vytisknout velikost písma Porsche 911 zrejme aféra Dieselgate neohrozí. Budú špeciality pre vodičov

Nielenže sa chystá model GT3 s manuálom, ale v pláne je aj puristická verzia v duchu starých Porsche.
Porsche 911 zrejme aféra Dieselgate neohrozí. Budú špeciality pre vodičov

Zatiaľ čo nové projekty značiek Seat, Škoda, Volkswagen a Audi môžu byť ohrozené kvôli afére Dieselgate, plán automobilky Porsche týkajúce sa budúcnosti ikonického modelu 911 sa nemenia. Chystajú sa dokonca špeciality a limitované edície, čo práve nesvedčí o vyšetrovaní a osekávaní nákladov.

GT3 i s manuálom

Pravdepodobne nie ešte v tejto verzii, ale buď v rámci rozsiahlejšieho faceliftu, alebo rozhodne pri budúcej generácii modelu 911 sa fanúšikovia klasickej koncepcie dočkajú manuálneho radenia aj vo verzii GT3. "Naším dlhodobým cieľom je nechať na zákazníkoch, ktorú možnosť si vyberú," povedal magazínu Car & Driver Andreas Preuninger, šéf programu GT automobilky Porsche.

Porsche zatiaľ ponúka výhradne sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK, ktorá bez debát zaručuje rýchlejšie časy na kolo. Ale Porsche zistilo, že nie všetci zákazníci modelu 911 GT3 chcú byť za každú cenu najrýchlejší. Tá odmena za dobre odvedenú prácu za volantom je skrátka pre niektorých ľudí úplne zásadná.

Puristická 911 R

V pláne zostáva aj novinka v programe 911. Ide o puristický model, o ktorom sme už informovali skôr. Dokonca už boli videné prakticky nezamaskované prototypy, ktoré vyzerajú ako Porsche 911 GT3 bez agresívneho bodykitu. A s ručným radením, ako opisujú typický kolísavý zvuk pri radení autori špionážnych fotiek.

Pôvodný plán hovorí o modeli Porsche 911 R, ktorý dostane podladenú atmosférickú verziu motora z GT3. Samozrejmosťou bude výhradne manuálne, štandardné nenastaviteľný podvozok, absencia voľby jazdných režimov a ďalších elektronických vymožeností moderných športových áut. Pôvodne sa hovorilo aj o užších pneumatikách na vysokom profile, ale prototypy zatiaľ obúvajú rovnaké ráfiky ako model GT3.

Pre modely GT3 s manuálom a 911 R ale nie je zaručené, že budú lacnejšie. Automobilke Porsche už sa mnohokrát oplatilo požadovať za horšie a menej vybavené autá v limitovaných edíciách príplatok. V tejto kategórii trhu to skrátka funguje inak.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY