vytisknout velikost písma Porsche Macan GTS: Ostrejšie brzdy, lepší podvozok a 20 koní navyše

Porsche Macan GTS: Ostrejšie brzdy, lepší podvozok a 20 koní navyše

Do rodiny modelu Macan prichádza novinka. Rovnako ako napríklad v Cayenne alebo 911 si tiež záujemcovia o Macan môžu po novom zaobstarať prevedenie "skoro Turbo", ktoré v Porsche nesie označenie GTS. Zmeny oproti klasickému Macan S sú tradičné: Je tu nepatrne vyšší výkon, upravený podvozok alebo lepšie brzdy.

Ako každé Porsche GTS sa aj Macan GTS snaží vyplniť medzeru medzi verziou S, z ktorej vychádza, a vrcholným Macan Turbo. Pod kapotou je dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý posilnil o dvadsať koní, takže teraz ponúka 265 kW (360 koní) a jeho krútiaci moment končí hodnotou 500 Nm. Akceleráciu na 100 km/h zvláda nový variant za 5,2 s, respektíve za päť sekúnd s balíkom Sport Chrono. Maximálna rýchlosť činí 256 km/h. Pre porovnanie, Macan S vie stovku za 5,4 s a maximálne ide 254 km/h.

Macan GTS stojí na dvadsaťpalcových kolesách RS Spyder lakovaných matne čiernou, športový podvozok je znížený o 15 milimetrov a ako už bolo povedané, aj brzdy by mali byť výkonnejšie. V interiéri očakávajte športové sedačky, čalúnenie Alcantarou alebo logá GTS.

Predaj na nemeckom trhu začína práve dnes. Základná cena nového Porsche Macan GTS je 73 400 eur.

gts_7.jpggts_8.jpggts_5.jpggts_6.jpggts_1.jpggts_2.jpggts_3.jpggts_4.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY