vytisknout velikost písma Porsche 911 s motorom V8? Porsche predstavuje svoj ​​prototyp 965...

Pred tridsiatimi rokmi v dielňach Porsche vznikol prototyp 911 Type 965 s motorom Audi V8 vstavaným za zadnou nápravou...
Porsche 911 s motorom V8? Porsche predstavuje svoj ​​prototyp 965...

Vlani automobilka Porsche oslávila 50. výročie svojho prvotného modelu 911. Už od čias typu Porsche 356, odvodeného z VW "chrobáčika", až do dnešných dní zostáva základnou formulou hesla Porsche 911 "boxer" uložený za zadnou nápravou, no toto preslávené riešenie nebolo vždy neotrasiteľné. Svedčia o tom nielen individuálne stavby úpravcov, ale tiež snahy priamo vnútri automobilky...

Porsche 911 V8 1.jpgPorsche 911 V8 2.jpgPorsche 911 V8 3.jpgPorsche 911 V8 5.jpgPorsche 911 V8 6.jpgPorsche 911 V8 7.jpg
Prototyp 965 pripomína pokusy automobilky Porsche opustiť pri type 911 výhradne inštalované motory typu boxer

Značka Porsche teraz pripomína svoj ​​prototyp 965, ktorý vznikol v jej dielňach presne pred tridsiatimi rokmi a v depozitári sa dochoval do dnešných dní. Vozidlo sa vtedy dočkalo vstavby tridsaťdvaventilového osemvalca Audi, no v Porsche v prípade priklepnutia sériovej výroby počítali s vývojom vlastného agregátu podobnej koncepcie. Ako je vidieť z pripojeného videa a snímok, ktoré sme z neho pre vás "vychytali", motor je v ostro sa zvažujúcej zadnej časti modelu 911 veľmi natlačení. Nevšimnúť si nemôžeme ani provizórnych riešení v oblasti elektroinštalácie alebo tepelnej izolácie.

Model Porsche Type 965 sa mal stať podľa vtedajšieho vedenia automobilky Porsche dostupnejším nástupcom špeciálu Porsche 959 a počítalo sa s inštaláciou pohonu všetkých kolies a adaptívneho pruženia. Projekt vtedy nakoniec v roku 1988 zastavil nový šéf výskumu a vývoja Dr Ulrich Bez (neskôr tvorca osemvalcového BMW M5 a súčasný šéf značky Aston Martin) s tým, že projekt by bol technologicky príliš náročný a drahý.


 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY