vytisknout velikost písma Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní sú konečne tu

Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní sú konečne tu

Čakanie sa skončilo. Najostrejšie z najostrejších, Porsche 911 GT3 RS, konečne prichádza do Ženevy spolu s novým Caymanom GT4. Než sa ale pustíme do technických detailov, ktoré sú v prípade GT3 RS vskutku dychberúce, pripomeňme si jednu zásadnú vec.

20356149702061819527.jpg1142463671435332474.jpg761066087863349475.jpg
Za 911 GT3 RS a Cayman GT4 vďačíme SUV Cayenne. Ono zarába peniaze, ktoré potom Porsche investuje do vývoja týchto špecialít. Nie snáď, že by sa bežná 911 nepredávala...

Tieto dve autá sú výsledkom obchodného úspechu vozidiel ako je naftová Panamera a SUV Porsche Cayenne. Preto ak stále patríte k tým pobúreným tradicionalistom, ktorí si trhali vlasy aj vtedy, keď Porsche prešlo k vodnému chladeniu v 911, pochopte už, že bez SUV a naftových motorov by jednoducho Porsche také špeciality, ako 911 GT3 RS a Cayman GT4, robiť nemohlo.

Nové Porsche 911 GT3 RS prichádza s plochým atmosféricky plneným šesťvalcom 4,0 l s výkonom rovných 500 koní, ktorý sa točí do 8800 ot./min. Možno niekoho sklame absencia tradičného manuálu, ale prevodovka PDK je na okruhu skvelá a posúva možnosti tohto Porsche ešte ďalej. Navyše zrýchlenie na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy by s manuálom asi možné nebolo.

Pohotovostná hmotnosť GT3 RS je 1420 kg, čo je proti štandardnej GT3 úspora len 10 kg. Ale auto má vyšší výkon, inak nastavený podvozok, účinnejšie brzdy a efektívnejšiu aerodynamiku, takže o výraznom náraste reálnej rýchlosti sa nedá pochybovať. Porsche tvrdí, že nová GT3 RS zájde Nordschleife za 7 minút a 20 sekúnd. Ak máte záujem, pripravte si minimálne 181 690 eur.

1047483954857961988.jpg12290679691404893542.jpg13072893401092051453.jpg1662733842132650283.jpg21224535951406390079.jpg3669551601023457647.jpg5186059192105785977.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY