vytisknout velikost písma Porsche 718 Cayman so štvorvalcom 2,0 l je teraz najlacnejšie auto značky

Skutočné "Porsche pre chudobných" má teraz štvorvalec s preplňovaním a dokonca dostanete v základnej cene aj strechu.
Porsche 718 Cayman so štvorvalcom 2,0 l je teraz najlacnejšie auto značky

Vždy platilo, že Boxster bolo najlacnejšie Porsche. Uzavretý Cayman bol síce drahší, ale mal vyšší výkon a lepšiu dynamiku. Teraz je to ale obrátene. S príchodom novej generácie kompaktných športiakov Porsche 718 Boxster a teraz aj 718 Cayman je to ako pri väčšej 911. Kupé Cayman je lacnejšie, ale má rovnaký výkon. O pohon sa teraz, ako už asi viete, starajú štvorvalce 2,0 l a 2,5 l s preplňovaním, ktoré nahradili atmosférické šesťvalce.

Základné prevedenie Porsche 718 Cayman poháňa plochý dvojliter s výkonom 220 kW (300 k), silnejšia verzia Cayman S má potom štvorvalec 2,5 l s výkonom 257 kW (350 k). Krútiaci moment motorov dosahuje na 380, respektíve 420 Nm v rozmedzí 1900 až 4500 ot. Porsche sa samozrejme nezabudlo pochváliť spotrebou, ktorá medzigeneračne klesla z 8,1 na 5,7 litra na 100 km. To bude určite zodpovedať skutočnosti, však že?

235729154.jpg384047605.jpg384606594.jpg

449194037.jpg449473532.jpg450051154.jpg

Základné Porsche 718 Cayman s prevodovkou PDK a balíkom Sport Chrono akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4,7 sekundy, Cayman S je o ďalšiu pol sekundu rýchlejšie. Avšak za PDK si musíte priplatiť, pretože Cayman sa štandardne dodáva s manuálom. Maximálna rýchlosť je potom 275 km/h pre Cayman a 285 km/h pre Cayman S. Technický základ je inak zhodný s Boxster, avšak Cayman sa dočkal trochu iného ladenie podvozku. Základný Cayman má potom brzdy z minulej generácie Caymanu S, silnejšia verzia používa brzdový systém z Porsche 911 Carrera.

Nové Porsche 718 Cayman môžete objednávať už teraz, dodávky zákazníkom začnú v septembri tohto roku. Základná cena za 718 Cayman je v Nemecku stanovená vrátane dane na 51 623 eur, 718 Cayman S stojí 64 118 eur.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY