vytisknout velikost písma Porsche Boxster a Cayman sa premenujú na 718, štvorvalec potvrdený

Pri nevydarených autách sa dá zmena mena očakávať. Ale pri Boxsteri a Caymane? Vysvetlenie nájdeme v histórii značky Porsche.
Porsche Boxster a Cayman sa premenujú na 718, štvorvalec potvrdený

Že sa Laguna premenuje na Talisman alebo Vectra na Insigniu, to by sme pochopili. Automobilky k takýmto krokom pristupujú vždy, keď sa minulá generácia nepodarila alebo mala z nejakého dôvodu zlé meno. Ale že Porsche premenuje dobré a úspešné modely Boxster a Cayman? Aby sme to pochopili, musíme sa pozrieť do histórie.

P06_0902_a4.jpgP08_0983_a4.jpgS13_0261_fine.jpg
Meno Porsche 718 patrilo na prelome 50. a 60. rokov veľmi úspešnému štvorvalcovému závodnému vozidlu. Vyhralo niekoľkokrát Targu Florio a zvíťazilo aj pri 24 h Le Mans vo svojej triede

Porsche tradične označovalo svoje modely číslom. Či už to bola pôvodná 356 alebo ikonická 911, ktorá pri číselnom označení zostala. Samozrejme nemôžeme zabudnúť ani na slávne závodné autá, ako napríklad 917, 956 alebo 962. Až na konci tisícročia prišli prvé názvy ako Boxster, Cayenne a neskôr Cayman a Panamera či posledne Macan.

Zdá sa teda logické, že sa Porsche vráti k číselnému označenie aj pri svojom základnom modeli. Teraz sa budú vstupné modely do rodiny Porsche volať Porsche 718 Boxster a Porsche 718 Cayman.

Zaujímavá je ešte jedna vec. Zatiaľ čo doteraz bol najlacnejším modelom otvorený Boxster, o pár koní silnejší Cayman stál viac. Teraz to bude tak ako pri modeli 911, kedy 718 Cayman bude lacnejšia ako otvorený model 718 Boxster. Tým sa z nástupca Caymanu stane zrejme ono diskutované vstupné najlacnejšie kupé.

Porsche tiež potvrdilo, že nové modely 718 dostanú preplňované štvorvalce. Oba modely budú mať teraz rovnaký výkon. 718 Boxster aj 718 Cayman sa predstaví v priebehu roka 2016.

Číslo 718 sa objavilo už v minulosti. V roku 1958 vyhral štvorvalcový model Porsche 718 preteky 24 h Le Mans vo svojej triede. V rokoch 1959 a 1960 potom vyhral slávny závod Targa Florio. K tomu mu stačil štvorvalec s výkonom 142 koní.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY