vytisknout velikost písma Porsche 718 Cayman so štvorvalcom 2,0 l je teraz najlacnejšie auto značky

Skutočné "Porsche pre chudobných" má teraz štvorvalec s preplňovaním a dokonca dostanete v základnej cene aj strechu.
Porsche 718 Cayman so štvorvalcom 2,0 l je teraz najlacnejšie auto značky

Vždy platilo, že Boxster bolo najlacnejšie Porsche. Uzavretý Cayman bol síce drahší, ale mal vyšší výkon a lepšiu dynamiku. Teraz je to ale obrátene. S príchodom novej generácie kompaktných športiakov Porsche 718 Boxster a teraz aj 718 Cayman je to ako pri väčšej 911. Kupé Cayman je lacnejšie, ale má rovnaký výkon. O pohon sa teraz, ako už asi viete, starajú štvorvalce 2,0 l a 2,5 l s preplňovaním, ktoré nahradili atmosférické šesťvalce.

Základné prevedenie Porsche 718 Cayman poháňa plochý dvojliter s výkonom 220 kW (300 k), silnejšia verzia Cayman S má potom štvorvalec 2,5 l s výkonom 257 kW (350 k). Krútiaci moment motorov dosahuje na 380, respektíve 420 Nm v rozmedzí 1900 až 4500 ot. Porsche sa samozrejme nezabudlo pochváliť spotrebou, ktorá medzigeneračne klesla z 8,1 na 5,7 litra na 100 km. To bude určite zodpovedať skutočnosti, však že?

235729154.jpg384047605.jpg384606594.jpg

449194037.jpg449473532.jpg450051154.jpg

Základné Porsche 718 Cayman s prevodovkou PDK a balíkom Sport Chrono akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4,7 sekundy, Cayman S je o ďalšiu pol sekundu rýchlejšie. Avšak za PDK si musíte priplatiť, pretože Cayman sa štandardne dodáva s manuálom. Maximálna rýchlosť je potom 275 km/h pre Cayman a 285 km/h pre Cayman S. Technický základ je inak zhodný s Boxster, avšak Cayman sa dočkal trochu iného ladenie podvozku. Základný Cayman má potom brzdy z minulej generácie Caymanu S, silnejšia verzia používa brzdový systém z Porsche 911 Carrera.

Nové Porsche 718 Cayman môžete objednávať už teraz, dodávky zákazníkom začnú v septembri tohto roku. Základná cena za 718 Cayman je v Nemecku stanovená vrátane dane na 51 623 eur, 718 Cayman S stojí 64 118 eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY