vytisknout velikost písma Porsche Macan GTS: Ostrejšie brzdy, lepší podvozok a 20 koní navyše

Porsche Macan GTS: Ostrejšie brzdy, lepší podvozok a 20 koní navyše

Do rodiny modelu Macan prichádza novinka. Rovnako ako napríklad v Cayenne alebo 911 si tiež záujemcovia o Macan môžu po novom zaobstarať prevedenie "skoro Turbo", ktoré v Porsche nesie označenie GTS. Zmeny oproti klasickému Macan S sú tradičné: Je tu nepatrne vyšší výkon, upravený podvozok alebo lepšie brzdy.

Ako každé Porsche GTS sa aj Macan GTS snaží vyplniť medzeru medzi verziou S, z ktorej vychádza, a vrcholným Macan Turbo. Pod kapotou je dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý posilnil o dvadsať koní, takže teraz ponúka 265 kW (360 koní) a jeho krútiaci moment končí hodnotou 500 Nm. Akceleráciu na 100 km/h zvláda nový variant za 5,2 s, respektíve za päť sekúnd s balíkom Sport Chrono. Maximálna rýchlosť činí 256 km/h. Pre porovnanie, Macan S vie stovku za 5,4 s a maximálne ide 254 km/h.

Macan GTS stojí na dvadsaťpalcových kolesách RS Spyder lakovaných matne čiernou, športový podvozok je znížený o 15 milimetrov a ako už bolo povedané, aj brzdy by mali byť výkonnejšie. V interiéri očakávajte športové sedačky, čalúnenie Alcantarou alebo logá GTS.

Predaj na nemeckom trhu začína práve dnes. Základná cena nového Porsche Macan GTS je 73 400 eur.

gts_7.jpggts_8.jpggts_5.jpggts_6.jpggts_1.jpggts_2.jpggts_3.jpggts_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY