vytisknout velikost písma Porsche 911 zrejme aféra Dieselgate neohrozí. Budú špeciality pre vodičov

Nielenže sa chystá model GT3 s manuálom, ale v pláne je aj puristická verzia v duchu starých Porsche.
Porsche 911 zrejme aféra Dieselgate neohrozí. Budú špeciality pre vodičov

Zatiaľ čo nové projekty značiek Seat, Škoda, Volkswagen a Audi môžu byť ohrozené kvôli afére Dieselgate, plán automobilky Porsche týkajúce sa budúcnosti ikonického modelu 911 sa nemenia. Chystajú sa dokonca špeciality a limitované edície, čo práve nesvedčí o vyšetrovaní a osekávaní nákladov.

GT3 i s manuálom

Pravdepodobne nie ešte v tejto verzii, ale buď v rámci rozsiahlejšieho faceliftu, alebo rozhodne pri budúcej generácii modelu 911 sa fanúšikovia klasickej koncepcie dočkajú manuálneho radenia aj vo verzii GT3. "Naším dlhodobým cieľom je nechať na zákazníkoch, ktorú možnosť si vyberú," povedal magazínu Car & Driver Andreas Preuninger, šéf programu GT automobilky Porsche.

Porsche zatiaľ ponúka výhradne sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK, ktorá bez debát zaručuje rýchlejšie časy na kolo. Ale Porsche zistilo, že nie všetci zákazníci modelu 911 GT3 chcú byť za každú cenu najrýchlejší. Tá odmena za dobre odvedenú prácu za volantom je skrátka pre niektorých ľudí úplne zásadná.

Puristická 911 R

V pláne zostáva aj novinka v programe 911. Ide o puristický model, o ktorom sme už informovali skôr. Dokonca už boli videné prakticky nezamaskované prototypy, ktoré vyzerajú ako Porsche 911 GT3 bez agresívneho bodykitu. A s ručným radením, ako opisujú typický kolísavý zvuk pri radení autori špionážnych fotiek.

Pôvodný plán hovorí o modeli Porsche 911 R, ktorý dostane podladenú atmosférickú verziu motora z GT3. Samozrejmosťou bude výhradne manuálne, štandardné nenastaviteľný podvozok, absencia voľby jazdných režimov a ďalších elektronických vymožeností moderných športových áut. Pôvodne sa hovorilo aj o užších pneumatikách na vysokom profile, ale prototypy zatiaľ obúvajú rovnaké ráfiky ako model GT3.

Pre modely GT3 s manuálom a 911 R ale nie je zaručené, že budú lacnejšie. Automobilke Porsche už sa mnohokrát oplatilo požadovať za horšie a menej vybavené autá v limitovaných edíciách príplatok. V tejto kategórii trhu to skrátka funguje inak.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY