vytisknout velikost písma Porsche 911 Targa: nová generácia sľubuje inak riešenú strechu

Porsche 911 Targa: nová generácia sľubuje inak riešenú strechu

Detroitský autosalón sa stane dejiskom svetovej premiéry posledného vydania Porsche 911 v prevedení Targa. Už skôr sa objavili špionážne snímky a zábery z patentového úradu, podľa ktorých je jasné, že sa Targa vracia ku koreňom. Namiesto kupé s veľkou sklenenou strechou sa novinka opäť viac priblíži kategórii kabrioletov.

Teraz sa však objavujú informácie o tom, ako presne bude mať Targa riešenú strechu. V dobách minulých bolo možné panel strechy dorobiť ručne, dnes zákazníci žiadajú nejaký elegantný mechanizmus. Ten si už pred niekoľkými mesiacmi Porsche nechalo patentovať. Targa bude v podstate kupé - kabrioletom s veľkým zadným oknom.

Za prednými sedadlami je ochranný rám, na ktorý nadväzuje veľké okno. Ak sa bude vodič chcieť zbaviť strechy, toto okno sa nadvihne smerom vzad, strešný panel sa odsunie a uloží sa pod okno, ktoré sa potom vráti do pôvodnej polohy. Asi nikoho neprekvapí, že v kontexte tohto patentu je spomenutá aj spoločnosť Magna.

Ako celá vec bude fungovať, to naznačuje náčrt, ktorý sa objavil na serveri rennlist.com. Ako to bude naozaj, to sa dozvieme už veľmi skoro.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY