vytisknout velikost písma Porsche 911 R na videu a ďalších fotkách. Stojí 190-tisíc eur

Porsche si opäť účtuje viac peňazí za to, že vám toho dá menej. Nová 911 R stojí viac ako 911 Turbo a zhruba rovnako ako GT3 RS.
Porsche 911 R na videu a ďalších fotkách. Stojí 190-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Porsche 911 R
  2. Fotogaléria: Porsche 911 R

Špecialita v podobe Porsche 911 R (nadväzuje na tradíciu homologizačného špeciálu z roku 1967) by rozhodne nemala zapadnúť, čo sa jej v tom zhone okolo tohtoročného autosalónu v Ženeve možno trochu podarilo. Porsche teraz ale zverejnilo ďalšie fotografie, videá, podrobnejšie informácie a aj cenu.

Porsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgPorsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgPorsche-911_R_2017_1600x1200_wallpaper_11.jpg
V Porsche je svet ešte v poriadku. Nová 911 R má manuálne radenie, atmosférický motor,
v základe je bez rádia alebo klimatizácie a váži len 1370 kg. Vyrobených bude 991 kusov

Už vieme, že štvorlitrový plochý atmosférický šesťvalec má najvyšší výkon 368 kW (500 k) v 8500 ot. a pre najvyšší krútiaci moment 460 Nm musíte motor roztočiť až na 6250 ot. Z 0 na 100 km/h akceleruje 911 R za 3,8 sekundy, rozbehne sa na 323 km/h a podľa Porsche má kombinovanú spotrebu 13,3 litra na 100 km.

Hoci Porsche hovorilo o najpuristickejšej 911, obmedzilo sa len na odstránenie klimatizácie a rádia. Tieto položky si však môžete v katalógu zaškrtnúť. V základe totiž dostanete aj adaptívny podvozok a stabilizačný systém PSM, ktorý možno ale úplne vypnúť. Bez stabilizácie dnes už sériové auto v EÚ predávať rovnako ani nesmiete. Avšak puristi by sa určite obišli aj bez automatického medziplynu pri podraďovaní. Zaujímavosťou je možnosť objednať si k motoru pevný zotrvačník namiesto dvojhmotového.

O spomalenie sa starajú karbón-keramické brzdy PCCB. Vpredu majú ich kotúče priemer 410 mm, vzadu 390 mm. Porsche 911 R jazdí štandardne na dvadsiatkach, vpredu obúva pneumatiky so šírkou 245 mm, vzadu potom masívnych 305 mm. Ak máte o jeden z 991 kusov záujem, pripravte si minimálne 189 544 eur. A rýchlo, vraj už ich ostáva len pár.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY