vytisknout velikost písma Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní sú konečne tu

Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní sú konečne tu

Čakanie sa skončilo. Najostrejšie z najostrejších, Porsche 911 GT3 RS, konečne prichádza do Ženevy spolu s novým Caymanom GT4. Než sa ale pustíme do technických detailov, ktoré sú v prípade GT3 RS vskutku dychberúce, pripomeňme si jednu zásadnú vec.

20356149702061819527.jpg1142463671435332474.jpg761066087863349475.jpg
Za 911 GT3 RS a Cayman GT4 vďačíme SUV Cayenne. Ono zarába peniaze, ktoré potom Porsche investuje do vývoja týchto špecialít. Nie snáď, že by sa bežná 911 nepredávala...

Tieto dve autá sú výsledkom obchodného úspechu vozidiel ako je naftová Panamera a SUV Porsche Cayenne. Preto ak stále patríte k tým pobúreným tradicionalistom, ktorí si trhali vlasy aj vtedy, keď Porsche prešlo k vodnému chladeniu v 911, pochopte už, že bez SUV a naftových motorov by jednoducho Porsche také špeciality, ako 911 GT3 RS a Cayman GT4, robiť nemohlo.

Nové Porsche 911 GT3 RS prichádza s plochým atmosféricky plneným šesťvalcom 4,0 l s výkonom rovných 500 koní, ktorý sa točí do 8800 ot./min. Možno niekoho sklame absencia tradičného manuálu, ale prevodovka PDK je na okruhu skvelá a posúva možnosti tohto Porsche ešte ďalej. Navyše zrýchlenie na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy by s manuálom asi možné nebolo.

Pohotovostná hmotnosť GT3 RS je 1420 kg, čo je proti štandardnej GT3 úspora len 10 kg. Ale auto má vyšší výkon, inak nastavený podvozok, účinnejšie brzdy a efektívnejšiu aerodynamiku, takže o výraznom náraste reálnej rýchlosti sa nedá pochybovať. Porsche tvrdí, že nová GT3 RS zájde Nordschleife za 7 minút a 20 sekúnd. Ak máte záujem, pripravte si minimálne 181 690 eur.

1047483954857961988.jpg12290679691404893542.jpg13072893401092051453.jpg1662733842132650283.jpg21224535951406390079.jpg3669551601023457647.jpg5186059192105785977.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY