vytisknout velikost písma Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg musia ísť do servisu kvôli pedálom

Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg musia ísť do servisu kvôli pedálom

Viac ako 800 000 vyrobených SUV Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg, čo sú konštrukčne príbuzné autá, musia putovať do servisov. Príčinou je potenciálny problém v uchytení pedálov. Pokiaľ dôjde k zlyhaniu materiálu, môžu sa pedále uvoľniť a prestať fungovať. Podľa Porsche a VW sa jedná o preventívnu akciu.

Ani jedna z automobiliek nemá hlásenú nehodu alebo zranenie spôsobené práve týmto problémom. Riziko sa ale týka 409 477 Cayennov a asi 391 000 Touaregov modelových rokov 2011 až 2016.

Porsche aj Volkswagen vykonajú kontrolu a prípadnú výmenu v rámci bežných servisných prehliadok, ale vyzývajú majiteľov, aby si radšej dohovorili servisnú prehliadku čo najskôr. Kontrola a prípadná oprava bude samozrejme úplne zadarmo. Ani Porsche ani Volkswagen nevydávajú nejaké odporúčania, ktorá by sa týkali používania pedálov, takže majitelia zrejme môžu naďalej jazdiť tak, ako sú zvyknutí.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY