vytisknout velikost písma Porsche Macan GTS: Ostrejšie brzdy, lepší podvozok a 20 koní navyše

Porsche Macan GTS: Ostrejšie brzdy, lepší podvozok a 20 koní navyše

Do rodiny modelu Macan prichádza novinka. Rovnako ako napríklad v Cayenne alebo 911 si tiež záujemcovia o Macan môžu po novom zaobstarať prevedenie "skoro Turbo", ktoré v Porsche nesie označenie GTS. Zmeny oproti klasickému Macan S sú tradičné: Je tu nepatrne vyšší výkon, upravený podvozok alebo lepšie brzdy.

Ako každé Porsche GTS sa aj Macan GTS snaží vyplniť medzeru medzi verziou S, z ktorej vychádza, a vrcholným Macan Turbo. Pod kapotou je dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý posilnil o dvadsať koní, takže teraz ponúka 265 kW (360 koní) a jeho krútiaci moment končí hodnotou 500 Nm. Akceleráciu na 100 km/h zvláda nový variant za 5,2 s, respektíve za päť sekúnd s balíkom Sport Chrono. Maximálna rýchlosť činí 256 km/h. Pre porovnanie, Macan S vie stovku za 5,4 s a maximálne ide 254 km/h.

Macan GTS stojí na dvadsaťpalcových kolesách RS Spyder lakovaných matne čiernou, športový podvozok je znížený o 15 milimetrov a ako už bolo povedané, aj brzdy by mali byť výkonnejšie. V interiéri očakávajte športové sedačky, čalúnenie Alcantarou alebo logá GTS.

Predaj na nemeckom trhu začína práve dnes. Základná cena nového Porsche Macan GTS je 73 400 eur.

gts_7.jpggts_8.jpggts_5.jpggts_6.jpggts_1.jpggts_2.jpggts_3.jpggts_4.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY