vytisknout velikost písma Porsche Boxster a Cayman sa premenujú na 718, štvorvalec potvrdený

Pri nevydarených autách sa dá zmena mena očakávať. Ale pri Boxsteri a Caymane? Vysvetlenie nájdeme v histórii značky Porsche.
Porsche Boxster a Cayman sa premenujú na 718, štvorvalec potvrdený

Že sa Laguna premenuje na Talisman alebo Vectra na Insigniu, to by sme pochopili. Automobilky k takýmto krokom pristupujú vždy, keď sa minulá generácia nepodarila alebo mala z nejakého dôvodu zlé meno. Ale že Porsche premenuje dobré a úspešné modely Boxster a Cayman? Aby sme to pochopili, musíme sa pozrieť do histórie.

P06_0902_a4.jpgP08_0983_a4.jpgS13_0261_fine.jpg
Meno Porsche 718 patrilo na prelome 50. a 60. rokov veľmi úspešnému štvorvalcovému závodnému vozidlu. Vyhralo niekoľkokrát Targu Florio a zvíťazilo aj pri 24 h Le Mans vo svojej triede

Porsche tradične označovalo svoje modely číslom. Či už to bola pôvodná 356 alebo ikonická 911, ktorá pri číselnom označení zostala. Samozrejme nemôžeme zabudnúť ani na slávne závodné autá, ako napríklad 917, 956 alebo 962. Až na konci tisícročia prišli prvé názvy ako Boxster, Cayenne a neskôr Cayman a Panamera či posledne Macan.

Zdá sa teda logické, že sa Porsche vráti k číselnému označenie aj pri svojom základnom modeli. Teraz sa budú vstupné modely do rodiny Porsche volať Porsche 718 Boxster a Porsche 718 Cayman.

Zaujímavá je ešte jedna vec. Zatiaľ čo doteraz bol najlacnejším modelom otvorený Boxster, o pár koní silnejší Cayman stál viac. Teraz to bude tak ako pri modeli 911, kedy 718 Cayman bude lacnejšia ako otvorený model 718 Boxster. Tým sa z nástupca Caymanu stane zrejme ono diskutované vstupné najlacnejšie kupé.

Porsche tiež potvrdilo, že nové modely 718 dostanú preplňované štvorvalce. Oba modely budú mať teraz rovnaký výkon. 718 Boxster aj 718 Cayman sa predstaví v priebehu roka 2016.

Číslo 718 sa objavilo už v minulosti. V roku 1958 vyhral štvorvalcový model Porsche 718 preteky 24 h Le Mans vo svojej triede. V rokoch 1959 a 1960 potom vyhral slávny závod Targa Florio. K tomu mu stačil štvorvalec s výkonom 142 koní.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY