vytisknout velikost písma Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní sú konečne tu

Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní sú konečne tu

Čakanie sa skončilo. Najostrejšie z najostrejších, Porsche 911 GT3 RS, konečne prichádza do Ženevy spolu s novým Caymanom GT4. Než sa ale pustíme do technických detailov, ktoré sú v prípade GT3 RS vskutku dychberúce, pripomeňme si jednu zásadnú vec.

20356149702061819527.jpg1142463671435332474.jpg761066087863349475.jpg
Za 911 GT3 RS a Cayman GT4 vďačíme SUV Cayenne. Ono zarába peniaze, ktoré potom Porsche investuje do vývoja týchto špecialít. Nie snáď, že by sa bežná 911 nepredávala...

Tieto dve autá sú výsledkom obchodného úspechu vozidiel ako je naftová Panamera a SUV Porsche Cayenne. Preto ak stále patríte k tým pobúreným tradicionalistom, ktorí si trhali vlasy aj vtedy, keď Porsche prešlo k vodnému chladeniu v 911, pochopte už, že bez SUV a naftových motorov by jednoducho Porsche také špeciality, ako 911 GT3 RS a Cayman GT4, robiť nemohlo.

Nové Porsche 911 GT3 RS prichádza s plochým atmosféricky plneným šesťvalcom 4,0 l s výkonom rovných 500 koní, ktorý sa točí do 8800 ot./min. Možno niekoho sklame absencia tradičného manuálu, ale prevodovka PDK je na okruhu skvelá a posúva možnosti tohto Porsche ešte ďalej. Navyše zrýchlenie na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy by s manuálom asi možné nebolo.

Pohotovostná hmotnosť GT3 RS je 1420 kg, čo je proti štandardnej GT3 úspora len 10 kg. Ale auto má vyšší výkon, inak nastavený podvozok, účinnejšie brzdy a efektívnejšiu aerodynamiku, takže o výraznom náraste reálnej rýchlosti sa nedá pochybovať. Porsche tvrdí, že nová GT3 RS zájde Nordschleife za 7 minút a 20 sekúnd. Ak máte záujem, pripravte si minimálne 181 690 eur.

1047483954857961988.jpg12290679691404893542.jpg13072893401092051453.jpg1662733842132650283.jpg21224535951406390079.jpg3669551601023457647.jpg5186059192105785977.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY