vytisknout velikost písma Porsche Cayman GT4 Clubsport je zaujímavá hračka na okruhy

Uprostred nájdeme stále plochý atmosférický šesťvalec 3,8 l. Nápravy sú prevzaté z modelu Porsche 911 GT3 Cup.
Porsche Cayman GT4 Clubsport je zaujímavá hračka na okruhy
Zoznam kapitol
  1. Porsche Cayman GT4 Clubsport
  2. Fotogaléria: Cayman GT4 Clubsport

Automobilka Porsche zaraďuje do ponuky ďalšiu okruhovú hračku, ktorá nesmie vyraziť na cesty. Je založená na modeli Porsche Cayman GT4, ale prešla niekoľkými úpravami, aby s ňou mohli pretekári chodiť na oficiálne akcie, ako je napríklad závod na 24 h na Nürburgringu. Jedná sa predovšetkým o splnenie bezpečnostných noriem.

M15_5333_fine.jpgM15_5329_fine.jpgM15_5335_fine.jpgZávodný Cayman GT4 Clubsport sa od cestnej verzie líši aj podvozkom, ktorý pochádza z väčšej 911 GT3 Cup. Oproti manuálnej prevodovke v produkčnej verzii sa model Clubsport chváli závodnou dvojspojkou so šiestimi rýchlosťami. Cena? 111-tisíc eur bez dane

Pokiaľ ide o pohon, uprostred nájdeme stále plochý atmosférický šesťvalec 3,8 l s výkonom 283 kW (385 k), ale na zadné kolesá tentoraz neposiela výkon manuálna, ale šesťstupňová dvojspojková prevodovka s radením pod volantom. S trakciou zadnej náprave pomáha závodný mechanický samosvor.

Nápravy pochádzajú z modelu Porsche 911 GT3 Cup a aj masívne oceľové brzdové kotúče s priemerom 380 mm sú prevzaté z pretekárskeho programu značky Porsche. Autu nechýba ABS nastaviteľné v dvanástich stupňoch ani stabilizačný systém upravený tak, aby si poradil s použitím hladkých pneumatík.

Porsche Cayman GT4 Clubsport má hmotnosť 1300 kg a ak vám nevyhovuje základná nádrž na 90 l paliva, môžete si priplatiť za menšiu na 70 l alebo naopak väčšiu stolitrovú. Cena závodného Caymanu je stanovená na 111 000 eur bez dane.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

včera | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Mondeo vs Insignia vs Passat

Nie je to zas tak dávno, kedy sa tieto autá objavovali v testoch noviniek. Dnes sa na ne pozrieme podrobnejšie pri porovnávacom teste jazdeniek. Ktoré z nich je najlepšia kúpa?

6. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY