vytisknout velikost písma Porsche 911 Turbo a Turbo S sú výkonnejšie a samozrejme rýchlejšie

Porsche 911 Turbo S teraz zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 s a rozbehne sa až na 330 km/h.
Porsche 911 Turbo a Turbo S sú výkonnejšie a samozrejme rýchlejšie
Zoznam kapitol
  1. Porsche 911 Turbo
  2. Fotogaléria: Porsche 911 Turbo

Blíži sa autosalón v Detroite a aj Vianoce a Porsche nadeľuje bohatším fanúšikom svoj prvý darček pod stromček. Facelift sa totiž dotkol aj modelov 911 Turbo a Turbo S. Základná technika zostáva rovnaká, pozornosť vývojárov sa sústredila vedľa drobností aj na motor.

a.jpgP15_1242_a5_rgb.jpgP15_1240_a5_rgb.jpg
Facelift sa dotkol len detailov, nové sú napríklad 20" kolesá a volant pôvodem z modelu 918 Spyder. Prepracovaný bol aj preplňovaný šesťvalec 3,8 l, ktorý je teraz silnejší a má rýchlejšie reakcie

Dvoma turbami preplňovaný plochý šesťvalec 3,8 l totiž zo seba teraz dostane výkon 397 kW (540 k) alebo dokonca 427 kW (580 k) - to keď si priplatíte za model Turbo S. Nárastu výkonu bolo dosiahnuté vďaka novému tvaru sania, novým vstrekovačom s vyšším tlakom a v prípade modelu Turbo s ešte novými turbodúchadlami s väčším kompresorom.

Porsche pripomína, že je stále jedinou automobilkou, ktorá používa aj pri benzínovom motore turbodúchadla s variabilnou geometriou lopatiek. Novinkou je systém, ktorý znižuje turboefekt. Porsche mu hovorí Dynamic Boost a v princípe ide o to, že pri krátkom ubratí plynu zostane otvorená škrtiaca klapka, len sa preruší prívod paliva. Po opätovnom pridaní plynu má vodič k dispozícii plný výkon.

P15_1253_a5_rgb.jpgP15_1261_a5_rgb.jpgP15_1241_a5_rgb.jpg
Opäť je vedľa kupé k dispozícii aj kabriolet. Oba modely zvládnu akceleráciu z 0 na 100 km/h za tri sekundy, Turbo S dokonca o desatinku lepšie. Prevodovka PDK je v základe

"Základné" Porsche 911 Turbo zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za rovné tri sekundy a vyvinie rýchlosť až 320 km/h. Porsche 911 Turbo S tieto hodnoty vylepší na 2,9 sekundy a 330 km/h. Kombinovaná spotreba činí 9,0 l/100 km pri kupé a 9,3 l/100 km v prípade kabrioletu.

Asi nemusíme pripomínať, že Porsche 911 Turbo má v štandarde prevodovku PDK, pohon všetkých kolies a aktívny natáčanie zadnej nápravy. Novinkou je volant prevzatý z modelu 918 Spyder s nastavením jazdných režimov. Keď chcete, samozrejme môžete stabilizačný systém PSM úplne vypnúť.

Vedľa výkonov sa zdvíhali aj ceny, aspon teda tie nemecké. Porsche 911 Turbo teraz vyjde na 174 669 eur, kabriolet stojí 187 759 eur. Kupé Turbo S zaobstaráte minimálne za 202 872 eur a verziu Cabrio za 215 962 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY