vytisknout velikost písma Porsche 911 zrejme aféra Dieselgate neohrozí. Budú špeciality pre vodičov

Nielenže sa chystá model GT3 s manuálom, ale v pláne je aj puristická verzia v duchu starých Porsche.
Porsche 911 zrejme aféra Dieselgate neohrozí. Budú špeciality pre vodičov

Zatiaľ čo nové projekty značiek Seat, Škoda, Volkswagen a Audi môžu byť ohrozené kvôli afére Dieselgate, plán automobilky Porsche týkajúce sa budúcnosti ikonického modelu 911 sa nemenia. Chystajú sa dokonca špeciality a limitované edície, čo práve nesvedčí o vyšetrovaní a osekávaní nákladov.

GT3 i s manuálom

Pravdepodobne nie ešte v tejto verzii, ale buď v rámci rozsiahlejšieho faceliftu, alebo rozhodne pri budúcej generácii modelu 911 sa fanúšikovia klasickej koncepcie dočkajú manuálneho radenia aj vo verzii GT3. "Naším dlhodobým cieľom je nechať na zákazníkoch, ktorú možnosť si vyberú," povedal magazínu Car & Driver Andreas Preuninger, šéf programu GT automobilky Porsche.

Porsche zatiaľ ponúka výhradne sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK, ktorá bez debát zaručuje rýchlejšie časy na kolo. Ale Porsche zistilo, že nie všetci zákazníci modelu 911 GT3 chcú byť za každú cenu najrýchlejší. Tá odmena za dobre odvedenú prácu za volantom je skrátka pre niektorých ľudí úplne zásadná.

Puristická 911 R

V pláne zostáva aj novinka v programe 911. Ide o puristický model, o ktorom sme už informovali skôr. Dokonca už boli videné prakticky nezamaskované prototypy, ktoré vyzerajú ako Porsche 911 GT3 bez agresívneho bodykitu. A s ručným radením, ako opisujú typický kolísavý zvuk pri radení autori špionážnych fotiek.

Pôvodný plán hovorí o modeli Porsche 911 R, ktorý dostane podladenú atmosférickú verziu motora z GT3. Samozrejmosťou bude výhradne manuálne, štandardné nenastaviteľný podvozok, absencia voľby jazdných režimov a ďalších elektronických vymožeností moderných športových áut. Pôvodne sa hovorilo aj o užších pneumatikách na vysokom profile, ale prototypy zatiaľ obúvajú rovnaké ráfiky ako model GT3.

Pre modely GT3 s manuálom a 911 R ale nie je zaručené, že budú lacnejšie. Automobilke Porsche už sa mnohokrát oplatilo požadovať za horšie a menej vybavené autá v limitovaných edíciách príplatok. V tejto kategórii trhu to skrátka funguje inak.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY