vytisknout velikost písma Porsche Cayman GT4 Clubsport je zaujímavá hračka na okruhy

Uprostred nájdeme stále plochý atmosférický šesťvalec 3,8 l. Nápravy sú prevzaté z modelu Porsche 911 GT3 Cup.
Porsche Cayman GT4 Clubsport je zaujímavá hračka na okruhy
Zoznam kapitol
  1. Porsche Cayman GT4 Clubsport
  2. Fotogaléria: Cayman GT4 Clubsport

Automobilka Porsche zaraďuje do ponuky ďalšiu okruhovú hračku, ktorá nesmie vyraziť na cesty. Je založená na modeli Porsche Cayman GT4, ale prešla niekoľkými úpravami, aby s ňou mohli pretekári chodiť na oficiálne akcie, ako je napríklad závod na 24 h na Nürburgringu. Jedná sa predovšetkým o splnenie bezpečnostných noriem.

M15_5333_fine.jpgM15_5329_fine.jpgM15_5335_fine.jpgZávodný Cayman GT4 Clubsport sa od cestnej verzie líši aj podvozkom, ktorý pochádza z väčšej 911 GT3 Cup. Oproti manuálnej prevodovke v produkčnej verzii sa model Clubsport chváli závodnou dvojspojkou so šiestimi rýchlosťami. Cena? 111-tisíc eur bez dane

Pokiaľ ide o pohon, uprostred nájdeme stále plochý atmosférický šesťvalec 3,8 l s výkonom 283 kW (385 k), ale na zadné kolesá tentoraz neposiela výkon manuálna, ale šesťstupňová dvojspojková prevodovka s radením pod volantom. S trakciou zadnej náprave pomáha závodný mechanický samosvor.

Nápravy pochádzajú z modelu Porsche 911 GT3 Cup a aj masívne oceľové brzdové kotúče s priemerom 380 mm sú prevzaté z pretekárskeho programu značky Porsche. Autu nechýba ABS nastaviteľné v dvanástich stupňoch ani stabilizačný systém upravený tak, aby si poradil s použitím hladkých pneumatík.

Porsche Cayman GT4 Clubsport má hmotnosť 1300 kg a ak vám nevyhovuje základná nádrž na 90 l paliva, môžete si priplatiť za menšiu na 70 l alebo naopak väčšiu stolitrovú. Cena závodného Caymanu je stanovená na 111 000 eur bez dane.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY