vytisknout velikost písma Porsche 911 Aerodynamic Concept je hladký ako ocmúľaný cukrík

Depozitár múzea automobilky Porsche odhaľuje ďalší klenot: aerodynamicky optimalizovaný prototyp Porsche 911 z roku 1984.
Porsche 911 Aerodynamic Concept je hladký ako ocmúľaný cukrík

Pred tridsiatimi rokmi v Porsche laborovali s celým radom štúdií a koncepcií, ktoré mali hľadať cesty k rozšíreniu modelovej ponuky. A v Porsche teraz priebežne predstavujú tie, ktoré sa dostali do podoby funkčných prototypov. Len nedávno sme vám tak ukázali štúdiu Porsche 911 (965) vybavenú osemvalcom Audi, teraz sa môžeme pozrieť na Aerodynamic Concept, ktorého úlohou bolo skúšať aerodynamickú optimalizáciu typickej karosérie radu 911.

Oproti štandardnému prevedeniu vtedajšieho modelu Porsche 911 vynikal Aerodynamic Concept radom zvláštností. Okrem dôsledne zaobleného predku zaznamenáme hlavne celoplošné kryty kolies alebo špecificky tvarované krídlo na zadnej časti. Konštruktérom sa u tejto štúdie podarilo stlačiť koeficient odporu vzduchu na Cx = 0,27 a vozidlo zafungovalo presne, ako malo: tvorcovia sa nechali inšpirovať výsledkami svojej práce a ďalších skúšok a celý rad riešení použili na nasledujúcu sériovú generáciu Porsche 911, ktorá sa objavila v roku 1989.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY