vytisknout velikost písma Porsche Macan: až 400 koní a rázvor zhodný s Audi Q5

Porsche Macan: až 400 koní a rázvor zhodný s Audi Q5

O Porsche Macan sme sa v posledných dňoch niekoľkokrát zmienili, avšak poriadne informácie stále chýbali. Špekulácie však končia, na blogu BMW Club zverejnil užívateľ Squall oskenované tri stránky z nemeckého Auto Motor und Sport, ktorý mal evidentne možnosť už vedľa seba postaviť nový Macan a Audi Q5. Okrem prvých snímok sériovej verzie sa tak môžeme v predstihu pozrieť na základné fakty.

Porsche Macan je automobil dlhý 4699 mm, široký 1923 mm a vysoký iba 1624 mm. Oproti Audi Q5 je samozrejme nižší, dlhší a širší. Čo sa rázvoru náprav týka, ten zostal nezmenený. Obe autá ponúknu 2807 mm. Celkom očakávanou záležitosťou potom je prepracované zavesenie, riadenie a systém bŕzd. Veľkosť diskov sa pohybuje od sedemnástich do 21".

Ponuka motorizácií zahŕňa dve benzínové jednotky a jeden diesel. Macan S dostal trojlitrový šesťvalec naladený na 340 koní a 460 Nm, Macan Turbo ponúkne motor o veľkosti 3,6 l, preplňovanie a parametre 400 koní, 500 Nm. Stovku zvládne vrcholná verzia za 4,5 s, a to v spolupráci s prevodovkou PDK. Naftová alternatíva nesie označenie Diesel S a zo šesťvalcového dieselu dáva k dispozícii 258 koní.

Za nejaký čas by sa mal objaviť ešte preplňovaný benzínový štvorvalec, ďalšie diesel a hybrid. Práve vrcholný naftový šesťvalec s maximom 313 koní (rovnako ako hybrid) si Audi ponechalo ako svoj ​​tromf. Macan si na neho musí ešte počkať.

Macan Diesel S dostane na nemeckom trhu cenovku 55 000 eur. Za zmienku potom stojí aj záver spomínaného testu, v ktorom Auto Motor und Sport hodnotí nové Porsche ako nejagilnejšie SUV všetkých čias.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY