vytisknout velikost písma Porsche 911 Aerodynamic Concept je hladký ako ocmúľaný cukrík

Depozitár múzea automobilky Porsche odhaľuje ďalší klenot: aerodynamicky optimalizovaný prototyp Porsche 911 z roku 1984.
Porsche 911 Aerodynamic Concept je hladký ako ocmúľaný cukrík

Pred tridsiatimi rokmi v Porsche laborovali s celým radom štúdií a koncepcií, ktoré mali hľadať cesty k rozšíreniu modelovej ponuky. A v Porsche teraz priebežne predstavujú tie, ktoré sa dostali do podoby funkčných prototypov. Len nedávno sme vám tak ukázali štúdiu Porsche 911 (965) vybavenú osemvalcom Audi, teraz sa môžeme pozrieť na Aerodynamic Concept, ktorého úlohou bolo skúšať aerodynamickú optimalizáciu typickej karosérie radu 911.

Oproti štandardnému prevedeniu vtedajšieho modelu Porsche 911 vynikal Aerodynamic Concept radom zvláštností. Okrem dôsledne zaobleného predku zaznamenáme hlavne celoplošné kryty kolies alebo špecificky tvarované krídlo na zadnej časti. Konštruktérom sa u tejto štúdie podarilo stlačiť koeficient odporu vzduchu na Cx = 0,27 a vozidlo zafungovalo presne, ako malo: tvorcovia sa nechali inšpirovať výsledkami svojej práce a ďalších skúšok a celý rad riešení použili na nasledujúcu sériovú generáciu Porsche 911, ktorá sa objavila v roku 1989.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY