vytisknout velikost písma Porsche 911 Turbo a Turbo S sú výkonnejšie a samozrejme rýchlejšie

Porsche 911 Turbo S teraz zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 s a rozbehne sa až na 330 km/h.
Porsche 911 Turbo a Turbo S sú výkonnejšie a samozrejme rýchlejšie
Zoznam kapitol
  1. Porsche 911 Turbo
  2. Fotogaléria: Porsche 911 Turbo

Blíži sa autosalón v Detroite a aj Vianoce a Porsche nadeľuje bohatším fanúšikom svoj prvý darček pod stromček. Facelift sa totiž dotkol aj modelov 911 Turbo a Turbo S. Základná technika zostáva rovnaká, pozornosť vývojárov sa sústredila vedľa drobností aj na motor.

a.jpgP15_1242_a5_rgb.jpgP15_1240_a5_rgb.jpg
Facelift sa dotkol len detailov, nové sú napríklad 20" kolesá a volant pôvodem z modelu 918 Spyder. Prepracovaný bol aj preplňovaný šesťvalec 3,8 l, ktorý je teraz silnejší a má rýchlejšie reakcie

Dvoma turbami preplňovaný plochý šesťvalec 3,8 l totiž zo seba teraz dostane výkon 397 kW (540 k) alebo dokonca 427 kW (580 k) - to keď si priplatíte za model Turbo S. Nárastu výkonu bolo dosiahnuté vďaka novému tvaru sania, novým vstrekovačom s vyšším tlakom a v prípade modelu Turbo s ešte novými turbodúchadlami s väčším kompresorom.

Porsche pripomína, že je stále jedinou automobilkou, ktorá používa aj pri benzínovom motore turbodúchadla s variabilnou geometriou lopatiek. Novinkou je systém, ktorý znižuje turboefekt. Porsche mu hovorí Dynamic Boost a v princípe ide o to, že pri krátkom ubratí plynu zostane otvorená škrtiaca klapka, len sa preruší prívod paliva. Po opätovnom pridaní plynu má vodič k dispozícii plný výkon.

P15_1253_a5_rgb.jpgP15_1261_a5_rgb.jpgP15_1241_a5_rgb.jpg
Opäť je vedľa kupé k dispozícii aj kabriolet. Oba modely zvládnu akceleráciu z 0 na 100 km/h za tri sekundy, Turbo S dokonca o desatinku lepšie. Prevodovka PDK je v základe

"Základné" Porsche 911 Turbo zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za rovné tri sekundy a vyvinie rýchlosť až 320 km/h. Porsche 911 Turbo S tieto hodnoty vylepší na 2,9 sekundy a 330 km/h. Kombinovaná spotreba činí 9,0 l/100 km pri kupé a 9,3 l/100 km v prípade kabrioletu.

Asi nemusíme pripomínať, že Porsche 911 Turbo má v štandarde prevodovku PDK, pohon všetkých kolies a aktívny natáčanie zadnej nápravy. Novinkou je volant prevzatý z modelu 918 Spyder s nastavením jazdných režimov. Keď chcete, samozrejme môžete stabilizačný systém PSM úplne vypnúť.

Vedľa výkonov sa zdvíhali aj ceny, aspon teda tie nemecké. Porsche 911 Turbo teraz vyjde na 174 669 eur, kabriolet stojí 187 759 eur. Kupé Turbo S zaobstaráte minimálne za 202 872 eur a verziu Cabrio za 215 962 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY