vytisknout velikost písma Porsche Macan štvorvalec naozaj dostane, a to už koncom roka 2014

A je to potvrdené. Nové SUV Porsche Macan sa dočká aj kompaktného štvorvalcového motora, a to už v priebehu budúceho roka.

Je koniec špekuláciám. Prakticky už od premiéry nového modelu Porsche Macan, ktorá prebehla pred niekoľkými týždňami v Los Angeles, sa hovorilo o tom, že k šesťvalcovým motorom pribudnú aj štvorvalce, ktoré pomôžu automobilke Porsche trochu porovnať administratívnu bilanciu emisií CO2. Tieto špekulácie teraz oficiálne potvrdil priamo Dr Thomas Casper, šéf značky pre pohonné ústrojenstvo.

V rozhovore pre magazín Autoexpress na otázku, kedy sa tak stane, odpovedal: "Nemôžem vám povedať presný mesiac, ale niekedy v roku 2014, zrejme v jeho závere." Nie je žiadnym tajomstvom, že Porsche pracuje na novom zážihovom štvorvalci s objemom 2,0 l a protibežnými piestami (boxer), a práve o tomto agregáte by mohla byť reč. Dr Casper uviedol, že najvyššou prioritou pri jeho vývoji je správny zvuk, ale sľúbil, že aj štvorvalec ponúkne výkony "skutočného Porsche".

Porsche Macan 1.jpgPorsche Macan 2.jpgPorsche Macan 3.jpg
Macan, menší braček Porsche Cayenne, dostane štvorvalcový motor už budúci rok

Štvorvalcový Macan sa stane novým základným modelom tejto značky, bude teda najslabší a cenovo najdostupnejší, ale tým to nekončí. S pomocou tohto agregátu má Porsche časom vytvoriť novú paletu lacnejších verzií tiež v radoch Boxster a Cayman. Odklon od moderných tradícií značky Porsche? Skôr návrat ku koreňom, hoci trocha vynútený tlakom na znižovanie CO2.

Ale ani týmto to navyše skončiť nemusí, ďalšie špekulácie totiž hovoroa o možnej zástavbe koncernových "dieselov" VW TDI 2,0 l. Dr Casper totiž potvrdil, že Porsche na vlastnom štvorvalcovom vznetovom motore nepracuje...


 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY