vytisknout velikost písma Porsche Cayenne S E-Hybrid je ďalšie ekologické SUV

Porsche Cayenne S E-Hybrid je ďalšie ekologické SUV

Porsche rozširuje ponuku o ďalšiu verziu modelu Cayenne v rámci jeho veľkého letného faceliftu. Novinka sa volá Cayenne S E-Hybrid a ako názov napovedá, je to plug-in hybrid, ktorý vie jazdiť len na elektrinu. O maximálnej vzdialenosti na elektrickú energiu ale Porsche ešte nehovorí.

K pohonu slúži kompresorom preplňovaný trojlitrový vidlicový šesťvalec a združený výkon hybridnej sústavy je až 309 kW, teda 416 koní v 5500 ot./min. To stačí tomuto SUV na zrýchlenie na stovku za 5,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 243 km/h. Akcelerácia z 80 na 120 km/h sa odohrá za 3,9 sekundy.

Spaľovací motor dodáva najvyšší krútiaci moment 440 Nm v rozmedzí 3300 až 5250 ot./min., elektromotor potom v 1700 ot./min. krúti silou 310 Nm. Celkový krútiaci moment hybridného pohonu je 590 Nm v 1250 až 4000 ot./min. A teraz ešte spotreba. Toto obrie SUV s hmotnosťou 2425 kg má jazdiť so spotrebou 3,4 litra na 100 km a vypustiť len 79 g/km CO2.

Európsky úradník tak zaplesá blahom, aké krásne regulácie to nastavil, Porsche si urobí ďalšiu čiarku do kolónky superekologický hybrid, zákazník bude tankovať každých 100 km desať litrov a všetci budú spokojní.

_D4S0577.jpga8ee4470-2c58-0132-5190-00163e17fa4b.jpgb8c2aed0-2c58-0132-5195-00163e17fa4b.jpgce0838f0-2c58-0132-5196-00163e17fa4b.jpgIMG_4716.JPGIMG_4717.JPGIMG_4718.JPGIMG_4719.JPG

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY