vytisknout velikost písma Porsche 911 s motorom V8? Porsche predstavuje svoj ​​prototyp 965...

Pred tridsiatimi rokmi v dielňach Porsche vznikol prototyp 911 Type 965 s motorom Audi V8 vstavaným za zadnou nápravou...
Porsche 911 s motorom V8? Porsche predstavuje svoj ​​prototyp 965...

Vlani automobilka Porsche oslávila 50. výročie svojho prvotného modelu 911. Už od čias typu Porsche 356, odvodeného z VW "chrobáčika", až do dnešných dní zostáva základnou formulou hesla Porsche 911 "boxer" uložený za zadnou nápravou, no toto preslávené riešenie nebolo vždy neotrasiteľné. Svedčia o tom nielen individuálne stavby úpravcov, ale tiež snahy priamo vnútri automobilky...

Porsche 911 V8 1.jpgPorsche 911 V8 2.jpgPorsche 911 V8 3.jpgPorsche 911 V8 5.jpgPorsche 911 V8 6.jpgPorsche 911 V8 7.jpg
Prototyp 965 pripomína pokusy automobilky Porsche opustiť pri type 911 výhradne inštalované motory typu boxer

Značka Porsche teraz pripomína svoj ​​prototyp 965, ktorý vznikol v jej dielňach presne pred tridsiatimi rokmi a v depozitári sa dochoval do dnešných dní. Vozidlo sa vtedy dočkalo vstavby tridsaťdvaventilového osemvalca Audi, no v Porsche v prípade priklepnutia sériovej výroby počítali s vývojom vlastného agregátu podobnej koncepcie. Ako je vidieť z pripojeného videa a snímok, ktoré sme z neho pre vás "vychytali", motor je v ostro sa zvažujúcej zadnej časti modelu 911 veľmi natlačení. Nevšimnúť si nemôžeme ani provizórnych riešení v oblasti elektroinštalácie alebo tepelnej izolácie.

Model Porsche Type 965 sa mal stať podľa vtedajšieho vedenia automobilky Porsche dostupnejším nástupcom špeciálu Porsche 959 a počítalo sa s inštaláciou pohonu všetkých kolies a adaptívneho pruženia. Projekt vtedy nakoniec v roku 1988 zastavil nový šéf výskumu a vývoja Dr Ulrich Bez (neskôr tvorca osemvalcového BMW M5 a súčasný šéf značky Aston Martin) s tým, že projekt by bol technologicky príliš náročný a drahý.


 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY