vytisknout velikost písma Porsche Macan GTS: Ostrejšie brzdy, lepší podvozok a 20 koní navyše

Porsche Macan GTS: Ostrejšie brzdy, lepší podvozok a 20 koní navyše

Do rodiny modelu Macan prichádza novinka. Rovnako ako napríklad v Cayenne alebo 911 si tiež záujemcovia o Macan môžu po novom zaobstarať prevedenie "skoro Turbo", ktoré v Porsche nesie označenie GTS. Zmeny oproti klasickému Macan S sú tradičné: Je tu nepatrne vyšší výkon, upravený podvozok alebo lepšie brzdy.

Ako každé Porsche GTS sa aj Macan GTS snaží vyplniť medzeru medzi verziou S, z ktorej vychádza, a vrcholným Macan Turbo. Pod kapotou je dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý posilnil o dvadsať koní, takže teraz ponúka 265 kW (360 koní) a jeho krútiaci moment končí hodnotou 500 Nm. Akceleráciu na 100 km/h zvláda nový variant za 5,2 s, respektíve za päť sekúnd s balíkom Sport Chrono. Maximálna rýchlosť činí 256 km/h. Pre porovnanie, Macan S vie stovku za 5,4 s a maximálne ide 254 km/h.

Macan GTS stojí na dvadsaťpalcových kolesách RS Spyder lakovaných matne čiernou, športový podvozok je znížený o 15 milimetrov a ako už bolo povedané, aj brzdy by mali byť výkonnejšie. V interiéri očakávajte športové sedačky, čalúnenie Alcantarou alebo logá GTS.

Predaj na nemeckom trhu začína práve dnes. Základná cena nového Porsche Macan GTS je 73 400 eur.

gts_7.jpggts_8.jpggts_5.jpggts_6.jpggts_1.jpggts_2.jpggts_3.jpggts_4.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY