vytisknout velikost písma Porsche Macan GTS: Ostrejšie brzdy, lepší podvozok a 20 koní navyše

Porsche Macan GTS: Ostrejšie brzdy, lepší podvozok a 20 koní navyše

Do rodiny modelu Macan prichádza novinka. Rovnako ako napríklad v Cayenne alebo 911 si tiež záujemcovia o Macan môžu po novom zaobstarať prevedenie "skoro Turbo", ktoré v Porsche nesie označenie GTS. Zmeny oproti klasickému Macan S sú tradičné: Je tu nepatrne vyšší výkon, upravený podvozok alebo lepšie brzdy.

Ako každé Porsche GTS sa aj Macan GTS snaží vyplniť medzeru medzi verziou S, z ktorej vychádza, a vrcholným Macan Turbo. Pod kapotou je dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý posilnil o dvadsať koní, takže teraz ponúka 265 kW (360 koní) a jeho krútiaci moment končí hodnotou 500 Nm. Akceleráciu na 100 km/h zvláda nový variant za 5,2 s, respektíve za päť sekúnd s balíkom Sport Chrono. Maximálna rýchlosť činí 256 km/h. Pre porovnanie, Macan S vie stovku za 5,4 s a maximálne ide 254 km/h.

Macan GTS stojí na dvadsaťpalcových kolesách RS Spyder lakovaných matne čiernou, športový podvozok je znížený o 15 milimetrov a ako už bolo povedané, aj brzdy by mali byť výkonnejšie. V interiéri očakávajte športové sedačky, čalúnenie Alcantarou alebo logá GTS.

Predaj na nemeckom trhu začína práve dnes. Základná cena nového Porsche Macan GTS je 73 400 eur.

gts_7.jpggts_8.jpggts_5.jpggts_6.jpggts_1.jpggts_2.jpggts_3.jpggts_4.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY