vytisknout velikost písma Porsche 911 prešlo downsizingom. Teraz má turbo aj bežný model

Porsche 911 podľahlo ekologickej loby a prešlo na malé preplňované motory. Ale zase sa môže pochváliť o liter nižšou spotrebou.
Porsche 911 prešlo downsizingom. Teraz má turbo aj bežný model

Porsche nás našťastie na túto udalosť psychicky pripravovalo už dopredu, ale rovnako sa fanúšik tradičných športových vozidiel s motorom na "tej zlej strane" nemôže ubrániť istému sklamaniu pri pohľade na faceliftovanú ikonickú 911.

porsche (4).jpgporsche (5).jpgporsche (9).jpgZmeny na dizajne sú veľmi kozmetické a na prvý pohľad ťažko rozoznateľné. Dôležité veci sa totiž dejú vzadu pod vekom motora. Po novom sú tu preplňované jednotky

Nejde o dizajn, ten je určite v poriadku, ale o motor. Ako už bolo avizované dopredu, aj bežný model Porsche 911 prešiel na preplňovanie a downsizing. Zostal našťastie plochý šesťvalec, ale ten má teraz objem 3,0 litra. Vzduch už nesaje bežnou cestou, ale tlačia ho do neho dve turbodúchadlá.

Nemení sa označenie, opäť si kúpite model Carrera a Carrera S. V oboch prípadoch sa výkon zvýšil o 20 koní proti existujúcim atmosférickým motorom. Väčší rozdiel bude cítiť v krútiacom momente, ktorý je vyšší o 60 Nm a predovšetkým je jeho vrchol k dispozícii od 1700 ot./min. až po 5000 ot./min.

porsche (3).jpgporsche (6).jpgporsche (7).jpg
Facelift a downsizing sa týka celej bežnej modelovej rady, teda aj kabrioletu. Na modernizáciumodelov GTS sa ešte len čeká. O manuál 911 neprišla

Porsche 911 Carrera tak ponúkne 370 koní a 450 Nm, Carrera S 420 koní a 500 Nm. Spotreba sa pohybuje od 7,4 litra na 100 km pre Carreru Coupé po 7,8 litra na 100 km pre Carreru S Cabrio.

Zrýchlenie na stovku teraz trvá základnému modelu s prevodovkou PDK 4,2 sekundy, Carrera S to zvládne už za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je po novom 295 km/h, respektíve 308 km/h pre model S. A ani o otáčky motor nepríde. Obmedzovač zasiahne v 7500 ot./min. a Porsche sľubuje typický zvuk nezameniteľný s ničím iným.

porsche (2).jpgporsche (11).jpgporsche (8).jpgZadné blatníky sú širšie, rovnako tak zadné kolesá. Preplňované motory si vyžiadali úpravu chladenia a prúdenie vzduchu. Papierová úspora paliva nie je veľmi výrazná

V tlačovej správe sa síce nepíše o manuálnej prevodovke, ale tá modelu 911 zostane. PDK bude naďalej za príplatok, rovnako tak nové bezpečnostné a asistenčné systémy. Zaujímavosťou je, že aktívny podvozok PASM je teraz štandardom aj pre model Carrera.

Carrera S môže mať za príplatok aj aktívne zatáčanie zadnej nápravy vyvinuté z Porsche 911 GT3 a 911 Turbo. Vzadu dostanete o 10 mm širšie pneumatiky (teraz 305 mm), priplatiť si môžete za menší športový volant a rozšírili sa funkcie palubného systému PCM. Lepšia by mala byť konektivita, zo svojej 911 môžete teraz urobiť i Wi-Fi hot-spot. Nechýba ani stráženie mŕtveho uhla v zrkadlách, varovanie pred opustením jazdného pruhu alebo napríklad multikolízna brzda.

porsche (1).jpgporsche (10).jpg

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY