vytisknout velikost písma Porsche 911 s motorom V8? Porsche predstavuje svoj ​​prototyp 965...

Pred tridsiatimi rokmi v dielňach Porsche vznikol prototyp 911 Type 965 s motorom Audi V8 vstavaným za zadnou nápravou...
Porsche 911 s motorom V8? Porsche predstavuje svoj ​​prototyp 965...

Vlani automobilka Porsche oslávila 50. výročie svojho prvotného modelu 911. Už od čias typu Porsche 356, odvodeného z VW "chrobáčika", až do dnešných dní zostáva základnou formulou hesla Porsche 911 "boxer" uložený za zadnou nápravou, no toto preslávené riešenie nebolo vždy neotrasiteľné. Svedčia o tom nielen individuálne stavby úpravcov, ale tiež snahy priamo vnútri automobilky...

Porsche 911 V8 1.jpgPorsche 911 V8 2.jpgPorsche 911 V8 3.jpgPorsche 911 V8 5.jpgPorsche 911 V8 6.jpgPorsche 911 V8 7.jpg
Prototyp 965 pripomína pokusy automobilky Porsche opustiť pri type 911 výhradne inštalované motory typu boxer

Značka Porsche teraz pripomína svoj ​​prototyp 965, ktorý vznikol v jej dielňach presne pred tridsiatimi rokmi a v depozitári sa dochoval do dnešných dní. Vozidlo sa vtedy dočkalo vstavby tridsaťdvaventilového osemvalca Audi, no v Porsche v prípade priklepnutia sériovej výroby počítali s vývojom vlastného agregátu podobnej koncepcie. Ako je vidieť z pripojeného videa a snímok, ktoré sme z neho pre vás "vychytali", motor je v ostro sa zvažujúcej zadnej časti modelu 911 veľmi natlačení. Nevšimnúť si nemôžeme ani provizórnych riešení v oblasti elektroinštalácie alebo tepelnej izolácie.

Model Porsche Type 965 sa mal stať podľa vtedajšieho vedenia automobilky Porsche dostupnejším nástupcom špeciálu Porsche 959 a počítalo sa s inštaláciou pohonu všetkých kolies a adaptívneho pruženia. Projekt vtedy nakoniec v roku 1988 zastavil nový šéf výskumu a vývoja Dr Ulrich Bez (neskôr tvorca osemvalcového BMW M5 a súčasný šéf značky Aston Martin) s tým, že projekt by bol technologicky príliš náročný a drahý.


 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY