vytisknout velikost písma Porsche 718 Boxster: Preplňovaný štvorvalec je rýchlejší a úspornejší

Ďalší downsizing z dielne Porsche je tu. Po zmenšení šesťvalca a nasadení systému preplňovania v klasickej Carrere prichádza nový Boxster. Aj on dostal systém preplňovania, navyše prišiel o dva valce.
Porsche 718 Boxster: Preplňovaný štvorvalec je rýchlejší a úspornejší

Porsche oficiálne predstavilo nový Boxster. Ten teraz nesie označenie 718 Boxster, pričom číslo v názve je odkazom do histórie na model, ktorý používal štvorvalcový motor. A presne to je aj hlavnou novinkou v súčasnom Boxsteri. Záujemcovia si môžu vybrať medzi štvorvalcovým dvojlitrom alebo štvorvalcom s objemom 2,5 l pre verziu S. Šesťvalce sú minulosťou.

Ako už to tak pri podobných downsizingoch býva, tabuľkové hodnoty vyzerajú veľmi sľubne. Motor je síce menší a úspornejší, ale zároveň výkonnejší a auto ako také v konečnom dôsledku rýchlejšie. Model 718 Boxster ponúkne 220 kW (300 k) a 380 Nm, prevedenie S osadené väčším štvorvalcom dáva k dispozícii 257 kW (350 k) a 420 Nm. Len pre porovnanie, staršie atmosférické "esko" disponovalo výkonom nižším o 26 kW (35 k) a krútiaci moment skôr končil na hodnote 360 ​​Nm.

Porsche 718 Boxster teda bude rýchlejšie. S balíkom Sport Chrono a prevodovkou PDK vystrelí základné prevedenie z nuly na 100 km/h za 4,7 s (o 0,8 s rýchlejšie ako staršia verzia), výkonnejší variant zvládne rovnakú disciplínu za 4,2 s, čo znamená rozdiel 0,6 s.

Štvorvalec ale bude zároveň aj úspornejší. Podľa normovaných testov si základný 718 Boxster povie v priemere o 6,9 l/100 km, väčší štvorvalec potom o 7,3 l/100 km. Obe hodnoty platia pre automatickú prevodovku. Štandardom ale bude manuál.

boxster_01.jpgboxster_02.jpgboxster_03.jpg
Porsche 718 Boxster dostalo okrem štvorvalcov aj upravený vzhľad. Menila sa predná časť alebo disky kolies

Nový Boxster dostal aj upravený dizajn. Prepracovaná predná časť má väčšie nasávacie otvory v nárazníku a nové svetlá. Štandardom sú bi-xenóny s diódami denného svietenia, záujemcovia si ale môžu priplatiť za svetlá kompletne celé zložená z diód. Iné sú aj koncové svetlá a tiež došlo na nový dizajn kolies. Štandardom sú devätnástky, na želanie môžete dostať kolesá o palec väčšie.

Porsche zároveň zapracovalo aj na podvozku a riadení. Výsledok by mal byť športovejší. Prvýkrát môže mať Boxster aktívne odpruženie PASM, ktoré zníži svetlú výšku o dvadsať milimetrov. Úpravy v interiéri potom zahŕňajú napríklad nový prístrojový štít alebo iný multimediálny systém.

Na trh dorazí nová 718 Boxster tridsiateho apríla. Základná cena pre 718 Boxster je na nemeckom trhu 53 656 eur, 718 Boxster S vyjde na 66 141 eur.

boxster_04.jpgboxster_05.jpgboxster_06.jpgboxster_07.jpgboxster_08.jpgboxster_09.jpgboxster_10.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY