vytisknout velikost písma Porsche Macan: Nenápadná premiéra základného dvojlitra

Porsche Macan: Nenápadná premiéra základného dvojlitra

Porsche sa v Pekingu prezentovalo napríklad Boxsterom GTS a Caymanom GTS, ale došlo aj na menej nápadné premiéry. Úplne mimo všetkú pozornosť sa svetu predstavil základný Macan osadený dvojlitrovým benzínovým TFSI s maximálnym výkonom 237 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Ako prví si ho budú môcť zaobstarať práve čínski záujemcovia.

Že oficiálne predstavený štvorvalcový Macan unikol našej pozornosti, to nie je zas také prekvapenie. Porsche sa s ním evidentne chváliť nechcelo. Na stránkach, ktoré sú určené pre tlač, totiž nie je medzi poslednými novinkami nič, v rubrike venovanej autosalónom nájdete zmienku o Boxsteri GTS, a až keď si stiahnete kompletný materiál týkajúci sa autosalónu v Pekingu, môžete sa v ňom dočítať len tak mimochodom o premiére základného Porsche Macan.

O pohon sa stará dvojlitrové TFSI s objemom 1984 ccm. Maximálny výkon činí 237 koní (5000-6800 ot./min.) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 350 Nm (1500-4500 ot./min). V spojení s prevodovkou PDK zvládne Macan stovku za 6,9 s a maximálne sa rozbehne na 223 km/h.

Rovnaký motor logicky nájdeme aj v súčasnom Audi Q5, kde má ale o niečo nižší výkon (225 k). Tento model zdolá v spolupráci s prevodovkou Tiptronic stovku za 7,1 s a maximálna rýchlosť činí 222 km/h. Čo sa spotreby týka, mal by si základný Macan vystačiť s prídelom 7,2 l/100 km, čo je o 0,7 l/100 km menej ako v prípade Q5.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY