vytisknout velikost písma Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní sú konečne tu

Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní sú konečne tu

Čakanie sa skončilo. Najostrejšie z najostrejších, Porsche 911 GT3 RS, konečne prichádza do Ženevy spolu s novým Caymanom GT4. Než sa ale pustíme do technických detailov, ktoré sú v prípade GT3 RS vskutku dychberúce, pripomeňme si jednu zásadnú vec.

20356149702061819527.jpg1142463671435332474.jpg761066087863349475.jpg
Za 911 GT3 RS a Cayman GT4 vďačíme SUV Cayenne. Ono zarába peniaze, ktoré potom Porsche investuje do vývoja týchto špecialít. Nie snáď, že by sa bežná 911 nepredávala...

Tieto dve autá sú výsledkom obchodného úspechu vozidiel ako je naftová Panamera a SUV Porsche Cayenne. Preto ak stále patríte k tým pobúreným tradicionalistom, ktorí si trhali vlasy aj vtedy, keď Porsche prešlo k vodnému chladeniu v 911, pochopte už, že bez SUV a naftových motorov by jednoducho Porsche také špeciality, ako 911 GT3 RS a Cayman GT4, robiť nemohlo.

Nové Porsche 911 GT3 RS prichádza s plochým atmosféricky plneným šesťvalcom 4,0 l s výkonom rovných 500 koní, ktorý sa točí do 8800 ot./min. Možno niekoho sklame absencia tradičného manuálu, ale prevodovka PDK je na okruhu skvelá a posúva možnosti tohto Porsche ešte ďalej. Navyše zrýchlenie na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy by s manuálom asi možné nebolo.

Pohotovostná hmotnosť GT3 RS je 1420 kg, čo je proti štandardnej GT3 úspora len 10 kg. Ale auto má vyšší výkon, inak nastavený podvozok, účinnejšie brzdy a efektívnejšiu aerodynamiku, takže o výraznom náraste reálnej rýchlosti sa nedá pochybovať. Porsche tvrdí, že nová GT3 RS zájde Nordschleife za 7 minút a 20 sekúnd. Ak máte záujem, pripravte si minimálne 181 690 eur.

1047483954857961988.jpg12290679691404893542.jpg13072893401092051453.jpg1662733842132650283.jpg21224535951406390079.jpg3669551601023457647.jpg5186059192105785977.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY