vytisknout velikost písma Porsche 911 Carrera T má kratší manuál a nižšiu hmotnosť

Porsche predstavilo ďalšiu "puristickú" 911. Nemá zadné sedačky alebo rádio, dokonca chýba aj hluková izolácia. Je o 20 kg ľahšia ako štandardný model a má kratšiu prevodovku. Príplatok za "horšie" auto činí len zhruba 10-tisíc eur.
Porsche 911 Carrera T má kratší manuál a nižšiu hmotnosť

Že už bolo tých špeciálnych edícií Porsche 911 dosť? Omyl! Špeciálnych edícií Porsche 911 nie je nikdy dosť. Do ponuky sa tak zaraďuje model 911 Carrera T, kedy písmeno T znamená Touring. Porsche sa tak vracia k rovnakému konceptu ako prapôvodná 911 z roku 1968. Ide o sľubovanú "puristickú" verziu z bežnej rady. Podobný model sme mohli vidieť v prevedení 911 GT3 Touring na autosalóne vo Frankfurte.

O čo ide v obyčajnej 911 Carrera Touring? Voz dostal skrátené prevody sedemstupňového manuálu, samosvorný diferenciál, o 20 mm znížený adaptívny podvozok PASM, dvadsaťpalcové kolesá, paket Sport Chrono a priplatiť si môžete aj za natáčanie zadnej nápravy. To napríklad v základnej Carrere, z ktorej novinka vychádza, nie je.

Cieľom úprav tiež bolo znížiť hmotnosť, takže Porsche vyhodilo z tejto 911 zadné sedačky a celý zábavný systém. Namiesto neho máte uprostred prístrojovej dosky veľkú priehradku ako vo Fabii Junior. Bez príplatku si ale tieto položky môžete zase zaškrtnúť. Odľahčené sú aj zadné bočné okienka alebo zadné okno a Porsche značne zredukovalo takisto hlukovú izoláciu. Celkovo je 911 Carrera Touring o 20 kg ľahšia ako štandardná Carrera.

Vzadu stále pracuje preplňovaný šesťvalec 3,0 l s výkonom 272 kW (370 k) a krútiacim momentom 450 Nm (obe hodnoty sú zhodné so základnou 911 Carrera), takže sa zvesti o návrate atmosférické jednotky nepotvrdili. Rovnako tak sa nepotvrdili špekulácie o štandardnom podvozku a menších a užších kolesách, ale možno sa dočkáme niekedy inokedy.

Vďaka skrátenej prevodovke akceleruje Porsche 911 Carrera T na 100 km/h za 4,5 sekundy, o dve desatiny rýchlejšie než bežná verzia. Ak si priplatíte za automat PDK, na stovke je auto už za 4,2 sekundy. Na 200 km/h zrýchli manuál už za 15,1 sekundy, automat za 14,2 sekundy. Manuál aj automat dosiahnu najvyššiu rýchlosť cez 290 km/h (kvôli kratším prevodom nepôjde cez tristo).

V Nemecku je cena modelu Porsche 911 Carrera Touring stanovená na 107 553 eur. Štandardná Carrera stojí 97 914 eur, takže Porsche opäť vsádza na to, že si zákazníci ochotne priplatia za "horšie" (rozumej horšie vybavené) auto. Výroba verzie Touring nie je nijako obmedzená a zaraďuje sa do bežnej ponuky, rovnako ako GT3 Touring.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY