vytisknout velikost písma Porsche 911 GTS Club Coupé je obmedzená edícia s kačacím chvostom

Porsche 911 GTS Club Coupé je obmedzená edícia s kačacím chvostom

Niektoré limitované edície Porsche 911 sú skutočne obmedzené. Dokonca tak obmedzené, že v nich nenájdete ani držiak na nápoje alebo klimatizáciu, čo by práve na americkom trhu, kam nová 911 GTS Club Coupé mieri, bolo veľmi limitujúce.

2015-porsche-911-gts-club-coupe-008-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-013-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-002-1.jpgKeď limitovaná edícia, tak s "kačacím chvostom". Samozrejmosťou sú aj plakety s označením obmedzenej série a rozšírená výbava, ktorú si zase Porsche nechá zaplatiť v exkluzívnej cenovke 136 000 dolárov, o 21 000 dolárov navyše oproti základnej GTS

Nový model oslavuje šesťdesiatročné výročie oficiálneho amerického klubu majiteľov Porsche a vznikne tak len šesťdesiat týchto špeciálnych 911 GTS. Samozrejmosťou je veľa odlišujúcich detailov, napríklad číslica 60 takmer na všetkom a červený krúžok na venci volantu. Avšak to najzaujímavejšie sa deje vzadu. Všetky autá majú legendárny zadný spojler, pre ktorý sa vžila prezývka kačací chvost.

V základe sú aj dvadsaťpalcové kolesá, bi-xenóny či napríklad športový výfuk. Zaujímavosťou je aj o 44 mm širšia karoséria proti bežnému modelu Carrera 4. O pohon zadných kolies sa stará plochý šesťvalec 3,8 l z modelu Carrera S vyladený na 320 kW (435 k).

Verzia s manuálom vie ísť rýchlosťou 306 km/h, s prevodovkou PDK sa auto rozbehne "len" na 304 km/h. Avšak s automatom PDK je zrýchlenie z 0 na 96 km/h záležitosťou 3,8 s, manuál je o nejakú tú desatinku pomalší.

Ovládateľnosti potom pomáha napríklad systém prerozdeľovania krútiaceho momentu Porsche Torque Vectoring a tiež adaptívny podvozok PASM. Základná cena v USA je stanovená na 136 060 dolárov.

2015-porsche-911-gts-club-coupe-001-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-003-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-004-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-005-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-006-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-007-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-009-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-010-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-011-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-012-1.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY