vytisknout velikost písma Porsche 911 R na videu a ďalších fotkách. Stojí 190-tisíc eur

Porsche si opäť účtuje viac peňazí za to, že vám toho dá menej. Nová 911 R stojí viac ako 911 Turbo a zhruba rovnako ako GT3 RS.
Porsche 911 R na videu a ďalších fotkách. Stojí 190-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Porsche 911 R
  2. Fotogaléria: Porsche 911 R

Špecialita v podobe Porsche 911 R (nadväzuje na tradíciu homologizačného špeciálu z roku 1967) by rozhodne nemala zapadnúť, čo sa jej v tom zhone okolo tohtoročného autosalónu v Ženeve možno trochu podarilo. Porsche teraz ale zverejnilo ďalšie fotografie, videá, podrobnejšie informácie a aj cenu.

Porsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgPorsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgPorsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_11.jpg
V Porsche je svet ešte v poriadku. Nová 911 R má manuálne radenie, atmosférický motor,
v základe je bez rádia alebo klimatizácie a váži len 1370 kg. Vyrobených bude 991 kusov

Už vieme, že štvorlitrový plochý atmosférický šesťvalec má najvyšší výkon 368 kW (500 k) v 8500 ot. a pre najvyšší krútiaci moment 460 Nm musíte motor roztočiť až na 6250 ot. Z 0 na 100 km/h akceleruje 911 R za 3,8 sekundy, rozbehne sa na 323 km/h a podľa Porsche má kombinovanú spotrebu 13,3 litra na 100 km.

Hoci Porsche hovorilo o najpuristickejšej 911, obmedzilo sa len na odstránenie klimatizácie a rádia. Tieto položky si však môžete v katalógu zaškrtnúť. V základe totiž dostanete aj adaptívny podvozok a stabilizačný systém PSM, ktorý možno ale úplne vypnúť. Bez stabilizácie dnes už sériové auto v EÚ predávať rovnako ani nesmiete. Avšak puristi by sa určite obišli aj bez automatického medziplynu pri podraďovaní. Zaujímavosťou je možnosť objednať si k motoru pevný zotrvačník namiesto dvojhmotového.

O spomalenie sa starajú karbón-keramické brzdy PCCB. Vpredu majú ich kotúče priemer 410 mm, vzadu 390 mm. Porsche 911 R jazdí štandardne na dvadsiatkach, vpredu obúva pneumatiky so šírkou 245 mm, vzadu potom masívnych 305 mm. Ak máte o jeden z 991 kusov záujem, pripravte si minimálne 189 544 eur. A rýchlo, vraj už ich ostáva len pár.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY