vytisknout velikost písma Porsche Cayman GT4 Clubsport je zaujímavá hračka na okruhy

Uprostred nájdeme stále plochý atmosférický šesťvalec 3,8 l. Nápravy sú prevzaté z modelu Porsche 911 GT3 Cup.
Porsche Cayman GT4 Clubsport je zaujímavá hračka na okruhy
Zoznam kapitol
  1. Porsche Cayman GT4 Clubsport
  2. Fotogaléria: Cayman GT4 Clubsport

Automobilka Porsche zaraďuje do ponuky ďalšiu okruhovú hračku, ktorá nesmie vyraziť na cesty. Je založená na modeli Porsche Cayman GT4, ale prešla niekoľkými úpravami, aby s ňou mohli pretekári chodiť na oficiálne akcie, ako je napríklad závod na 24 h na Nürburgringu. Jedná sa predovšetkým o splnenie bezpečnostných noriem.

M15_5333_fine.jpgM15_5329_fine.jpgM15_5335_fine.jpgZávodný Cayman GT4 Clubsport sa od cestnej verzie líši aj podvozkom, ktorý pochádza z väčšej 911 GT3 Cup. Oproti manuálnej prevodovke v produkčnej verzii sa model Clubsport chváli závodnou dvojspojkou so šiestimi rýchlosťami. Cena? 111-tisíc eur bez dane

Pokiaľ ide o pohon, uprostred nájdeme stále plochý atmosférický šesťvalec 3,8 l s výkonom 283 kW (385 k), ale na zadné kolesá tentoraz neposiela výkon manuálna, ale šesťstupňová dvojspojková prevodovka s radením pod volantom. S trakciou zadnej náprave pomáha závodný mechanický samosvor.

Nápravy pochádzajú z modelu Porsche 911 GT3 Cup a aj masívne oceľové brzdové kotúče s priemerom 380 mm sú prevzaté z pretekárskeho programu značky Porsche. Autu nechýba ABS nastaviteľné v dvanástich stupňoch ani stabilizačný systém upravený tak, aby si poradil s použitím hladkých pneumatík.

Porsche Cayman GT4 Clubsport má hmotnosť 1300 kg a ak vám nevyhovuje základná nádrž na 90 l paliva, môžete si priplatiť za menšiu na 70 l alebo naopak väčšiu stolitrovú. Cena závodného Caymanu je stanovená na 111 000 eur bez dane.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY