vytisknout velikost písma Porsche 911 Turbo a Turbo S aj v prevedení Cabriolet

Porsche 911 Turbo a Turbo S aj v prevedení Cabriolet

Oslavy päťdesiatych narodenín legendárneho modelu Porsche 911 budú pokračovať na autosalóne v Los Angeles, kde nemecká automobilka predstaví novinky v podobe vrcholných 911 Turbo Cabriolet a 911 Turbo S Cabriolet. Kto by čakal nejaké veľké prekvapenie v porovnaní s klasickou 911 Turbo, ten by sa nedočkal. Technika je logicky identická.

Vzadu teda nájdete preplňovaný šesťvalec naladený v prípade slabšej varianty na 520 koní, ostrejšie "esko" ponúkne výkon o 40 koní vyšší. Stovku zvládne tento kabriolet za 3,5 s, respektíve za 3,2 s. Kupé vie byť o jednu desatinu sekundy rýchlejšie. Maximálna rýchlosť má hodnotu 318 km / h. Toto číslo nájdete v tabuľkách ako pre Turbo, tak pre Turbo S, a to s karosériou kupé aj kabriolet.

911_1.jpg911_2.jpg

Kombinovaná spotreba by sa mala dostať tesne pod hranicu desiatich litrov. Porsche zdôrazňuje, že oproti predchodcovi je novinka o pätnásť percent úspornejšia, zároveň o 0,2 s rýchlejšia pri šprinte na stovku a samozrejme je tiež výkonnejšia. Rovnako ako základné kupé, ani otvorená varianta neostane ochudobnená o pohon všetkých kolies, sedemstupňovú prevodovku PDK alebo riadenú zadnú nápravu.

Sťahovacia strecha používa pre čo najnižšiu hmotnosť magnéziový rám. Manipulovať so strechou je možné do rýchlosti 50 km/h, pričom na dokončenie operácie je potrebných približne trinásť sekúnd. Predaje vrcholného 911 Turbo Cabriolet a 911 Turbo S Cabriolet sa začnú v decembri tohto roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY