vytisknout velikost písma Porsche Macan: až 400 koní a rázvor zhodný s Audi Q5

Porsche Macan: až 400 koní a rázvor zhodný s Audi Q5

O Porsche Macan sme sa v posledných dňoch niekoľkokrát zmienili, avšak poriadne informácie stále chýbali. Špekulácie však končia, na blogu BMW Club zverejnil užívateľ Squall oskenované tri stránky z nemeckého Auto Motor und Sport, ktorý mal evidentne možnosť už vedľa seba postaviť nový Macan a Audi Q5. Okrem prvých snímok sériovej verzie sa tak môžeme v predstihu pozrieť na základné fakty.

Porsche Macan je automobil dlhý 4699 mm, široký 1923 mm a vysoký iba 1624 mm. Oproti Audi Q5 je samozrejme nižší, dlhší a širší. Čo sa rázvoru náprav týka, ten zostal nezmenený. Obe autá ponúknu 2807 mm. Celkom očakávanou záležitosťou potom je prepracované zavesenie, riadenie a systém bŕzd. Veľkosť diskov sa pohybuje od sedemnástich do 21".

Ponuka motorizácií zahŕňa dve benzínové jednotky a jeden diesel. Macan S dostal trojlitrový šesťvalec naladený na 340 koní a 460 Nm, Macan Turbo ponúkne motor o veľkosti 3,6 l, preplňovanie a parametre 400 koní, 500 Nm. Stovku zvládne vrcholná verzia za 4,5 s, a to v spolupráci s prevodovkou PDK. Naftová alternatíva nesie označenie Diesel S a zo šesťvalcového dieselu dáva k dispozícii 258 koní.

Za nejaký čas by sa mal objaviť ešte preplňovaný benzínový štvorvalec, ďalšie diesel a hybrid. Práve vrcholný naftový šesťvalec s maximom 313 koní (rovnako ako hybrid) si Audi ponechalo ako svoj ​​tromf. Macan si na neho musí ešte počkať.

Macan Diesel S dostane na nemeckom trhu cenovku 55 000 eur. Za zmienku potom stojí aj záver spomínaného testu, v ktorom Auto Motor und Sport hodnotí nové Porsche ako nejagilnejšie SUV všetkých čias.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY