vytisknout velikost písma Porsche 911 sa zas tak veľmi nezmenilo, len je úspornejšie

Porsche 911 sa zas tak veľmi nezmenilo, len je úspornejšie

Prechod Porsche 911 na preplňovanie ponesie kopa skalných fanúšikov veľmi ťažko, ale nakoniec si zvyknú rovnako, ako si zvykli na pohon všetkých kolies v generácii 964 a na vodné chladenie v generácii 996. Navyše sa zas tak radikálne nové Porsche 911 nezmenilo.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.54.32.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.53.09.pngZmeny aby jeden hľadal lupou. No dobre, nová 911 má inak tvarované nárazníky, väčšie vstupy vzduchu, širšie blatníky a širšie kolesá. Aktívny podvozok PASM je teraz štandardná výbava

Asi už viete, že v rámci veľmi decentného faceliftu dostalo Porsche 911 výhradne preplňované motory, pokiaľ sa bavíme o štandardných verziách Carrera a Carrera S. Teraz ich poháňa dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec 3,0 l.

Obe verzie posilnili zhodne o 20 koní a 60 Nm, ale znížila sa spotreba a teda aj emisie CO2. Porsche 911 teraz ničí planétu a hubí ľadové medvede tempom iba 7,4 litra na každých 100 km. Management organizácie Greenpeace už určite vypĺňa objednávkový list.

Porsche 911 dostane tiež stop/štart, systém pre udržanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat s funkčnou núdzového brzdenia a veľa ďalších bezpečnostných a komfortných vymožeností. Aj keď je zvuk novej 911 veľkolepý, veľkou mierou sa na akustike vnútri kabíny podieľajú reproduktory a elektronika.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.54.15.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.54.57.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.55.09.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.55.27.png

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY