vytisknout velikost písma Porsche 911 s motorom V8? Porsche predstavuje svoj ​​prototyp 965...

Pred tridsiatimi rokmi v dielňach Porsche vznikol prototyp 911 Type 965 s motorom Audi V8 vstavaným za zadnou nápravou...
Porsche 911 s motorom V8? Porsche predstavuje svoj ​​prototyp 965...

Vlani automobilka Porsche oslávila 50. výročie svojho prvotného modelu 911. Už od čias typu Porsche 356, odvodeného z VW "chrobáčika", až do dnešných dní zostáva základnou formulou hesla Porsche 911 "boxer" uložený za zadnou nápravou, no toto preslávené riešenie nebolo vždy neotrasiteľné. Svedčia o tom nielen individuálne stavby úpravcov, ale tiež snahy priamo vnútri automobilky...

Porsche 911 V8 1.jpgPorsche 911 V8 2.jpgPorsche 911 V8 3.jpgPorsche 911 V8 5.jpgPorsche 911 V8 6.jpgPorsche 911 V8 7.jpg
Prototyp 965 pripomína pokusy automobilky Porsche opustiť pri type 911 výhradne inštalované motory typu boxer

Značka Porsche teraz pripomína svoj ​​prototyp 965, ktorý vznikol v jej dielňach presne pred tridsiatimi rokmi a v depozitári sa dochoval do dnešných dní. Vozidlo sa vtedy dočkalo vstavby tridsaťdvaventilového osemvalca Audi, no v Porsche v prípade priklepnutia sériovej výroby počítali s vývojom vlastného agregátu podobnej koncepcie. Ako je vidieť z pripojeného videa a snímok, ktoré sme z neho pre vás "vychytali", motor je v ostro sa zvažujúcej zadnej časti modelu 911 veľmi natlačení. Nevšimnúť si nemôžeme ani provizórnych riešení v oblasti elektroinštalácie alebo tepelnej izolácie.

Model Porsche Type 965 sa mal stať podľa vtedajšieho vedenia automobilky Porsche dostupnejším nástupcom špeciálu Porsche 959 a počítalo sa s inštaláciou pohonu všetkých kolies a adaptívneho pruženia. Projekt vtedy nakoniec v roku 1988 zastavil nový šéf výskumu a vývoja Dr Ulrich Bez (neskôr tvorca osemvalcového BMW M5 a súčasný šéf značky Aston Martin) s tým, že projekt by bol technologicky príliš náročný a drahý.


 

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY