vytisknout velikost písma Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tu. Na Audi SQ5 ale nestačí

Porsche predstavilo v Los Angeles svoje druhé SUV. Rovnako ako u veľkého Cayenne ale aj tu platí, že Porsche sa automaticky nerovná "to najrýchlejšie".
Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tu. Na Audi SQ5 ale nestačí
Zoznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)

Macan je tu. Trochu zvláštne meno má svoj pôvod v indonézštine a v preklade znamená tiger. Podľa automobilky najlepšie vyjadruje realitu nového modelu, ale nechajme všeobecné rozprávanie stranou. Na trh prichádza zmenšený Cayenne v troch variantoch - Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo. Prvý menovaný má pod kapotou trojlitrový šesťvalec naladený na 340 koní a stovku zvládne za 5,4 s. Najvyššia rýchlosť je 254 km/h a kombinovaná spotreba sa pohybuje okolo deviatich litrov.

Výkonnejšou benzínovou alternatívou je Turbo. Aj táto verzia má pod kapotou šesťvalec, tentoraz však s objemom 3,6 l. Najvyšší výkon má hodnotu 400 koní, čo znamená zrýchlenie z nuly na stovku za 4,8 s a maximálnu rýchlosť 266 km/h. Kto si priplatí za paket Sport Chrono, ten sa môže tešiť ako v Macane S, tak aj v Macane Turbo na o dve desatiny sekundy lepší čas pri šprinte na stovku.

P13_0825_a4_rgb.jpgP13_0828_a4_rgb.jpg 
Macan znamená "tiger". V dizajne ale nečakajte prekvapenie, ide v podstate len o zmenšený Cayenne.

Pre priaznivcov dieselových motorov je nachystaný Macan S Diesel. Znovu pôjde o trojlitrovú šesťvalcovú jednotku, tentoraz s maximálnym výkonom 258 koní, akceleráciou 0-100 km/h za 6,3 s ( 6,1 s v kombinácii so Sport Chrono) a najvyššou rýchlosťou 230 km/h. Podobne ako tomu bolo dlhú dobu v Cayenne, ponechal koncern VW v naftovej verzii priestor pre inú automobilku. Kto chce rýchlejšie dieselové kompaktné SUV, ten má k dispozícii Audi SQ5 osadené dieselom s maximom 313 koní a najvyššou rýchlosťou 250 km/h. Na stovke je naftová SQ5 o celú jednu sekundu skôr. Uvidíme, či sa časom situácia nezmení.

Štandardom pre každé Porsche Macan je pohon všetkých kolies používajúco medzinápravovú spojku a automatickú prevodovku. Zákazníci môžu voliť medzi trojicou podvozkov. Ten v základe používa oceľové pružiny a klasické tlmiče . Druhou možnosťou sú adaptívne tlmiče PASM. Tie sú súčasťou Macanu Turbo, pre zvyšné dva sú za príplatok. Priplácať potom možno ešte za vzduchový podvozok s možnosťou nastavenia svetlej výšky. Každý Macan tiež ponúkne možnosť voľby medzi režimom Sport a Off-Road.

SR a ČR republika sa dočká prvého Porsche Macan presne piateho apríla budúceho roka. Prvá cena štartuje na sume 57 930 eur (s DPH) a platí pre Macan S i Macan S Diesel. Turbo začína na 79 626 euro (s DPH). Výroba nemeckej novinky je umiestnená do Lipska.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY