vytisknout velikost písma Porsche 911 dostalo už aj nový pohon všetkých kolies a verziu Targa

Základná technika faceliftových modelov sa oproti zadnému náhonu nijako nemení. Aj v štvorkolke má motor zvýšený výkon o 20 koní.
Porsche 911 dostalo už aj nový pohon všetkých kolies a verziu Targa

Ako sa dalo čakať, facelift Porsche 911 sa dotkol aj verzií s pohonom všetkých kolies Targa 4, Carrera 4 a Carrera 4S. Ako už je vo verzii s pohonom všetkých kolies typické, majú výraznú svetelnú linku medzi zadnými svetlami a tiež o 44 mm širšie boky než štandardný model.

porsche (9).jpgporsche (6).jpgporsche (8).jpgFaceliftu sa samozrejme dočkali aj verzia Targa 4 a Carrera 4. Systém pohonu všetkých kolies má nový mechanizmus pripájania prednej nápravy

Model 911 Targa 4 je v ponuke výhradne s novým pohonom všetkých kolies, rovnako ako v minulej generácii. Inak sa vlastne základná technika faceliftovaných modelov proti zadokolkám nijako nemení. Pod zadným panelom s aktívnym spojlerom je nový downsizovaný preplňovaný šesťvalec 3,0 l v dvoch stupňoch naladení.

Rovnako ako v predtým predstavených zadokolkách, aj v štvorkolkách má motor proti atmosférickému predchodcovi výkon zvýšený o 20 koní. Krútiaci moment povyrástol o 60 Nm a posunul sa do nižších otáčok. Porsche zatiaľ neuvádza, či bude pre modely Targa 4 a Carrera 4/4S k dispozícii aj manuálne. Pokiaľ ide o dynamiku, tak Carrera 4S vybavená balíkom Sport Chrono zvládne šprint na 100 km/h za 3,8 sekundy.

porsche (5).jpgporsche (7).jpgporsche (1).jpgporsche (2).jpgporsche (4).jpgporsche (3).jpgNovinkou je ovládač jazdných režimov umiestnený priamo na volante, to sa teraz dostáva do módy. Verzia Targa 4 má opäť komplikované skladanie centrálneho strešného panelu

Pohon všetkých kolies opäť funguje tak, že po väčšinu času má Porsche zadný náhon, ale v prípade potreby sa pripája predná náprava. Teraz je systém ovládaný elektrohydraulicky. Novinkou je tiež ovládač na volante, ktorým si môže vodič meniť prednastavené jazdné režimy. Adaptívny podvozok PASM je v základnej výbave.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY