vytisknout velikost písma Porsche 911 R na videu a ďalších fotkách. Stojí 190-tisíc eur

Porsche si opäť účtuje viac peňazí za to, že vám toho dá menej. Nová 911 R stojí viac ako 911 Turbo a zhruba rovnako ako GT3 RS.
Porsche 911 R na videu a ďalších fotkách. Stojí 190-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Porsche 911 R
  2. Fotogaléria: Porsche 911 R

Špecialita v podobe Porsche 911 R (nadväzuje na tradíciu homologizačného špeciálu z roku 1967) by rozhodne nemala zapadnúť, čo sa jej v tom zhone okolo tohtoročného autosalónu v Ženeve možno trochu podarilo. Porsche teraz ale zverejnilo ďalšie fotografie, videá, podrobnejšie informácie a aj cenu.

Porsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgPorsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgPorsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_11.jpg
V Porsche je svet ešte v poriadku. Nová 911 R má manuálne radenie, atmosférický motor,
v základe je bez rádia alebo klimatizácie a váži len 1370 kg. Vyrobených bude 991 kusov

Už vieme, že štvorlitrový plochý atmosférický šesťvalec má najvyšší výkon 368 kW (500 k) v 8500 ot. a pre najvyšší krútiaci moment 460 Nm musíte motor roztočiť až na 6250 ot. Z 0 na 100 km/h akceleruje 911 R za 3,8 sekundy, rozbehne sa na 323 km/h a podľa Porsche má kombinovanú spotrebu 13,3 litra na 100 km.

Hoci Porsche hovorilo o najpuristickejšej 911, obmedzilo sa len na odstránenie klimatizácie a rádia. Tieto položky si však môžete v katalógu zaškrtnúť. V základe totiž dostanete aj adaptívny podvozok a stabilizačný systém PSM, ktorý možno ale úplne vypnúť. Bez stabilizácie dnes už sériové auto v EÚ predávať rovnako ani nesmiete. Avšak puristi by sa určite obišli aj bez automatického medziplynu pri podraďovaní. Zaujímavosťou je možnosť objednať si k motoru pevný zotrvačník namiesto dvojhmotového.

O spomalenie sa starajú karbón-keramické brzdy PCCB. Vpredu majú ich kotúče priemer 410 mm, vzadu 390 mm. Porsche 911 R jazdí štandardne na dvadsiatkach, vpredu obúva pneumatiky so šírkou 245 mm, vzadu potom masívnych 305 mm. Ak máte o jeden z 991 kusov záujem, pripravte si minimálne 189 544 eur. A rýchlo, vraj už ich ostáva len pár.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY