vytisknout velikost písma Porsche 211: Boxster, Cayenne alebo Panamera s výkonom 211 koní

Porsche 211: Boxster, Cayenne alebo Panamera s výkonom 211 koní

Belgická pobočka automobilky Porsche začala ponúkať model Boxster v prevedení 211. Ako napovedá názov, maximálny výkon činí 155 ​​kW/211 k. O pohon sa nestará štvorvalec, ale podladený plochý šesťvalec s objemom 2,7 litra. Nie je taký výkon na Porsche málo? Nie je, teda aspoň nie v porovnaní s ostatnými. S rovnakým výkonom si totiž v Belgicku môžete kúpiť dokonca aj Cayenne alebo Panameru.

Boxster 211 zvládne stovku za 6,4 s v kombinácii s manuálnou prevodovkou, respektíve sa maximálne rozbehne na 245 km/h. Podobne na tom je aj Cayman 211, ktorý je o desatinu sekundy rýchlejší.

Pri Panamere sa bavíme o naftovom šesťvalci, taktiež naladenom na 155 kW/211 koní, krútiaci moment vrcholí na 550 Nm. Tu je stovka otázkou 7,5 s a maximálna rýchlosť činí 230 km/h. Spotreba sa má v kombinovanom cykle dostať na 6,3 l/100 km.

Ešte pomalší je potom Cayenne Diesel 211, ktorý má rovnaký motor (krútiaci moment ale naladený na 580 Nm) a ktorý sa dostane na stovku za už veľmi dlhých 8,5 s. Tretím dieselom 211 je Macan, pri ňom je stovka otázkou 7,7 s.

Ak hľadáte odpoveď na otázku, prečo Porsche ponúka slabšie verzie svojich modelov práve na belgickom trhu, potom bude veľmi pravdepodobne tým hlavným dôvodom snaha ponúknuť zvýhodnené verzie. V Belgicku sa totiž dane vzťahujú na výkon motora.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY