vytisknout velikost písma Porsche 911 nakoniec dostane v roku 2019 hybridný pohon

Nová generácia Porsche 911 dorazí v roku 2019. Prvýkrát sa v ponuke objavia aj hybridný pohon.
Porsche 911 nakoniec dostane v roku 2019 hybridný pohon

Emisné normy a tlaky na znižovanie korporátnych emisií CO2 sa nevyhýbajú ani automobilke Porsche. Po preplňovaných štvorvalcoch vo vstupných modeloch Porsche 718 Boxster a 718 Cayman a prvom preplňovanom motore v bežnej rade 911 bez nápisu Turbo sa pod kapotu budúcej generácie Porsche 911 prvýkrát pozrie aj hybridný systém.

Ako pripomína britský Car Magazine, nová generácia Porsche 911 dorazí v roku 2019. Súčasná 911 má svoje korene v roku 2011, kedy sa ešte predstavila s tradičnými atmosférickými motormi. Preplňované jednotky prišli v rámci faceliftu v roku 2015. Nová generácia, ako prezrádzajú špionážne snímky, bude zase o kúsok väčšia a širšia. Auto dostane úplne novú platformu.

Práve nová platforma sa má stať základom pre všetky budúce športové modely Porsche vrátane Caymanu a Boxsteri. Platforma údajne nájde uplatnenie aj v Lamborghini a Audi. Pokiaľ ide o motory, Porsche 911 zostane pri šesťvalcoch s preplňovaním, ale v ponuke sa má objaviť aj hybrid. A nie je vylúčené, že to bude štvorvalec po vzore úspešného programu pre šampionát WEC a 24 h Le Mans.

Porsche pripravuje vlastný elektromobil, ktorý vychádza z konceptu Mission-E. Modely Cayenne a Panamera majú tiež hybridný pohon v ponuke. V prípade 911 ale hybrid poslúži skôr k zlepšeniu dynamických parametrov, nie za každú cenu k zníženiu tabuľkovej spotreby a emisií. Prius sa tak z 911 nestane. Limitujúcim faktorom je tiež hmotnosť, hybridná 911 nebude mať veľkú a ťažkú sadu akumulátorov, takže zrejme nezvládne jazdiť iba na elektrinu.

Šéf Porsche Oliver Blume pre Car Magazine potvrdil, že hybrid bude. Kvôli citeľnému nárastu hmotnosti sa síce do športových áut dostáva elektrifikácia s oneskorením, ale aj Porsche sa bude musieť prispôsobiť. Našťastie to ale zatiaľ vyzerá, že klasické modely s atmosférickými motormi (911 GT3, 911 R) a manuálnou prevodovkou v ponuke zostanú aj naďalej.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY