vytisknout velikost písma Porsche končí s výrobou 918 Spyder, plánovaných 918 kusov je hotovo

Porsche končí s výrobou 918 Spyder, plánovaných 918 kusov je hotovo

Hybridný superšport Porsche 918 Spyder sa stáva minulosťou - aspoň vo výrobnom programe automobilky z Zuffenhausenu. Tá dnes oznámila, že v súlade s pôvodným plánom končí s výrobou modelu 918 presne po 918 vyrobených kusoch.

K dosiahnutiu vytýčenej méty nakoniec bolo potrebných 21 mesiacov. Vypredané bolo ale oveľa skôr, poslednú objednávku v Porsche prijali už koncom minulého roka.

Hoci ide o vrcholný model a výkladnú skriňu technických možností Porsche, model 918 Spyder sa spočiatku stretával s odbytovými ťažkosťami. Niektoré zahraničné médiá dokonca špekulovali, že aby sa automobilke vrátili vynaložené náklady, príde aj so štvordverovým derivátom. Ako však vidíme, všetky kusy z naplánovanej série nakoniec majiteľa našli. A to aj napriek tomu, že napríklad na slovenskom trhu stojí Porsche 918 Spyder v základnom prevedení 790 tisíc eur.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY