vytisknout velikost písma Porsche 717: Nemecká Tesla Model S získáva obrysy

Porsche 717: Nemecká Tesla Model S získáva obrysy

Porsche chce odpovedať na úspech Tesly Model S vlastným luxusným elektromobilom. Projekt je označený číslom 717 a v plánoch automobilky je uvedené, že by sa mal začať predávať na začiatku roka 2019, informuje magazín Car.

Nový elektromobil s plánovaným dojazdom vyše 450 km má byť založený na architektúre MSB budúcej generácie modelu Panamera, ktorú si požičia aj nová generácia modelu Bentley Continental. Platformu MSB pripravilo pre koncern VW práve Porsche a je určená pre všetky modely s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom zadných alebo všetkých kolies.

Na Porsche čaká veľmi náročná úloha, pretože musí vymyslieť chytrú zástavbu akumulátorov. Automobilka má údajne vlastné riešenie, ktoré bude energeticky efektívnejšie ako to u konkurenčnej Tesly Model S. Batérie Porsche tiež nemajú byť tak náročné na chladenie. Samozrejmosťou bude možnosť bezdrôtového indukčného dobíjania.

O pohon sa má starať dvojica elektromotorov, jeden bude vpredu a druhý vzadu, so systémom vektorovanie krútiaceho momentu. Rovnako ako v prípade Tesly má mať aj elektrické luxusné Porsche niekoľko verzií výkonu od zhruba 400 do až 600 koní. Zrejme bude aj základná verzia s pohonom len zadných kolies.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY