vytisknout velikost písma Porsche 911 dostalo už aj nový pohon všetkých kolies a verziu Targa

Základná technika faceliftových modelov sa oproti zadnému náhonu nijako nemení. Aj v štvorkolke má motor zvýšený výkon o 20 koní.
Porsche 911 dostalo už aj nový pohon všetkých kolies a verziu Targa

Ako sa dalo čakať, facelift Porsche 911 sa dotkol aj verzií s pohonom všetkých kolies Targa 4, Carrera 4 a Carrera 4S. Ako už je vo verzii s pohonom všetkých kolies typické, majú výraznú svetelnú linku medzi zadnými svetlami a tiež o 44 mm širšie boky než štandardný model.

porsche (9).jpgporsche (6).jpgporsche (8).jpgFaceliftu sa samozrejme dočkali aj verzia Targa 4 a Carrera 4. Systém pohonu všetkých kolies má nový mechanizmus pripájania prednej nápravy

Model 911 Targa 4 je v ponuke výhradne s novým pohonom všetkých kolies, rovnako ako v minulej generácii. Inak sa vlastne základná technika faceliftovaných modelov proti zadokolkám nijako nemení. Pod zadným panelom s aktívnym spojlerom je nový downsizovaný preplňovaný šesťvalec 3,0 l v dvoch stupňoch naladení.

Rovnako ako v predtým predstavených zadokolkách, aj v štvorkolkách má motor proti atmosférickému predchodcovi výkon zvýšený o 20 koní. Krútiaci moment povyrástol o 60 Nm a posunul sa do nižších otáčok. Porsche zatiaľ neuvádza, či bude pre modely Targa 4 a Carrera 4/4S k dispozícii aj manuálne. Pokiaľ ide o dynamiku, tak Carrera 4S vybavená balíkom Sport Chrono zvládne šprint na 100 km/h za 3,8 sekundy.

porsche (5).jpgporsche (7).jpgporsche (1).jpgporsche (2).jpgporsche (4).jpgporsche (3).jpgNovinkou je ovládač jazdných režimov umiestnený priamo na volante, to sa teraz dostáva do módy. Verzia Targa 4 má opäť komplikované skladanie centrálneho strešného panelu

Pohon všetkých kolies opäť funguje tak, že po väčšinu času má Porsche zadný náhon, ale v prípade potreby sa pripája predná náprava. Teraz je systém ovládaný elektrohydraulicky. Novinkou je tiež ovládač na volante, ktorým si môže vodič meniť prednastavené jazdné režimy. Adaptívny podvozok PASM je v základnej výbave.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY