Porsche

Porsche je nemecký výrobca športových automobilov. Firmu založil v roku 1931 Ferdinand Porsche. V roku 1961 vznikol prvý model legendárnej rady 911, ktorá sa stále vyrába.

V roku 2009 Porsche – ako veľmi profituschopnú automobilku – ovládol Volkswagen.



ZaujímavostiVideo
Aj s Porsche 911 Turbo (930) možno nabehnúť milión kilometrov

Aj s Porsche 911 Turbo (930) možno nabehnúť milión kilometrov

Kanaďan Bill MacEachern prešiel so svojou 911 Turbo viac ako milión kilometrov a stále pokračuje ďalej. Voz za tú dobu zažil jednu nehodu. Turbodúchadlo prvýkrát odišlo po najazdení 40 000 km. Motor bol niekoľkokrát vymenený. Dnes má vozidlo 662 koní. Auto stále jazdí, doteraz prešlo vyše 1,2 milióna kilometrov.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák
Sport
Aj Porsche končí v Le Mans a prechádza do Formule E

Aj Porsche končí v Le Mans a prechádza do Formule E

1. 8. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Porsche pripravuje Boxster a Cayman GTS

Porsche pripravuje Boxster a Cayman GTS

Rad modelov 718 Boxster a Cayman sa rozrastie o verziu GTS. Štvorvalec 2,5 l ale verzii GTS zostane. Očakávajme zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu.

25. 7. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Takto vyzerá zrenovované Porsche 962 za milión eur

Takto vyzerá zrenovované Porsche 962 za milión eur

Porsche 962 je slávna závodná ikona. Jazdili s ním takí velikáni ako Derek Bell a Jacky Ickx. Predávaný kus za sebou ale príliš slávnu históriu nemá. Vďaka tomu sa ponúka za mimoriadne priaznivú cenu.

14. 7. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Vypredané Porsche 911 GT2 RS prezradené tesne pred premiérou

Vypredané Porsche 911 GT2 RS prezradené tesne pred premiérou

Oficiálne fotky 911 GT2 RS v tajnosti nevydržali. Technické údaje zatiaľ potvrdené neboli. Najostrejšia 911 sa možno ukáže v akcii cez víkend v Goodwoode.

30. 6. 2017 | Dalibor Žák
Testy
Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Nájdu sa mnohí, ktorí odošlú Porsche kvôli štvorvalcovému crossoveru kade ľahšie. Faktom ale je, že toto auto svoj predajný zmysel má a funguje veľmi dobre.

26. 6. 2017 | Dalibor Žák
Premiéry
Že ste ešte nevideli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, už je vypredané

Že ste ešte nevideli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, už je vypredané

Porsche 911 GT2 RS vznikne len v 1000 exemplároch. Všetky sú už zrejme vypredané. Základná cena v Európe bude skoro 260-tisíc eur.

23. 6. 2017 | Dalibor Žák
Video
Video: Porsche 911 GT2 vyzerá (a znie) na Nürburgringu naozaj drsne

Video: Porsche 911 GT2 vyzerá (a znie) na Nürburgringu naozaj drsne

Porsche dokončuje vývoj novej 911 GT2. Testovanie teraz prebieha hlavne na Nürburgringu. Premiéra sa odohrá v septembri vo Frankfurte.

13. 6. 2017 | Dalibor Žák
Premiéry
Porsche 911 Turbo S je v edícii Exclusive ešte výkonnejšie

Porsche 911 Turbo S je v edícii Exclusive ešte výkonnejšie

Turbo S Exclusive vznikne len v 500 exemplároch. Má výkonnejší motor a veľa unikátnych doplnkov. Rovnakú farbu, kolesá a čalúnenie v inej 911 nedostanete. Cena začína približne na hodnote 260-tisíc eur.

9. 6. 2017 | Dalibor Žák
Testy
Alfa Romeo 4C Spider vs. Porsche 718 Boxster S: Dva svety

Alfa Romeo 4C Spider vs. Porsche 718 Boxster S: Dva svety

Ideálom by boli obe tieto autá v jednej garáži. Pokiaľ nepatríte medzi zákazníkov, ktorí si to môžu dovoliť, musíte si byť úplne istí tým, že chcete od športového auta len a len zábavu za volantom, emócie, rýchlosť a že si to všetko chcete odpracovať. Potom bude 4C skvelá voľba.

9. 6. 2017 | Dalibor Žák
PaparazziPremiéry
Porsche 911 GT2 RS nebude len načipované Turbo S. Má 650 koní!

Porsche 911 GT2 RS nebude len načipované Turbo S. Má 650 koní!

Porsche čoskoro predstaví ostrú 911 GT2 RS. Bude to najvýkonnejšie a najrýchlejšie produkčné 911 v histórii. Dostane automatickú prevodovku PDK. Na Nordschleife údajne zájde čas pod sedem minút.

6. 6. 2017 | Dalibor Žák
TechnikaVideo
Pozrite sa, ako prebieha renovácia (a skúška) motora Porsche 917

Pozrite sa, ako prebieha renovácia (a skúška) motora Porsche 917

Porsche 917 je jedno z najslávnejších závodných áut. V rokoch 1970 a 1971 vyhralo v Le Mans. Plochý dvanásťvalec mal vo verzii pre Can-Am výkon až 1500 koní.

6. 6. 2017 | Dalibor Žák
Video
Už ich jazdí milión! Pozrite sa, ako Porsche vyrábalo jubilejná 911

Už ich jazdí milión! Pozrite sa, ako Porsche vyrábalo jubilejná 911

Porsche už vyrobilo 1 000 000 kusov modelu 911. Výroba Porsche 911 začala v roku 1963. Dodnes je 911 etalónom športových áut a symbolom osobného úspechu. Cez 70% všetkých vyrobených 911 je stále v prevádzke.

15. 5. 2017 | Dalibor Žák
FascináciaVideo
Video: Nové Porsche 911 GT3 a Ruf CTR na Ringu vám vezme dych

Video: Nové Porsche 911 GT3 a Ruf CTR na Ringu vám vezme dych

Porsche 911 GT3 vylepšilo svoj zápis na Ringu o 12,3 s. Celkovo zašlo čas 7:12,7 a za sebou tak nechalo mená typu Lexus LFA, Ferrari Enzo alebo Lamborghini Aventador. Na priložených videách môžete porovnať prácu vodiča v 911 GT3 s tým, čo pred tridsiatimi rokmi predvádzal na Ringu vodič Ruf CTR Yellowbird. Krásne to dokumentuje, ako je dnes rýchlosť ľahko dostupná.

9. 5. 2017 | Dalibor Žák
Video
Porsche Cayenne S Diesel odtiahne aj Airbus A380

Porsche Cayenne S Diesel odtiahne aj Airbus A380

Porsche Cayenne vytvorilo rekord, keď odtiahlo Airbus A380. Aktuálne najväčšie lietadlo na prepravu cestujúcich na svete váži 285 ton. Airbus odtiahlo prevedenie S Diesel, následne Porsche tento test zopakovalo s verziou Cayenne Turbo S. Doterajší rekord bol prekonaný o 115 ton.

5. 5. 2017 | Dalibor Žák
TuningVideo
TechArt na oslavu svojich tridsatín zohavil Porsche Cayenne Turbo S

TechArt na oslavu svojich tridsatín zohavil Porsche Cayenne Turbo S

Úpravca TechArt oslavuje 30 rokov existencie. K dispozícii sú nové doplnky na Porsche Cayenne. Vrcholné prevedenie má výkon až 720 koní a jede 311 km/h.

4. 5. 2017 | Dalibor Žák
HybridyVideo
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: nie je hybrid ako hybrid

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: nie je hybrid ako hybrid

Nie každý hybrid musí byť pomalý. Aktuálne video ukazuje, že Panamera Turbo S E-Hybrid je neuveriteľne rýchla. Celkový výkon je 680 koní, tabuľková spotreba má hodnotu 2,9 l/100 km.

2. 5. 2017 | Dalibor Žák
ZaujímavostiTechnika
Súboj najrýchlejších dieselov: BMW 750Ld vs. Porsche Panamera vs. Audi SQ7

Súboj najrýchlejších dieselov: BMW 750Ld vs. Porsche Panamera vs. Audi SQ7

Motor použitý v BMW 750Ld predstavuje najsilnejší vznetový šesťvalec na trhu. Systém preplňovania dostal namiesto skoršej trojice hneď štyri (!) turbodúchadla. Výsledkom sú parametre 400 koní a 760 Nm. Vyskúšali sme, ako tento motor akceleruje v kombinácii s predĺženou radom sedem. Realita je lepšia ako to, čo predtým predviedlo Audi SQ7. Na Porsche Panamera 4S Diesel ale tento šesťvalec nestačí.

21. 4. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Potvrdené: Porsche sa prvýkrát oficiálne objaví v hre Gran Turismo

Potvrdené: Porsche sa prvýkrát oficiálne objaví v hre Gran Turismo

Vozidlá Porsche sa prvýkrát objaví v hre Gran Turismo. Zatiaľ je potvrdený len model 911 GT3 RS. Nový diel Gran Turisma vyjde tento rok.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Porsche vyplatí zamestnancom mimoriadny bonus vo výške 9111 eur

Porsche vyplatí zamestnancom mimoriadny bonus vo výške 9111 eur

Porsche rozdá medzi zamestnancami mimoriadny bonus. Každý dostane 9111 eur. Príjmy výrobcu sa zvýšili na 22,3 miliárd eur. Na každom predanom aute zarobilo Porsche priemerne 15 330 eur.

27. 3. 2017 | Dalibor Žák
1234567...13
´
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY