vytisknout velikost písma Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní sú konečne tu

Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní sú konečne tu

Čakanie sa skončilo. Najostrejšie z najostrejších, Porsche 911 GT3 RS, konečne prichádza do Ženevy spolu s novým Caymanom GT4. Než sa ale pustíme do technických detailov, ktoré sú v prípade GT3 RS vskutku dychberúce, pripomeňme si jednu zásadnú vec.

20356149702061819527.jpg1142463671435332474.jpg761066087863349475.jpg
Za 911 GT3 RS a Cayman GT4 vďačíme SUV Cayenne. Ono zarába peniaze, ktoré potom Porsche investuje do vývoja týchto špecialít. Nie snáď, že by sa bežná 911 nepredávala...

Tieto dve autá sú výsledkom obchodného úspechu vozidiel ako je naftová Panamera a SUV Porsche Cayenne. Preto ak stále patríte k tým pobúreným tradicionalistom, ktorí si trhali vlasy aj vtedy, keď Porsche prešlo k vodnému chladeniu v 911, pochopte už, že bez SUV a naftových motorov by jednoducho Porsche také špeciality, ako 911 GT3 RS a Cayman GT4, robiť nemohlo.

Nové Porsche 911 GT3 RS prichádza s plochým atmosféricky plneným šesťvalcom 4,0 l s výkonom rovných 500 koní, ktorý sa točí do 8800 ot./min. Možno niekoho sklame absencia tradičného manuálu, ale prevodovka PDK je na okruhu skvelá a posúva možnosti tohto Porsche ešte ďalej. Navyše zrýchlenie na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy by s manuálom asi možné nebolo.

Pohotovostná hmotnosť GT3 RS je 1420 kg, čo je proti štandardnej GT3 úspora len 10 kg. Ale auto má vyšší výkon, inak nastavený podvozok, účinnejšie brzdy a efektívnejšiu aerodynamiku, takže o výraznom náraste reálnej rýchlosti sa nedá pochybovať. Porsche tvrdí, že nová GT3 RS zájde Nordschleife za 7 minút a 20 sekúnd. Ak máte záujem, pripravte si minimálne 181 690 eur.

1047483954857961988.jpg12290679691404893542.jpg13072893401092051453.jpg1662733842132650283.jpg21224535951406390079.jpg3669551601023457647.jpg5186059192105785977.jpg

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY