vytisknout velikost písma Porsche Macan: až 400 koní a rázvor zhodný s Audi Q5

Porsche Macan: až 400 koní a rázvor zhodný s Audi Q5

O Porsche Macan sme sa v posledných dňoch niekoľkokrát zmienili, avšak poriadne informácie stále chýbali. Špekulácie však končia, na blogu BMW Club zverejnil užívateľ Squall oskenované tri stránky z nemeckého Auto Motor und Sport, ktorý mal evidentne možnosť už vedľa seba postaviť nový Macan a Audi Q5. Okrem prvých snímok sériovej verzie sa tak môžeme v predstihu pozrieť na základné fakty.

Porsche Macan je automobil dlhý 4699 mm, široký 1923 mm a vysoký iba 1624 mm. Oproti Audi Q5 je samozrejme nižší, dlhší a širší. Čo sa rázvoru náprav týka, ten zostal nezmenený. Obe autá ponúknu 2807 mm. Celkom očakávanou záležitosťou potom je prepracované zavesenie, riadenie a systém bŕzd. Veľkosť diskov sa pohybuje od sedemnástich do 21".

Ponuka motorizácií zahŕňa dve benzínové jednotky a jeden diesel. Macan S dostal trojlitrový šesťvalec naladený na 340 koní a 460 Nm, Macan Turbo ponúkne motor o veľkosti 3,6 l, preplňovanie a parametre 400 koní, 500 Nm. Stovku zvládne vrcholná verzia za 4,5 s, a to v spolupráci s prevodovkou PDK. Naftová alternatíva nesie označenie Diesel S a zo šesťvalcového dieselu dáva k dispozícii 258 koní.

Za nejaký čas by sa mal objaviť ešte preplňovaný benzínový štvorvalec, ďalšie diesel a hybrid. Práve vrcholný naftový šesťvalec s maximom 313 koní (rovnako ako hybrid) si Audi ponechalo ako svoj ​​tromf. Macan si na neho musí ešte počkať.

Macan Diesel S dostane na nemeckom trhu cenovku 55 000 eur. Za zmienku potom stojí aj záver spomínaného testu, v ktorom Auto Motor und Sport hodnotí nové Porsche ako nejagilnejšie SUV všetkých čias.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY