vytisknout velikost písma Porsche 918 Spyder je definitívne vypredané. Ale bude nástupca

Porsche 918 Spyder je definitívne vypredané. Ale bude nástupca

Porsche hneď pri predstavovaní modelu 918 Spyder oznámilo, že vyrobí iba 918 kusov. V porovnaní McLarenom P1 (375 kusov) alebo LaFerrari (499 kusov) niektorí považovali takmer tisíc exemplárov za príliš veľa s tým, že sa dostatok záujemcov nenájde. Ale stalo sa. Porsche 918 Spyder je vypredané.

Najviac exemplárov (presne 297) zamierilo k americkým zákazníkom. Ďalších sto potom bolo odoslaných do Číny a rovnaký počet zostal na domácom nemeckom trhu. Iba pripomenieme, že Porsche 918 Spyder ponúkne výkon 652 kW (887 koní), stovku zvládne za 2,6 s a maximálne sa rozbehne na 345 km/h. To všetko s tabuľkovou spotrebou 3,1 l/100 km. Na slovenskom trhu tento voz stál 778 tisíc eur.

Prípadní záujemcovia, na ktorýcg sa nedostalo, ale nemusia byť sklamaní. Wolfgang Hatz (šéf pre výskum a vývoj Porsche) potvrdil kolegom z britského Autocaru, že Porsche pripravuje nástupcu. Údajne nepríde hneď, ale dvadsať rokov sa na neho tiež čakať nebude.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY