vytisknout velikost písma Porsche 911 zrejme aféra Dieselgate neohrozí. Budú špeciality pre vodičov

Nielenže sa chystá model GT3 s manuálom, ale v pláne je aj puristická verzia v duchu starých Porsche.
Porsche 911 zrejme aféra Dieselgate neohrozí. Budú špeciality pre vodičov

Zatiaľ čo nové projekty značiek Seat, Škoda, Volkswagen a Audi môžu byť ohrozené kvôli afére Dieselgate, plán automobilky Porsche týkajúce sa budúcnosti ikonického modelu 911 sa nemenia. Chystajú sa dokonca špeciality a limitované edície, čo práve nesvedčí o vyšetrovaní a osekávaní nákladov.

GT3 i s manuálom

Pravdepodobne nie ešte v tejto verzii, ale buď v rámci rozsiahlejšieho faceliftu, alebo rozhodne pri budúcej generácii modelu 911 sa fanúšikovia klasickej koncepcie dočkajú manuálneho radenia aj vo verzii GT3. "Naším dlhodobým cieľom je nechať na zákazníkoch, ktorú možnosť si vyberú," povedal magazínu Car & Driver Andreas Preuninger, šéf programu GT automobilky Porsche.

Porsche zatiaľ ponúka výhradne sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK, ktorá bez debát zaručuje rýchlejšie časy na kolo. Ale Porsche zistilo, že nie všetci zákazníci modelu 911 GT3 chcú byť za každú cenu najrýchlejší. Tá odmena za dobre odvedenú prácu za volantom je skrátka pre niektorých ľudí úplne zásadná.

Puristická 911 R

V pláne zostáva aj novinka v programe 911. Ide o puristický model, o ktorom sme už informovali skôr. Dokonca už boli videné prakticky nezamaskované prototypy, ktoré vyzerajú ako Porsche 911 GT3 bez agresívneho bodykitu. A s ručným radením, ako opisujú typický kolísavý zvuk pri radení autori špionážnych fotiek.

Pôvodný plán hovorí o modeli Porsche 911 R, ktorý dostane podladenú atmosférickú verziu motora z GT3. Samozrejmosťou bude výhradne manuálne, štandardné nenastaviteľný podvozok, absencia voľby jazdných režimov a ďalších elektronických vymožeností moderných športových áut. Pôvodne sa hovorilo aj o užších pneumatikách na vysokom profile, ale prototypy zatiaľ obúvajú rovnaké ráfiky ako model GT3.

Pre modely GT3 s manuálom a 911 R ale nie je zaručené, že budú lacnejšie. Automobilke Porsche už sa mnohokrát oplatilo požadovať za horšie a menej vybavené autá v limitovaných edíciách príplatok. V tejto kategórii trhu to skrátka funguje inak.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY