vytisknout velikost písma Porsche Macan štvorvalec naozaj dostane, a to už koncom roka 2014

A je to potvrdené. Nové SUV Porsche Macan sa dočká aj kompaktného štvorvalcového motora, a to už v priebehu budúceho roka.

Je koniec špekuláciám. Prakticky už od premiéry nového modelu Porsche Macan, ktorá prebehla pred niekoľkými týždňami v Los Angeles, sa hovorilo o tom, že k šesťvalcovým motorom pribudnú aj štvorvalce, ktoré pomôžu automobilke Porsche trochu porovnať administratívnu bilanciu emisií CO2. Tieto špekulácie teraz oficiálne potvrdil priamo Dr Thomas Casper, šéf značky pre pohonné ústrojenstvo.

V rozhovore pre magazín Autoexpress na otázku, kedy sa tak stane, odpovedal: "Nemôžem vám povedať presný mesiac, ale niekedy v roku 2014, zrejme v jeho závere." Nie je žiadnym tajomstvom, že Porsche pracuje na novom zážihovom štvorvalci s objemom 2,0 l a protibežnými piestami (boxer), a práve o tomto agregáte by mohla byť reč. Dr Casper uviedol, že najvyššou prioritou pri jeho vývoji je správny zvuk, ale sľúbil, že aj štvorvalec ponúkne výkony "skutočného Porsche".

Porsche Macan 1.jpgPorsche Macan 2.jpgPorsche Macan 3.jpg
Macan, menší braček Porsche Cayenne, dostane štvorvalcový motor už budúci rok

Štvorvalcový Macan sa stane novým základným modelom tejto značky, bude teda najslabší a cenovo najdostupnejší, ale tým to nekončí. S pomocou tohto agregátu má Porsche časom vytvoriť novú paletu lacnejších verzií tiež v radoch Boxster a Cayman. Odklon od moderných tradícií značky Porsche? Skôr návrat ku koreňom, hoci trocha vynútený tlakom na znižovanie CO2.

Ale ani týmto to navyše skončiť nemusí, ďalšie špekulácie totiž hovoroa o možnej zástavbe koncernových "dieselov" VW TDI 2,0 l. Dr Casper totiž potvrdil, že Porsche na vlastnom štvorvalcovom vznetovom motore nepracuje...


 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY