vytisknout velikost písma Porsche kúpilo juhoafrickú závodnú trať Kyalami

Porsche kúpilo juhoafrickú závodnú trať Kyalami

Automobilka Porsche rozširuje svoje aktivity do ďalšej krajiny. V Juhoafrickej republike kúpila v dražbe za necelých dvadsať miliónov dolárov pretekársku trať Kyalami, ktorá leží na predmestí Johannesburgu. Okruh sa v nedávnej dobe ocitol vo vážnych finančných problémoch a správca rozhodol o jeho predaji.

Nebol o neho príliš veľký záujem, ale Porsche vraj nakoniec preplatilo investorov, ktorí údajne chceli trať zbúrať a na jej mieste vybudovať kancelárie a obchodné centrum. Legendárny okruh tak s najvyššou pravdepodobnosťou zostane vďaka automobilke zachovaný. Porsche nezverejnilo svoje plány s okruhom, ale pravdepodobne si tu zriadi pobočku vývojového centra a určite tu bude organizovať aj akcie pre zákazníkov.

V Kyalami sa jazdili preteky F1 od roku 1967 do roku 1993. Najprv sa pretekalo na uzavretých cestách v okolí, potom sa preteky presunuli na nový bezpečnejší okruh. Pre názornosť sa pozrite na nižšie priložené video, ako na Kyalami v roku 1992 naháňa Ayrton Senna oboch Williamsov. Nevšímajte si toho, že titulok odkazuje na GP Portugalska. Toto je skutočne trať Kyalami v JAR.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY