vytisknout velikost písma Porsche 911 Aerodynamic Concept je hladký ako ocmúľaný cukrík

Depozitár múzea automobilky Porsche odhaľuje ďalší klenot: aerodynamicky optimalizovaný prototyp Porsche 911 z roku 1984.
Porsche 911 Aerodynamic Concept je hladký ako ocmúľaný cukrík

Pred tridsiatimi rokmi v Porsche laborovali s celým radom štúdií a koncepcií, ktoré mali hľadať cesty k rozšíreniu modelovej ponuky. A v Porsche teraz priebežne predstavujú tie, ktoré sa dostali do podoby funkčných prototypov. Len nedávno sme vám tak ukázali štúdiu Porsche 911 (965) vybavenú osemvalcom Audi, teraz sa môžeme pozrieť na Aerodynamic Concept, ktorého úlohou bolo skúšať aerodynamickú optimalizáciu typickej karosérie radu 911.

Oproti štandardnému prevedeniu vtedajšieho modelu Porsche 911 vynikal Aerodynamic Concept radom zvláštností. Okrem dôsledne zaobleného predku zaznamenáme hlavne celoplošné kryty kolies alebo špecificky tvarované krídlo na zadnej časti. Konštruktérom sa u tejto štúdie podarilo stlačiť koeficient odporu vzduchu na Cx = 0,27 a vozidlo zafungovalo presne, ako malo: tvorcovia sa nechali inšpirovať výsledkami svojej práce a ďalších skúšok a celý rad riešení použili na nasledujúcu sériovú generáciu Porsche 911, ktorá sa objavila v roku 1989.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY