vytisknout velikost písma Porsche kúpilo juhoafrickú závodnú trať Kyalami

Porsche kúpilo juhoafrickú závodnú trať Kyalami

Automobilka Porsche rozširuje svoje aktivity do ďalšej krajiny. V Juhoafrickej republike kúpila v dražbe za necelých dvadsať miliónov dolárov pretekársku trať Kyalami, ktorá leží na predmestí Johannesburgu. Okruh sa v nedávnej dobe ocitol vo vážnych finančných problémoch a správca rozhodol o jeho predaji.

Nebol o neho príliš veľký záujem, ale Porsche vraj nakoniec preplatilo investorov, ktorí údajne chceli trať zbúrať a na jej mieste vybudovať kancelárie a obchodné centrum. Legendárny okruh tak s najvyššou pravdepodobnosťou zostane vďaka automobilke zachovaný. Porsche nezverejnilo svoje plány s okruhom, ale pravdepodobne si tu zriadi pobočku vývojového centra a určite tu bude organizovať aj akcie pre zákazníkov.

V Kyalami sa jazdili preteky F1 od roku 1967 do roku 1993. Najprv sa pretekalo na uzavretých cestách v okolí, potom sa preteky presunuli na nový bezpečnejší okruh. Pre názornosť sa pozrite na nižšie priložené video, ako na Kyalami v roku 1992 naháňa Ayrton Senna oboch Williamsov. Nevšímajte si toho, že titulok odkazuje na GP Portugalska. Toto je skutočne trať Kyalami v JAR.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY