vytisknout velikost písma Porsche Boxster GTS a Cayman GTS sú ostrejšie, rýchlejšie... a krajšie

Prvýkrát od roku 1963 sa do ponuky Porsche vracia model s motorom uprostred a označením GTS. Kupé aj roadster prichádzajú s vyšším výkonom a bohatšou výbavou.
Porsche Boxster GTS a Cayman GTS sú ostrejšie, rýchlejšie... a krajšie
Zoznam kapitol
  1. Porsche Boxster GTS a Cayman GTS
  2. Fotogaléria

Roadster Porsche Boxster aj jeho uzavretý príbuzný Cayman v aktuálnej generácii zmazali ďalší kúsok zámerného odstupu od kultovej deväťstojedenástky. A nové verzie GTS ich posúvajú až nebezpečne blízko legendárnemu staršiemu súrodencovi s motorom na zlom mieste.

p14-0232-a4-rgb-1.jpgp14-0233-a4-rgb-1.jpgp14-0237-a4-rgb-1.jpgporsche-cayman-boxster-gts-4-1.jpgporsche-cayman-boxster-gts-5-1.jpgporsche-cayman-boxster-gts-6-1.jpg
Verzie GTS majú byť ešte športovejšie než Cayman S a Boxster S

Boxster GTS aj Cayman GTS sa delia o plochý šesťvalec 3,4 l, ktorého výkon narástol oproti modelom S o pätnásť koní. Vo výsledku to znamená 330 koní pre roadster a 340 pre kupé. Zvýšil sa tiež krútiaci moment, v oboch prípadoch zhodne o 10 Nm (na 360 Nm pri Boxsteri GTS a 370 Nm pri Caymane GTS). Motor pochopiteľne plní emisnú normu Euro 6 a v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou PDK dosahuje kombinovanú spotrebu 8,2 l/10 km.

Dôležitou novinkou je rozšírenie zoznamu štandardnej výbavy o tzv. Sport Chrono paket, ktorý obsahuje okrem stopiek na palubnej doske aj ostrejšie mapovanie plynu. Porsche Cayman GTS s PDK tak v režime Sport Plus pokorí métu 100 km/h za 4,6 s. Štandardná 911 Carrera je o desatinu pomalšia...

Na rozdiel od ostatných nemeckých výrobcov Porsche samozrejme nepoužíva obmedzovač rýchlosti na 250 km/h , takže Boxster GTS sa pri dostatku miesta rozbehne až na 280 km/h, Cayman GTS je ešte o päť kilometrov za hodinu rýchlejší.

Porsche 904 alias Carrera GTS (1963)

Mercedes-Benz GLA.jpg

Označenie GTS sa u Porsche prvýkrát objavilo v súvislosti s motoristickým športom. Aby mohla automobilka nasadiť do pretekov triedy FIA-GT svoje ​​nové pretekárske vozidlo 904, musela podľa homologizačných pravidiel vyrobiť určitý počet kusov pre cestnú prevádzku. Séria 104 áut bola rýchlo rozobraná.

Porsche 904 malo sklolaminátovú karosériu na oceľovom ráme a uprostred uložený štvorvalec 2,0 l s výkonom 201 koní. V roku 1965 vzniklo 20 ďalších kusov, z ktorých niektoré mali šesťvalcový motor z modelu 911.

Model 904 sa oficiálne volal Carrera GTS, pretože práva na trojmiestne označenie s nulou uprostred mal zaregistrovaný Peugeot. Fotografie pochádzajú z archívu autora, ktorý mal to potešenie absolvovať v 904 niekoľko kôl na sedadle spolujazdca v rámci medzinárodnej prezentácie Caymanu R v roku 2011. Za volantom sedel Walter Röhrl.

Od verzií S sa GTS líši inými nárazníkmi, zatmavenými svetlami a dvadsaťpalcovými kolesami Carrera S. Pneumatiky majú veľmi "dospelé" rozmery 235/35 vpredu a 265/35 vzadu. Sériová výbava obsahuje aj sedadlá čalúnené kombináciou kože a Alcantary.

Porsche Boxster GTS aj Cayman GTS sa začnú predávať v máji 2014. V Nemecku má Boxster GTS stáť 69 949 eur, takže navýšenie oproti Boxsteru S činí 8568 eur. Cayman GTS začína na 73 757 eurách.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY