vytisknout velikost písma Porsche Boxster a Cayman sa premenujú na 718, štvorvalec potvrdený

Pri nevydarených autách sa dá zmena mena očakávať. Ale pri Boxsteri a Caymane? Vysvetlenie nájdeme v histórii značky Porsche.
Porsche Boxster a Cayman sa premenujú na 718, štvorvalec potvrdený

Že sa Laguna premenuje na Talisman alebo Vectra na Insigniu, to by sme pochopili. Automobilky k takýmto krokom pristupujú vždy, keď sa minulá generácia nepodarila alebo mala z nejakého dôvodu zlé meno. Ale že Porsche premenuje dobré a úspešné modely Boxster a Cayman? Aby sme to pochopili, musíme sa pozrieť do histórie.

P06_0902_a4.jpgP08_0983_a4.jpgS13_0261_fine.jpg
Meno Porsche 718 patrilo na prelome 50. a 60. rokov veľmi úspešnému štvorvalcovému závodnému vozidlu. Vyhralo niekoľkokrát Targu Florio a zvíťazilo aj pri 24 h Le Mans vo svojej triede

Porsche tradične označovalo svoje modely číslom. Či už to bola pôvodná 356 alebo ikonická 911, ktorá pri číselnom označení zostala. Samozrejme nemôžeme zabudnúť ani na slávne závodné autá, ako napríklad 917, 956 alebo 962. Až na konci tisícročia prišli prvé názvy ako Boxster, Cayenne a neskôr Cayman a Panamera či posledne Macan.

Zdá sa teda logické, že sa Porsche vráti k číselnému označenie aj pri svojom základnom modeli. Teraz sa budú vstupné modely do rodiny Porsche volať Porsche 718 Boxster a Porsche 718 Cayman.

Zaujímavá je ešte jedna vec. Zatiaľ čo doteraz bol najlacnejším modelom otvorený Boxster, o pár koní silnejší Cayman stál viac. Teraz to bude tak ako pri modeli 911, kedy 718 Cayman bude lacnejšia ako otvorený model 718 Boxster. Tým sa z nástupca Caymanu stane zrejme ono diskutované vstupné najlacnejšie kupé.

Porsche tiež potvrdilo, že nové modely 718 dostanú preplňované štvorvalce. Oba modely budú mať teraz rovnaký výkon. 718 Boxster aj 718 Cayman sa predstaví v priebehu roka 2016.

Číslo 718 sa objavilo už v minulosti. V roku 1958 vyhral štvorvalcový model Porsche 718 preteky 24 h Le Mans vo svojej triede. V rokoch 1959 a 1960 potom vyhral slávny závod Targa Florio. K tomu mu stačil štvorvalec s výkonom 142 koní.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY