vytisknout velikost písma Porsche Macan: až 400 koní a rázvor zhodný s Audi Q5

Porsche Macan: až 400 koní a rázvor zhodný s Audi Q5

O Porsche Macan sme sa v posledných dňoch niekoľkokrát zmienili, avšak poriadne informácie stále chýbali. Špekulácie však končia, na blogu BMW Club zverejnil užívateľ Squall oskenované tri stránky z nemeckého Auto Motor und Sport, ktorý mal evidentne možnosť už vedľa seba postaviť nový Macan a Audi Q5. Okrem prvých snímok sériovej verzie sa tak môžeme v predstihu pozrieť na základné fakty.

Porsche Macan je automobil dlhý 4699 mm, široký 1923 mm a vysoký iba 1624 mm. Oproti Audi Q5 je samozrejme nižší, dlhší a širší. Čo sa rázvoru náprav týka, ten zostal nezmenený. Obe autá ponúknu 2807 mm. Celkom očakávanou záležitosťou potom je prepracované zavesenie, riadenie a systém bŕzd. Veľkosť diskov sa pohybuje od sedemnástich do 21".

Ponuka motorizácií zahŕňa dve benzínové jednotky a jeden diesel. Macan S dostal trojlitrový šesťvalec naladený na 340 koní a 460 Nm, Macan Turbo ponúkne motor o veľkosti 3,6 l, preplňovanie a parametre 400 koní, 500 Nm. Stovku zvládne vrcholná verzia za 4,5 s, a to v spolupráci s prevodovkou PDK. Naftová alternatíva nesie označenie Diesel S a zo šesťvalcového dieselu dáva k dispozícii 258 koní.

Za nejaký čas by sa mal objaviť ešte preplňovaný benzínový štvorvalec, ďalšie diesel a hybrid. Práve vrcholný naftový šesťvalec s maximom 313 koní (rovnako ako hybrid) si Audi ponechalo ako svoj ​​tromf. Macan si na neho musí ešte počkať.

Macan Diesel S dostane na nemeckom trhu cenovku 55 000 eur. Za zmienku potom stojí aj záver spomínaného testu, v ktorom Auto Motor und Sport hodnotí nové Porsche ako nejagilnejšie SUV všetkých čias.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY