vytisknout velikost písma Porsche 911 GT3 RS: 500 koní, ale bez manuálu

Porsche 911 GT3 RS: 500 koní, ale bez manuálu

Nová generácia tej najostrejšej 911 je stále ešte zahalená rúškom tajomstva, ale sem tam nejaká informácia vypláva na hladinu. Tentokrát unikli základné technické údaje vrátane výbavy pripravovaného auta. Dáta zverejnil blog Axis of Oversteer na svojom Twitteri.

Podľa uniknutých informácií sa nové Porsche 911 GT3 RS spoľahne na atmosféricky plnený plochý šesťvalec 4,0 l s výkonom rovných 500 koní a krútiacim momentom 460 Nm. Motor sa bude točiť do 8800 ot./min. a puristi asi budú sklamaní, že ani GT3 RS nedostane manuál. Aj v tomto prípade bude vozidlo dodávané výhradne s prevodovkou PDK.

Proti "obyčajnej" 911 GT3 bude mať model RS inak naladený podvozok a napríklad vpredu bude rozchod kolies väčší o 36 mm. Zmien sa dočká nastavenie elektrického posilňovača riadenia a taktiež aktívne natáčanie zadnej nápravy. Samozrejmosťou tohto ostrého Porsche je aj adaptívny podvozok a systém vektorovanie krútiaceho momentu.

Porsche 911 GT3 RS sa bude opierať o 20 "kolesá vpredu s pneumatikami 265/35 ZR20 a o 21" kolesá vzadu s pneumatikami 325/30 ZR21. Kolesá budú štandardne vybavené centrálnou maticou. Účinnejšie budú aj brzdy, Porsche nasadí kompozitové disky s priemerom 380 mm vpredu aj vzadu s šesťpiestikovými hliníkovými strmeňmi.

Vpredu bude karoséria širšia o 50 mm, vzadu o 30 mm proti GT3 a pokiaľ ide o znižovanie hmotnosti proti modelu GT3, tak víťazí kapota z uhlíkových vlákien, rovnako tak predné blatníky. Strecha je horčíková a z karbónu je aj zadné veko motora a prítlačné krídlo. Zadné blatníky sú potom hliníkové.

Odľahčenia sa dočkali aj sklá. Bočné okná a zadné okno sú z plastu. Ľahšie budú aj škrupinové sedačky, ale veci ako klimatizáciu model 911 GT3 RS dostane.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY