vytisknout velikost písma Porsche Boxster GTS a Cayman GTS sú ostrejšie, rýchlejšie... a krajšie

Prvýkrát od roku 1963 sa do ponuky Porsche vracia model s motorom uprostred a označením GTS. Kupé aj roadster prichádzajú s vyšším výkonom a bohatšou výbavou.
Porsche Boxster GTS a Cayman GTS sú ostrejšie, rýchlejšie... a krajšie
Zoznam kapitol
  1. Porsche Boxster GTS a Cayman GTS
  2. Fotogaléria

Roadster Porsche Boxster aj jeho uzavretý príbuzný Cayman v aktuálnej generácii zmazali ďalší kúsok zámerného odstupu od kultovej deväťstojedenástky. A nové verzie GTS ich posúvajú až nebezpečne blízko legendárnemu staršiemu súrodencovi s motorom na zlom mieste.

p14-0232-a4-rgb-1.jpgp14-0233-a4-rgb-1.jpgp14-0237-a4-rgb-1.jpgporsche-cayman-boxster-gts-4-1.jpgporsche-cayman-boxster-gts-5-1.jpgporsche-cayman-boxster-gts-6-1.jpg
Verzie GTS majú byť ešte športovejšie než Cayman S a Boxster S

Boxster GTS aj Cayman GTS sa delia o plochý šesťvalec 3,4 l, ktorého výkon narástol oproti modelom S o pätnásť koní. Vo výsledku to znamená 330 koní pre roadster a 340 pre kupé. Zvýšil sa tiež krútiaci moment, v oboch prípadoch zhodne o 10 Nm (na 360 Nm pri Boxsteri GTS a 370 Nm pri Caymane GTS). Motor pochopiteľne plní emisnú normu Euro 6 a v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou PDK dosahuje kombinovanú spotrebu 8,2 l/10 km.

Dôležitou novinkou je rozšírenie zoznamu štandardnej výbavy o tzv. Sport Chrono paket, ktorý obsahuje okrem stopiek na palubnej doske aj ostrejšie mapovanie plynu. Porsche Cayman GTS s PDK tak v režime Sport Plus pokorí métu 100 km/h za 4,6 s. Štandardná 911 Carrera je o desatinu pomalšia...

Na rozdiel od ostatných nemeckých výrobcov Porsche samozrejme nepoužíva obmedzovač rýchlosti na 250 km/h , takže Boxster GTS sa pri dostatku miesta rozbehne až na 280 km/h, Cayman GTS je ešte o päť kilometrov za hodinu rýchlejší.

Porsche 904 alias Carrera GTS (1963)

Mercedes-Benz GLA.jpg

Označenie GTS sa u Porsche prvýkrát objavilo v súvislosti s motoristickým športom. Aby mohla automobilka nasadiť do pretekov triedy FIA-GT svoje ​​nové pretekárske vozidlo 904, musela podľa homologizačných pravidiel vyrobiť určitý počet kusov pre cestnú prevádzku. Séria 104 áut bola rýchlo rozobraná.

Porsche 904 malo sklolaminátovú karosériu na oceľovom ráme a uprostred uložený štvorvalec 2,0 l s výkonom 201 koní. V roku 1965 vzniklo 20 ďalších kusov, z ktorých niektoré mali šesťvalcový motor z modelu 911.

Model 904 sa oficiálne volal Carrera GTS, pretože práva na trojmiestne označenie s nulou uprostred mal zaregistrovaný Peugeot. Fotografie pochádzajú z archívu autora, ktorý mal to potešenie absolvovať v 904 niekoľko kôl na sedadle spolujazdca v rámci medzinárodnej prezentácie Caymanu R v roku 2011. Za volantom sedel Walter Röhrl.

Od verzií S sa GTS líši inými nárazníkmi, zatmavenými svetlami a dvadsaťpalcovými kolesami Carrera S. Pneumatiky majú veľmi "dospelé" rozmery 235/35 vpredu a 265/35 vzadu. Sériová výbava obsahuje aj sedadlá čalúnené kombináciou kože a Alcantary.

Porsche Boxster GTS aj Cayman GTS sa začnú predávať v máji 2014. V Nemecku má Boxster GTS stáť 69 949 eur, takže navýšenie oproti Boxsteru S činí 8568 eur. Cayman GTS začína na 73 757 eurách.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY