vytisknout velikost písma Porsche 718 Cayman so štvorvalcom 2,0 l je teraz najlacnejšie auto značky

Skutočné "Porsche pre chudobných" má teraz štvorvalec s preplňovaním a dokonca dostanete v základnej cene aj strechu.
Porsche 718 Cayman so štvorvalcom 2,0 l je teraz najlacnejšie auto značky

Vždy platilo, že Boxster bolo najlacnejšie Porsche. Uzavretý Cayman bol síce drahší, ale mal vyšší výkon a lepšiu dynamiku. Teraz je to ale obrátene. S príchodom novej generácie kompaktných športiakov Porsche 718 Boxster a teraz aj 718 Cayman je to ako pri väčšej 911. Kupé Cayman je lacnejšie, ale má rovnaký výkon. O pohon sa teraz, ako už asi viete, starajú štvorvalce 2,0 l a 2,5 l s preplňovaním, ktoré nahradili atmosférické šesťvalce.

Základné prevedenie Porsche 718 Cayman poháňa plochý dvojliter s výkonom 220 kW (300 k), silnejšia verzia Cayman S má potom štvorvalec 2,5 l s výkonom 257 kW (350 k). Krútiaci moment motorov dosahuje na 380, respektíve 420 Nm v rozmedzí 1900 až 4500 ot. Porsche sa samozrejme nezabudlo pochváliť spotrebou, ktorá medzigeneračne klesla z 8,1 na 5,7 litra na 100 km. To bude určite zodpovedať skutočnosti, však že?

235729154.jpg384047605.jpg384606594.jpg

449194037.jpg449473532.jpg450051154.jpg

Základné Porsche 718 Cayman s prevodovkou PDK a balíkom Sport Chrono akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4,7 sekundy, Cayman S je o ďalšiu pol sekundu rýchlejšie. Avšak za PDK si musíte priplatiť, pretože Cayman sa štandardne dodáva s manuálom. Maximálna rýchlosť je potom 275 km/h pre Cayman a 285 km/h pre Cayman S. Technický základ je inak zhodný s Boxster, avšak Cayman sa dočkal trochu iného ladenie podvozku. Základný Cayman má potom brzdy z minulej generácie Caymanu S, silnejšia verzia používa brzdový systém z Porsche 911 Carrera.

Nové Porsche 718 Cayman môžete objednávať už teraz, dodávky zákazníkom začnú v septembri tohto roku. Základná cena za 718 Cayman je v Nemecku stanovená vrátane dane na 51 623 eur, 718 Cayman S stojí 64 118 eur.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY