vytisknout velikost písma Porsche 911 R na videu a ďalších fotkách. Stojí 190-tisíc eur

Porsche si opäť účtuje viac peňazí za to, že vám toho dá menej. Nová 911 R stojí viac ako 911 Turbo a zhruba rovnako ako GT3 RS.
Porsche 911 R na videu a ďalších fotkách. Stojí 190-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Porsche 911 R
  2. Fotogaléria: Porsche 911 R

Špecialita v podobe Porsche 911 R (nadväzuje na tradíciu homologizačného špeciálu z roku 1967) by rozhodne nemala zapadnúť, čo sa jej v tom zhone okolo tohtoročného autosalónu v Ženeve možno trochu podarilo. Porsche teraz ale zverejnilo ďalšie fotografie, videá, podrobnejšie informácie a aj cenu.

Porsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgPorsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgPorsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_11.jpg
V Porsche je svet ešte v poriadku. Nová 911 R má manuálne radenie, atmosférický motor,
v základe je bez rádia alebo klimatizácie a váži len 1370 kg. Vyrobených bude 991 kusov

Už vieme, že štvorlitrový plochý atmosférický šesťvalec má najvyšší výkon 368 kW (500 k) v 8500 ot. a pre najvyšší krútiaci moment 460 Nm musíte motor roztočiť až na 6250 ot. Z 0 na 100 km/h akceleruje 911 R za 3,8 sekundy, rozbehne sa na 323 km/h a podľa Porsche má kombinovanú spotrebu 13,3 litra na 100 km.

Hoci Porsche hovorilo o najpuristickejšej 911, obmedzilo sa len na odstránenie klimatizácie a rádia. Tieto položky si však môžete v katalógu zaškrtnúť. V základe totiž dostanete aj adaptívny podvozok a stabilizačný systém PSM, ktorý možno ale úplne vypnúť. Bez stabilizácie dnes už sériové auto v EÚ predávať rovnako ani nesmiete. Avšak puristi by sa určite obišli aj bez automatického medziplynu pri podraďovaní. Zaujímavosťou je možnosť objednať si k motoru pevný zotrvačník namiesto dvojhmotového.

O spomalenie sa starajú karbón-keramické brzdy PCCB. Vpredu majú ich kotúče priemer 410 mm, vzadu 390 mm. Porsche 911 R jazdí štandardne na dvadsiatkach, vpredu obúva pneumatiky so šírkou 245 mm, vzadu potom masívnych 305 mm. Ak máte o jeden z 991 kusov záujem, pripravte si minimálne 189 544 eur. A rýchlo, vraj už ich ostáva len pár.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY