vytisknout velikost písma Porsche Macan: Nenápadná premiéra základného dvojlitra

Porsche Macan: Nenápadná premiéra základného dvojlitra

Porsche sa v Pekingu prezentovalo napríklad Boxsterom GTS a Caymanom GTS, ale došlo aj na menej nápadné premiéry. Úplne mimo všetkú pozornosť sa svetu predstavil základný Macan osadený dvojlitrovým benzínovým TFSI s maximálnym výkonom 237 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Ako prví si ho budú môcť zaobstarať práve čínski záujemcovia.

Že oficiálne predstavený štvorvalcový Macan unikol našej pozornosti, to nie je zas také prekvapenie. Porsche sa s ním evidentne chváliť nechcelo. Na stránkach, ktoré sú určené pre tlač, totiž nie je medzi poslednými novinkami nič, v rubrike venovanej autosalónom nájdete zmienku o Boxsteri GTS, a až keď si stiahnete kompletný materiál týkajúci sa autosalónu v Pekingu, môžete sa v ňom dočítať len tak mimochodom o premiére základného Porsche Macan.

O pohon sa stará dvojlitrové TFSI s objemom 1984 ccm. Maximálny výkon činí 237 koní (5000-6800 ot./min.) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 350 Nm (1500-4500 ot./min). V spojení s prevodovkou PDK zvládne Macan stovku za 6,9 s a maximálne sa rozbehne na 223 km/h.

Rovnaký motor logicky nájdeme aj v súčasnom Audi Q5, kde má ale o niečo nižší výkon (225 k). Tento model zdolá v spolupráci s prevodovkou Tiptronic stovku za 7,1 s a maximálna rýchlosť činí 222 km/h. Čo sa spotreby týka, mal by si základný Macan vystačiť s prídelom 7,2 l/100 km, čo je o 0,7 l/100 km menej ako v prípade Q5.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY