rýchlosťou 250 km/h. Na stovke je naftová SQ5 o celú jednu sekundu skôr. Uvidíme, či sa časom situácia nezmení.

Štandardom pre každé Porsche Macan je pohon všetkých kolies používajúco medzinápravovú spojku a automatickú prevodovku. Zákazníci môžu voliť medzi trojicou podvozkov. Ten v základe používa oceľové pružiny a klasické tlmiče . Druhou možnosťou sú adaptívne tlmiče PASM. Tie sú súčasťou Macanu Turbo, pre zvyšné dva sú za príplatok. Priplácať potom možno ešte za vzduchový podvozok s možnosťou nastavenia svetlej výšky. Každý Macan tiež ponúkne možnosť voľby medzi režimom Sport a Off-Road.

SR a ČR republika sa dočká prvého Porsche Macan presne piateho apríla budúceho roka. Prvá cena štartuje na sume 57 930 eur (s DPH) a platí pre Macan S i Macan S Diesel. Turbo začína na 79 626 euro (s DPH). Výroba nemeckej novinky je umiestnená do Lipska.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY