vytisknout velikost písma Porsche 918 Spyder: nový hybridný superšport zblízka a podrobne

Vo Frankfurte je k videniu mnoho zaujímavých noviniek, ale ak chcete poznať jedno auto, za ktorým naozaj stojí za to sa vypraviť, potom ho nájdete na stánku Porsche. Sériová 918 Spyder sľubuje schopnosti pretekárskeho stroja a spotrebu malého automobilu. A okrem toho, na pohľad vyzerá skvele.
Porsche 918 Spyder: nový hybridný superšport zblízka a podrobne
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Päť režimov, Video
  2. Pneumatiky na mieru, Dojmy?
  3. Technické fakty
  4. Fotogaléria

Porsche oslavuje päťdesiate výročie a okrem limitovanej edície odvodenej od súčasnej Carrery S pripravilo pre svojich fanúšikov (a zákazníkov) darček v podobe nového modelu 918 Spyder, ktorý sa vo Frankfurte predstavuje vo svojej definitívnej sériovej podobe. Toto auto bolo údajne vyvíjané s tým, že pôjde o superšport schopný bez problémov každodennej prevádzky, čomu má tiež zodpovedať jeho spotreba.

Ako už asi viete, ide o plug-in hybrid, pričom hnacie ústrojenstvo kombinuje dohromady hneď trojicu motorov. Základom sa stal benzínový osemvalec uložený pred zadnou nápravou. Jeho objem je 4,6 litra, maximálny výkon dosahuje na 608 koní. Čo určite stojí za zmienku, to je obmedzovač nastavený na 9150 ot./min a aby to všetko malo ten správny zvuk, vyviedli inžinieri dvojicu výfukov priamo z motora von, takže ich máte v podstate za hlavou. Síce sme nemali to šťastie počuť vystavené auto s naštartovaným osemvalcom, ale asi nebude ťažké vás presvedčiť o tom, že práve po tejto stránke to bude pri už spomínaných deviatich tisícoch celkom sila.

Spaľovací motor poháňa cez sedemstupňovú prevodovku zadnú nápravu. Na pomoc ale dostal ešte 115 kW elektromotor. Ide o paralelné zapojenie, takže vozidlo môže jazdiť s čisto elektrickým pohonom, len s využitím osemvalca alebo v hybridnom režime tak, ako to poznáme z iných hybridov. Druhý elektromotor (95 kW) nezávisle poháňa prednú nápravu, teda áno, 918 Spyder je štvorkolka. Základné údaje potom hovoria, že celkový výkon dosahuje 886 koní, stovka je otázkou 2,8 s a normovaná spotreba sa má pohybovať medzi 3,0 a 3,4 l.

_DSC0357.JPG_DSC0360.JPG 
Na pohľad možno trochu nenápadné, avšak táto novinka vie za 7,7 s zrýchliť na 200 km/h

Päť režimov

Vodič dostal k dispozícii hneď päť režimov rôzneho nastavenia hybridného systému. Tá najekologickejšia možnosť je E-Power, teda jazda len na elektrickú energiu. Zvládnuť by ste mali 16-32 km, s akceleráciou z nuly na stovku pod sedem sekúnd a maximálnou rýchlosťou 150 km / h. Akonáhle sa lítium-iónové akumulátory vybijú, prepne sa systém do druhého režimu, kedy sa chová ako klasický hybrid. A rovnako sa volá aj spomínaný režim. Dobiť akumulátory je možné z bežnej 230 V zásuvky. Potrebujete k tomu odstaviť svoj ​​Spyder na štyri hodiny. Pri rýchlonabíjacej stanici možno to rovnaké zvládnuť za 25 minút.

Zaujímavé to začína byť od režimu Sport Hybrid. Do tejto chvíle sa spúšťal spaľovací motor iba v prípade potreby, pri Sport Hybrid ale beží stále. Ešte ostrejšou možnosťou je Race Hybrid, kedy sa okrem iného zmení správanie automatickej prevodovky. Vrcholom je Hot Lap kedy jednoducho povedané Porsche 918 Spyder predvádza to najlepšie, čo vie. Sluší sa doplniť, že okrem samotného hybridného systému a tradičných oblastí (podvozok, riadenie) sa v závislosti na zvolenom režime menia aj prvky aktívnej aerodynamiky, kedy sa v troch stupňoch volí vhodné nastavenie pre nízku spotrebu alebo na druhej strane pre lepší prítlak.

Ale ani tým to pri 918 Spyder nekončí. Nemecká novinka dostala navyše ešte riaditeľnú zadnú nápravu, kedy sa každé zadné koleso môže natočiť až o tri stupne. Tak ako to poznáme zo starších podobných systémov, kolesá sa otáčajú ako súhlasne s prednou nápravou, tak v opačnom smere.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY