vytisknout velikost písma Porsche Macan: Nenápadná premiéra základného dvojlitra

Porsche Macan: Nenápadná premiéra základného dvojlitra

Porsche sa v Pekingu prezentovalo napríklad Boxsterom GTS a Caymanom GTS, ale došlo aj na menej nápadné premiéry. Úplne mimo všetkú pozornosť sa svetu predstavil základný Macan osadený dvojlitrovým benzínovým TFSI s maximálnym výkonom 237 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Ako prví si ho budú môcť zaobstarať práve čínski záujemcovia.

Že oficiálne predstavený štvorvalcový Macan unikol našej pozornosti, to nie je zas také prekvapenie. Porsche sa s ním evidentne chváliť nechcelo. Na stránkach, ktoré sú určené pre tlač, totiž nie je medzi poslednými novinkami nič, v rubrike venovanej autosalónom nájdete zmienku o Boxsteri GTS, a až keď si stiahnete kompletný materiál týkajúci sa autosalónu v Pekingu, môžete sa v ňom dočítať len tak mimochodom o premiére základného Porsche Macan.

O pohon sa stará dvojlitrové TFSI s objemom 1984 ccm. Maximálny výkon činí 237 koní (5000-6800 ot./min.) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 350 Nm (1500-4500 ot./min). V spojení s prevodovkou PDK zvládne Macan stovku za 6,9 s a maximálne sa rozbehne na 223 km/h.

Rovnaký motor logicky nájdeme aj v súčasnom Audi Q5, kde má ale o niečo nižší výkon (225 k). Tento model zdolá v spolupráci s prevodovkou Tiptronic stovku za 7,1 s a maximálna rýchlosť činí 222 km/h. Čo sa spotreby týka, mal by si základný Macan vystačiť s prídelom 7,2 l/100 km, čo je o 0,7 l/100 km menej ako v prípade Q5.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY