vytisknout velikost písma Porsche Macan: až 400 koní a rázvor zhodný s Audi Q5

Porsche Macan: až 400 koní a rázvor zhodný s Audi Q5

O Porsche Macan sme sa v posledných dňoch niekoľkokrát zmienili, avšak poriadne informácie stále chýbali. Špekulácie však končia, na blogu BMW Club zverejnil užívateľ Squall oskenované tri stránky z nemeckého Auto Motor und Sport, ktorý mal evidentne možnosť už vedľa seba postaviť nový Macan a Audi Q5. Okrem prvých snímok sériovej verzie sa tak môžeme v predstihu pozrieť na základné fakty.

Porsche Macan je automobil dlhý 4699 mm, široký 1923 mm a vysoký iba 1624 mm. Oproti Audi Q5 je samozrejme nižší, dlhší a širší. Čo sa rázvoru náprav týka, ten zostal nezmenený. Obe autá ponúknu 2807 mm. Celkom očakávanou záležitosťou potom je prepracované zavesenie, riadenie a systém bŕzd. Veľkosť diskov sa pohybuje od sedemnástich do 21".

Ponuka motorizácií zahŕňa dve benzínové jednotky a jeden diesel. Macan S dostal trojlitrový šesťvalec naladený na 340 koní a 460 Nm, Macan Turbo ponúkne motor o veľkosti 3,6 l, preplňovanie a parametre 400 koní, 500 Nm. Stovku zvládne vrcholná verzia za 4,5 s, a to v spolupráci s prevodovkou PDK. Naftová alternatíva nesie označenie Diesel S a zo šesťvalcového dieselu dáva k dispozícii 258 koní.

Za nejaký čas by sa mal objaviť ešte preplňovaný benzínový štvorvalec, ďalšie diesel a hybrid. Práve vrcholný naftový šesťvalec s maximom 313 koní (rovnako ako hybrid) si Audi ponechalo ako svoj ​​tromf. Macan si na neho musí ešte počkať.

Macan Diesel S dostane na nemeckom trhu cenovku 55 000 eur. Za zmienku potom stojí aj záver spomínaného testu, v ktorom Auto Motor und Sport hodnotí nové Porsche ako nejagilnejšie SUV všetkých čias.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY