vytisknout velikost písma Porsche 211: Boxster, Cayenne alebo Panamera s výkonom 211 koní

Porsche 211: Boxster, Cayenne alebo Panamera s výkonom 211 koní

Belgická pobočka automobilky Porsche začala ponúkať model Boxster v prevedení 211. Ako napovedá názov, maximálny výkon činí 155 ​​kW/211 k. O pohon sa nestará štvorvalec, ale podladený plochý šesťvalec s objemom 2,7 litra. Nie je taký výkon na Porsche málo? Nie je, teda aspoň nie v porovnaní s ostatnými. S rovnakým výkonom si totiž v Belgicku môžete kúpiť dokonca aj Cayenne alebo Panameru.

Boxster 211 zvládne stovku za 6,4 s v kombinácii s manuálnou prevodovkou, respektíve sa maximálne rozbehne na 245 km/h. Podobne na tom je aj Cayman 211, ktorý je o desatinu sekundy rýchlejší.

Pri Panamere sa bavíme o naftovom šesťvalci, taktiež naladenom na 155 kW/211 koní, krútiaci moment vrcholí na 550 Nm. Tu je stovka otázkou 7,5 s a maximálna rýchlosť činí 230 km/h. Spotreba sa má v kombinovanom cykle dostať na 6,3 l/100 km.

Ešte pomalší je potom Cayenne Diesel 211, ktorý má rovnaký motor (krútiaci moment ale naladený na 580 Nm) a ktorý sa dostane na stovku za už veľmi dlhých 8,5 s. Tretím dieselom 211 je Macan, pri ňom je stovka otázkou 7,7 s.

Ak hľadáte odpoveď na otázku, prečo Porsche ponúka slabšie verzie svojich modelov práve na belgickom trhu, potom bude veľmi pravdepodobne tým hlavným dôvodom snaha ponúknuť zvýhodnené verzie. V Belgicku sa totiž dane vzťahujú na výkon motora.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY