vytisknout velikost písma Porsche Cayenne S E-Hybrid je ďalšie ekologické SUV

Porsche Cayenne S E-Hybrid je ďalšie ekologické SUV

Porsche rozširuje ponuku o ďalšiu verziu modelu Cayenne v rámci jeho veľkého letného faceliftu. Novinka sa volá Cayenne S E-Hybrid a ako názov napovedá, je to plug-in hybrid, ktorý vie jazdiť len na elektrinu. O maximálnej vzdialenosti na elektrickú energiu ale Porsche ešte nehovorí.

K pohonu slúži kompresorom preplňovaný trojlitrový vidlicový šesťvalec a združený výkon hybridnej sústavy je až 309 kW, teda 416 koní v 5500 ot./min. To stačí tomuto SUV na zrýchlenie na stovku za 5,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 243 km/h. Akcelerácia z 80 na 120 km/h sa odohrá za 3,9 sekundy.

Spaľovací motor dodáva najvyšší krútiaci moment 440 Nm v rozmedzí 3300 až 5250 ot./min., elektromotor potom v 1700 ot./min. krúti silou 310 Nm. Celkový krútiaci moment hybridného pohonu je 590 Nm v 1250 až 4000 ot./min. A teraz ešte spotreba. Toto obrie SUV s hmotnosťou 2425 kg má jazdiť so spotrebou 3,4 litra na 100 km a vypustiť len 79 g/km CO2.

Európsky úradník tak zaplesá blahom, aké krásne regulácie to nastavil, Porsche si urobí ďalšiu čiarku do kolónky superekologický hybrid, zákazník bude tankovať každých 100 km desať litrov a všetci budú spokojní.

_D4S0577.jpga8ee4470-2c58-0132-5190-00163e17fa4b.jpgb8c2aed0-2c58-0132-5195-00163e17fa4b.jpgce0838f0-2c58-0132-5196-00163e17fa4b.jpgIMG_4716.JPGIMG_4717.JPGIMG_4718.JPGIMG_4719.JPG

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY