vytisknout velikost písma Porsche 911 GTS Club Coupé je obmedzená edícia s kačacím chvostom

Porsche 911 GTS Club Coupé je obmedzená edícia s kačacím chvostom

Niektoré limitované edície Porsche 911 sú skutočne obmedzené. Dokonca tak obmedzené, že v nich nenájdete ani držiak na nápoje alebo klimatizáciu, čo by práve na americkom trhu, kam nová 911 GTS Club Coupé mieri, bolo veľmi limitujúce.

2015-porsche-911-gts-club-coupe-008-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-013-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-002-1.jpgKeď limitovaná edícia, tak s "kačacím chvostom". Samozrejmosťou sú aj plakety s označením obmedzenej série a rozšírená výbava, ktorú si zase Porsche nechá zaplatiť v exkluzívnej cenovke 136 000 dolárov, o 21 000 dolárov navyše oproti základnej GTS

Nový model oslavuje šesťdesiatročné výročie oficiálneho amerického klubu majiteľov Porsche a vznikne tak len šesťdesiat týchto špeciálnych 911 GTS. Samozrejmosťou je veľa odlišujúcich detailov, napríklad číslica 60 takmer na všetkom a červený krúžok na venci volantu. Avšak to najzaujímavejšie sa deje vzadu. Všetky autá majú legendárny zadný spojler, pre ktorý sa vžila prezývka kačací chvost.

V základe sú aj dvadsaťpalcové kolesá, bi-xenóny či napríklad športový výfuk. Zaujímavosťou je aj o 44 mm širšia karoséria proti bežnému modelu Carrera 4. O pohon zadných kolies sa stará plochý šesťvalec 3,8 l z modelu Carrera S vyladený na 320 kW (435 k).

Verzia s manuálom vie ísť rýchlosťou 306 km/h, s prevodovkou PDK sa auto rozbehne "len" na 304 km/h. Avšak s automatom PDK je zrýchlenie z 0 na 96 km/h záležitosťou 3,8 s, manuál je o nejakú tú desatinku pomalší.

Ovládateľnosti potom pomáha napríklad systém prerozdeľovania krútiaceho momentu Porsche Torque Vectoring a tiež adaptívny podvozok PASM. Základná cena v USA je stanovená na 136 060 dolárov.

2015-porsche-911-gts-club-coupe-001-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-003-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-004-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-005-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-006-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-007-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-009-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-010-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-011-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-012-1.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY