vytisknout velikost písma Porsche 211: Boxster, Cayenne alebo Panamera s výkonom 211 koní

Porsche 211: Boxster, Cayenne alebo Panamera s výkonom 211 koní

Belgická pobočka automobilky Porsche začala ponúkať model Boxster v prevedení 211. Ako napovedá názov, maximálny výkon činí 155 ​​kW/211 k. O pohon sa nestará štvorvalec, ale podladený plochý šesťvalec s objemom 2,7 litra. Nie je taký výkon na Porsche málo? Nie je, teda aspoň nie v porovnaní s ostatnými. S rovnakým výkonom si totiž v Belgicku môžete kúpiť dokonca aj Cayenne alebo Panameru.

Boxster 211 zvládne stovku za 6,4 s v kombinácii s manuálnou prevodovkou, respektíve sa maximálne rozbehne na 245 km/h. Podobne na tom je aj Cayman 211, ktorý je o desatinu sekundy rýchlejší.

Pri Panamere sa bavíme o naftovom šesťvalci, taktiež naladenom na 155 kW/211 koní, krútiaci moment vrcholí na 550 Nm. Tu je stovka otázkou 7,5 s a maximálna rýchlosť činí 230 km/h. Spotreba sa má v kombinovanom cykle dostať na 6,3 l/100 km.

Ešte pomalší je potom Cayenne Diesel 211, ktorý má rovnaký motor (krútiaci moment ale naladený na 580 Nm) a ktorý sa dostane na stovku za už veľmi dlhých 8,5 s. Tretím dieselom 211 je Macan, pri ňom je stovka otázkou 7,7 s.

Ak hľadáte odpoveď na otázku, prečo Porsche ponúka slabšie verzie svojich modelov práve na belgickom trhu, potom bude veľmi pravdepodobne tým hlavným dôvodom snaha ponúknuť zvýhodnené verzie. V Belgicku sa totiž dane vzťahujú na výkon motora.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY