vytisknout velikost písma Porsche končí s výrobou 918 Spyder, plánovaných 918 kusov je hotovo

Porsche končí s výrobou 918 Spyder, plánovaných 918 kusov je hotovo

Hybridný superšport Porsche 918 Spyder sa stáva minulosťou - aspoň vo výrobnom programe automobilky z Zuffenhausenu. Tá dnes oznámila, že v súlade s pôvodným plánom končí s výrobou modelu 918 presne po 918 vyrobených kusoch.

K dosiahnutiu vytýčenej méty nakoniec bolo potrebných 21 mesiacov. Vypredané bolo ale oveľa skôr, poslednú objednávku v Porsche prijali už koncom minulého roka.

Hoci ide o vrcholný model a výkladnú skriňu technických možností Porsche, model 918 Spyder sa spočiatku stretával s odbytovými ťažkosťami. Niektoré zahraničné médiá dokonca špekulovali, že aby sa automobilke vrátili vynaložené náklady, príde aj so štvordverovým derivátom. Ako však vidíme, všetky kusy z naplánovanej série nakoniec majiteľa našli. A to aj napriek tomu, že napríklad na slovenskom trhu stojí Porsche 918 Spyder v základnom prevedení 790 tisíc eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY