vytisknout velikost písma Porsche Boxster a Cayman sa premenujú na 718, štvorvalec potvrdený

Pri nevydarených autách sa dá zmena mena očakávať. Ale pri Boxsteri a Caymane? Vysvetlenie nájdeme v histórii značky Porsche.
Porsche Boxster a Cayman sa premenujú na 718, štvorvalec potvrdený

Že sa Laguna premenuje na Talisman alebo Vectra na Insigniu, to by sme pochopili. Automobilky k takýmto krokom pristupujú vždy, keď sa minulá generácia nepodarila alebo mala z nejakého dôvodu zlé meno. Ale že Porsche premenuje dobré a úspešné modely Boxster a Cayman? Aby sme to pochopili, musíme sa pozrieť do histórie.

P06_0902_a4.jpgP08_0983_a4.jpgS13_0261_fine.jpg
Meno Porsche 718 patrilo na prelome 50. a 60. rokov veľmi úspešnému štvorvalcovému závodnému vozidlu. Vyhralo niekoľkokrát Targu Florio a zvíťazilo aj pri 24 h Le Mans vo svojej triede

Porsche tradične označovalo svoje modely číslom. Či už to bola pôvodná 356 alebo ikonická 911, ktorá pri číselnom označení zostala. Samozrejme nemôžeme zabudnúť ani na slávne závodné autá, ako napríklad 917, 956 alebo 962. Až na konci tisícročia prišli prvé názvy ako Boxster, Cayenne a neskôr Cayman a Panamera či posledne Macan.

Zdá sa teda logické, že sa Porsche vráti k číselnému označenie aj pri svojom základnom modeli. Teraz sa budú vstupné modely do rodiny Porsche volať Porsche 718 Boxster a Porsche 718 Cayman.

Zaujímavá je ešte jedna vec. Zatiaľ čo doteraz bol najlacnejším modelom otvorený Boxster, o pár koní silnejší Cayman stál viac. Teraz to bude tak ako pri modeli 911, kedy 718 Cayman bude lacnejšia ako otvorený model 718 Boxster. Tým sa z nástupca Caymanu stane zrejme ono diskutované vstupné najlacnejšie kupé.

Porsche tiež potvrdilo, že nové modely 718 dostanú preplňované štvorvalce. Oba modely budú mať teraz rovnaký výkon. 718 Boxster aj 718 Cayman sa predstaví v priebehu roka 2016.

Číslo 718 sa objavilo už v minulosti. V roku 1958 vyhral štvorvalcový model Porsche 718 preteky 24 h Le Mans vo svojej triede. V rokoch 1959 a 1960 potom vyhral slávny závod Targa Florio. K tomu mu stačil štvorvalec s výkonom 142 koní.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY