vytisknout velikost písma Porsche 911 sa zas tak veľmi nezmenilo, len je úspornejšie

Porsche 911 sa zas tak veľmi nezmenilo, len je úspornejšie

Prechod Porsche 911 na preplňovanie ponesie kopa skalných fanúšikov veľmi ťažko, ale nakoniec si zvyknú rovnako, ako si zvykli na pohon všetkých kolies v generácii 964 a na vodné chladenie v generácii 996. Navyše sa zas tak radikálne nové Porsche 911 nezmenilo.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.54.32.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.53.09.pngZmeny aby jeden hľadal lupou. No dobre, nová 911 má inak tvarované nárazníky, väčšie vstupy vzduchu, širšie blatníky a širšie kolesá. Aktívny podvozok PASM je teraz štandardná výbava

Asi už viete, že v rámci veľmi decentného faceliftu dostalo Porsche 911 výhradne preplňované motory, pokiaľ sa bavíme o štandardných verziách Carrera a Carrera S. Teraz ich poháňa dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec 3,0 l.

Obe verzie posilnili zhodne o 20 koní a 60 Nm, ale znížila sa spotreba a teda aj emisie CO2. Porsche 911 teraz ničí planétu a hubí ľadové medvede tempom iba 7,4 litra na každých 100 km. Management organizácie Greenpeace už určite vypĺňa objednávkový list.

Porsche 911 dostane tiež stop/štart, systém pre udržanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat s funkčnou núdzového brzdenia a veľa ďalších bezpečnostných a komfortných vymožeností. Aj keď je zvuk novej 911 veľkolepý, veľkou mierou sa na akustike vnútri kabíny podieľajú reproduktory a elektronika.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.54.15.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.54.57.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.55.09.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.55.27.png

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY