vytisknout velikost písma Porsche 911 GTS Club Coupé je obmedzená edícia s kačacím chvostom

Porsche 911 GTS Club Coupé je obmedzená edícia s kačacím chvostom

Niektoré limitované edície Porsche 911 sú skutočne obmedzené. Dokonca tak obmedzené, že v nich nenájdete ani držiak na nápoje alebo klimatizáciu, čo by práve na americkom trhu, kam nová 911 GTS Club Coupé mieri, bolo veľmi limitujúce.

2015-porsche-911-gts-club-coupe-008-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-013-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-002-1.jpgKeď limitovaná edícia, tak s "kačacím chvostom". Samozrejmosťou sú aj plakety s označením obmedzenej série a rozšírená výbava, ktorú si zase Porsche nechá zaplatiť v exkluzívnej cenovke 136 000 dolárov, o 21 000 dolárov navyše oproti základnej GTS

Nový model oslavuje šesťdesiatročné výročie oficiálneho amerického klubu majiteľov Porsche a vznikne tak len šesťdesiat týchto špeciálnych 911 GTS. Samozrejmosťou je veľa odlišujúcich detailov, napríklad číslica 60 takmer na všetkom a červený krúžok na venci volantu. Avšak to najzaujímavejšie sa deje vzadu. Všetky autá majú legendárny zadný spojler, pre ktorý sa vžila prezývka kačací chvost.

V základe sú aj dvadsaťpalcové kolesá, bi-xenóny či napríklad športový výfuk. Zaujímavosťou je aj o 44 mm širšia karoséria proti bežnému modelu Carrera 4. O pohon zadných kolies sa stará plochý šesťvalec 3,8 l z modelu Carrera S vyladený na 320 kW (435 k).

Verzia s manuálom vie ísť rýchlosťou 306 km/h, s prevodovkou PDK sa auto rozbehne "len" na 304 km/h. Avšak s automatom PDK je zrýchlenie z 0 na 96 km/h záležitosťou 3,8 s, manuál je o nejakú tú desatinku pomalší.

Ovládateľnosti potom pomáha napríklad systém prerozdeľovania krútiaceho momentu Porsche Torque Vectoring a tiež adaptívny podvozok PASM. Základná cena v USA je stanovená na 136 060 dolárov.

2015-porsche-911-gts-club-coupe-001-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-003-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-004-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-005-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-006-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-007-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-009-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-010-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-011-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-012-1.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY