vytisknout velikost písma Porsche Macan: Nenápadná premiéra základného dvojlitra

Porsche Macan: Nenápadná premiéra základného dvojlitra

Porsche sa v Pekingu prezentovalo napríklad Boxsterom GTS a Caymanom GTS, ale došlo aj na menej nápadné premiéry. Úplne mimo všetkú pozornosť sa svetu predstavil základný Macan osadený dvojlitrovým benzínovým TFSI s maximálnym výkonom 237 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Ako prví si ho budú môcť zaobstarať práve čínski záujemcovia.

Že oficiálne predstavený štvorvalcový Macan unikol našej pozornosti, to nie je zas také prekvapenie. Porsche sa s ním evidentne chváliť nechcelo. Na stránkach, ktoré sú určené pre tlač, totiž nie je medzi poslednými novinkami nič, v rubrike venovanej autosalónom nájdete zmienku o Boxsteri GTS, a až keď si stiahnete kompletný materiál týkajúci sa autosalónu v Pekingu, môžete sa v ňom dočítať len tak mimochodom o premiére základného Porsche Macan.

O pohon sa stará dvojlitrové TFSI s objemom 1984 ccm. Maximálny výkon činí 237 koní (5000-6800 ot./min.) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 350 Nm (1500-4500 ot./min). V spojení s prevodovkou PDK zvládne Macan stovku za 6,9 s a maximálne sa rozbehne na 223 km/h.

Rovnaký motor logicky nájdeme aj v súčasnom Audi Q5, kde má ale o niečo nižší výkon (225 k). Tento model zdolá v spolupráci s prevodovkou Tiptronic stovku za 7,1 s a maximálna rýchlosť činí 222 km/h. Čo sa spotreby týka, mal by si základný Macan vystačiť s prídelom 7,2 l/100 km, čo je o 0,7 l/100 km menej ako v prípade Q5.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY