vytisknout velikost písma Porsche Cayman GT4 Clubsport je zaujímavá hračka na okruhy

Uprostred nájdeme stále plochý atmosférický šesťvalec 3,8 l. Nápravy sú prevzaté z modelu Porsche 911 GT3 Cup.
Porsche Cayman GT4 Clubsport je zaujímavá hračka na okruhy
Zoznam kapitol
  1. Porsche Cayman GT4 Clubsport
  2. Fotogaléria: Cayman GT4 Clubsport

Automobilka Porsche zaraďuje do ponuky ďalšiu okruhovú hračku, ktorá nesmie vyraziť na cesty. Je založená na modeli Porsche Cayman GT4, ale prešla niekoľkými úpravami, aby s ňou mohli pretekári chodiť na oficiálne akcie, ako je napríklad závod na 24 h na Nürburgringu. Jedná sa predovšetkým o splnenie bezpečnostných noriem.

M15_5333_fine.jpgM15_5329_fine.jpgM15_5335_fine.jpgZávodný Cayman GT4 Clubsport sa od cestnej verzie líši aj podvozkom, ktorý pochádza z väčšej 911 GT3 Cup. Oproti manuálnej prevodovke v produkčnej verzii sa model Clubsport chváli závodnou dvojspojkou so šiestimi rýchlosťami. Cena? 111-tisíc eur bez dane

Pokiaľ ide o pohon, uprostred nájdeme stále plochý atmosférický šesťvalec 3,8 l s výkonom 283 kW (385 k), ale na zadné kolesá tentoraz neposiela výkon manuálna, ale šesťstupňová dvojspojková prevodovka s radením pod volantom. S trakciou zadnej náprave pomáha závodný mechanický samosvor.

Nápravy pochádzajú z modelu Porsche 911 GT3 Cup a aj masívne oceľové brzdové kotúče s priemerom 380 mm sú prevzaté z pretekárskeho programu značky Porsche. Autu nechýba ABS nastaviteľné v dvanástich stupňoch ani stabilizačný systém upravený tak, aby si poradil s použitím hladkých pneumatík.

Porsche Cayman GT4 Clubsport má hmotnosť 1300 kg a ak vám nevyhovuje základná nádrž na 90 l paliva, môžete si priplatiť za menšiu na 70 l alebo naopak väčšiu stolitrovú. Cena závodného Caymanu je stanovená na 111 000 eur bez dane.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY