vytisknout velikost písma Porsche 911 Targa: nová generácia sľubuje inak riešenú strechu

Porsche 911 Targa: nová generácia sľubuje inak riešenú strechu

Detroitský autosalón sa stane dejiskom svetovej premiéry posledného vydania Porsche 911 v prevedení Targa. Už skôr sa objavili špionážne snímky a zábery z patentového úradu, podľa ktorých je jasné, že sa Targa vracia ku koreňom. Namiesto kupé s veľkou sklenenou strechou sa novinka opäť viac priblíži kategórii kabrioletov.

Teraz sa však objavujú informácie o tom, ako presne bude mať Targa riešenú strechu. V dobách minulých bolo možné panel strechy dorobiť ručne, dnes zákazníci žiadajú nejaký elegantný mechanizmus. Ten si už pred niekoľkými mesiacmi Porsche nechalo patentovať. Targa bude v podstate kupé - kabrioletom s veľkým zadným oknom.

Za prednými sedadlami je ochranný rám, na ktorý nadväzuje veľké okno. Ak sa bude vodič chcieť zbaviť strechy, toto okno sa nadvihne smerom vzad, strešný panel sa odsunie a uloží sa pod okno, ktoré sa potom vráti do pôvodnej polohy. Asi nikoho neprekvapí, že v kontexte tohto patentu je spomenutá aj spoločnosť Magna.

Ako celá vec bude fungovať, to naznačuje náčrt, ktorý sa objavil na serveri rennlist.com. Ako to bude naozaj, to sa dozvieme už veľmi skoro.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY