vytisknout velikost písma Porsche 911 GTS Club Coupé je obmedzená edícia s kačacím chvostom

Porsche 911 GTS Club Coupé je obmedzená edícia s kačacím chvostom

Niektoré limitované edície Porsche 911 sú skutočne obmedzené. Dokonca tak obmedzené, že v nich nenájdete ani držiak na nápoje alebo klimatizáciu, čo by práve na americkom trhu, kam nová 911 GTS Club Coupé mieri, bolo veľmi limitujúce.

2015-porsche-911-gts-club-coupe-008-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-013-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-002-1.jpgKeď limitovaná edícia, tak s "kačacím chvostom". Samozrejmosťou sú aj plakety s označením obmedzenej série a rozšírená výbava, ktorú si zase Porsche nechá zaplatiť v exkluzívnej cenovke 136 000 dolárov, o 21 000 dolárov navyše oproti základnej GTS

Nový model oslavuje šesťdesiatročné výročie oficiálneho amerického klubu majiteľov Porsche a vznikne tak len šesťdesiat týchto špeciálnych 911 GTS. Samozrejmosťou je veľa odlišujúcich detailov, napríklad číslica 60 takmer na všetkom a červený krúžok na venci volantu. Avšak to najzaujímavejšie sa deje vzadu. Všetky autá majú legendárny zadný spojler, pre ktorý sa vžila prezývka kačací chvost.

V základe sú aj dvadsaťpalcové kolesá, bi-xenóny či napríklad športový výfuk. Zaujímavosťou je aj o 44 mm širšia karoséria proti bežnému modelu Carrera 4. O pohon zadných kolies sa stará plochý šesťvalec 3,8 l z modelu Carrera S vyladený na 320 kW (435 k).

Verzia s manuálom vie ísť rýchlosťou 306 km/h, s prevodovkou PDK sa auto rozbehne "len" na 304 km/h. Avšak s automatom PDK je zrýchlenie z 0 na 96 km/h záležitosťou 3,8 s, manuál je o nejakú tú desatinku pomalší.

Ovládateľnosti potom pomáha napríklad systém prerozdeľovania krútiaceho momentu Porsche Torque Vectoring a tiež adaptívny podvozok PASM. Základná cena v USA je stanovená na 136 060 dolárov.

2015-porsche-911-gts-club-coupe-001-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-003-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-004-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-005-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-006-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-007-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-009-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-010-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-011-1.jpg2015-porsche-911-gts-club-coupe-012-1.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY