vytisknout velikost písma Porsche 718 Cayman so štvorvalcom 2,0 l je teraz najlacnejšie auto značky

Skutočné "Porsche pre chudobných" má teraz štvorvalec s preplňovaním a dokonca dostanete v základnej cene aj strechu.
Porsche 718 Cayman so štvorvalcom 2,0 l je teraz najlacnejšie auto značky

Vždy platilo, že Boxster bolo najlacnejšie Porsche. Uzavretý Cayman bol síce drahší, ale mal vyšší výkon a lepšiu dynamiku. Teraz je to ale obrátene. S príchodom novej generácie kompaktných športiakov Porsche 718 Boxster a teraz aj 718 Cayman je to ako pri väčšej 911. Kupé Cayman je lacnejšie, ale má rovnaký výkon. O pohon sa teraz, ako už asi viete, starajú štvorvalce 2,0 l a 2,5 l s preplňovaním, ktoré nahradili atmosférické šesťvalce.

Základné prevedenie Porsche 718 Cayman poháňa plochý dvojliter s výkonom 220 kW (300 k), silnejšia verzia Cayman S má potom štvorvalec 2,5 l s výkonom 257 kW (350 k). Krútiaci moment motorov dosahuje na 380, respektíve 420 Nm v rozmedzí 1900 až 4500 ot. Porsche sa samozrejme nezabudlo pochváliť spotrebou, ktorá medzigeneračne klesla z 8,1 na 5,7 litra na 100 km. To bude určite zodpovedať skutočnosti, však že?

235729154.jpg384047605.jpg384606594.jpg

449194037.jpg449473532.jpg450051154.jpg

Základné Porsche 718 Cayman s prevodovkou PDK a balíkom Sport Chrono akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4,7 sekundy, Cayman S je o ďalšiu pol sekundu rýchlejšie. Avšak za PDK si musíte priplatiť, pretože Cayman sa štandardne dodáva s manuálom. Maximálna rýchlosť je potom 275 km/h pre Cayman a 285 km/h pre Cayman S. Technický základ je inak zhodný s Boxster, avšak Cayman sa dočkal trochu iného ladenie podvozku. Základný Cayman má potom brzdy z minulej generácie Caymanu S, silnejšia verzia používa brzdový systém z Porsche 911 Carrera.

Nové Porsche 718 Cayman môžete objednávať už teraz, dodávky zákazníkom začnú v septembri tohto roku. Základná cena za 718 Cayman je v Nemecku stanovená vrátane dane na 51 623 eur, 718 Cayman S stojí 64 118 eur.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY