vytisknout velikost písma Porovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: trikrát rovnako, napriek tomu inak

Patríte k tým, ktorých zaujalo nové Suzuki SX4 S-Cross? V rýchlom slede sme pre vás vyskúšali tri verzie tejto novinky. Spoločným im bol stupeň výbavy, líšili sa ale pohonnými jednotkami a prevodným ústrojenstvom.
Porovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: trikrát rovnako, napriek tomu inak
Zoznam kapitol
  1. Zamerané na crossovery, Ponuka verzií, Testované vozidlá
  2. Evolučný dizajn, Na palube, Interiér v štýle Suzuki
  3. Čo je to All Grip?, Na ceste
  4. Žiadna divočina, Rôzne povahy, Slovo na záver
  5. Namerané hodnoty, Technické údaje
  6. Fotogaléria Suzuki SX4 S-Cross 1,6 VVT MT
  7. Fotogaléria Suzuki SX4 S-Cross 1,6 VVT AT All Grip
  8. Fotogaléria Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS

Zamerané na crossovery

Pre väčšinu iných automobiliek by to bol len ďalší nový model v rade. Avšak pre Suzuki je to vymodlené dieťa, prvé skutočne nové auto po rade dlhých rokov čakania. Suzuki SX4 S-Cross oslavovalo svoju premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve. Najprv sa o ňom uvažovalo ako o nástupcovi etablovaného modelu Suzuki SX4, ktorý sa síce vyrába už od roku 2005, ale vďaka svojej vydarenej koncepcii, robustnosti, spoľahlivosti a priaznivým cenám je obľúbený dodnes.

Nakoniec to ale dopadlo trochu inak. Iste, nový SX4 S-Cross z osvedčeného konceptu SX4 priamo vychádza, avšak je nielen citeľne väčší, ale aj drahší. A preto ešte v nasledujúcich mesiacoch budú v maďarskom Ostrihome vyrábať oba modely súbežne. SX4 S-Cross je súčasťou stratégie automobilky Suzuki, ktorá sa v dohľadnej budúcnosti bude sústrediť na crossovery rôznych kategórií, ktoré jej v poslednej dobe idú, ruku na srdce, proste najlepšie.

Untitled-2.jpg
Vyskúšali sme pre vás tri verzie modelu Suzuki SX4 S-Cross s rôznymi variantmi pohonných jednotiek. Zľava 1,6 VVT CVT All Grip, 1,6 DDiS a 1,6 VVT MT

Len pred niekoľkými dňami na autosalóne v Tokiu tak predstavilo Suzuki trojicu nových štúdií rôznych SUV, avšak zo strednodobého hľadiska je dôležitejší koncept Suzuki iV-4 z jesenného Frankfurtu. Ten má byť totiž predobrazom sériového kompaktného crossoveru, ktorý by mal byť po vzhľadovej stránke podobne zábavný ako Nissan Juke.

Podľa zákulisných informácií by sa malo produkčné prevedenie konceptu iV-4 začať vyrábať v roku 2015 a cenovo stáť pod novým SX4 S-Cross, čím by dosluhujúci rad Suzuki SX4, ktorého výroba by mala definitívne skončiť v polovici budúceho roka, nahradilo.

Ponuka verzií

Suma sumárum, Suzuki SX4 S-Cross je v ponuke s jednou karosériou, dvoma motormi a štyrmi výbavovým stupňami, napriek tomu z týchto prísad slovenský importér pripravil celkom pestré menu. Oba motory majú zdvihový objem 1,6 l, štyri valce, rozvody DOHC 4V a najvyšší výkon 120 koní (88 kW) a oba možno kombinovať s pohonom predných, alebo všetkých kolies .

Zážihový motor 1,6 VVT (M16A) vlastnej konštrukcie je štandardne doplnený päťstupňovou, manuálne radenou prevodovkou, za príplatok potom známym bezstupňovými ústrojenstvom CVT, pričom v oboch prípadoch je na želanie k dispozícii elektronicky riadený pohon všetkých kolies All Grip s elegantným otočným ovládačom na stredovej konzoly. Motor má samozrejme premenné časovanie ventilov, nepriame vstrekovanie a atmosférické plnenie.

Moderný vznetový štvorvalec 1,6 DDiS dodáva pre Suzuki Fiat. Aj ten je v ponuke s pohonom predných, alebo všetkých kolies, ale iba s manuálnou , v tomto prípade šesťstupňovou prevodovkou.

Testované vozidlá

V rámci tohto testu sme sa sústredili na porovnanie troch kombinácií pohonných sústav. Aby bolo porovnanie cien a výbav čo najtransparentnejšie, vybrali sme ku skúškam výhradne vozidlá v rovnakom stupni výbavy Premium, o ktorom možno navyše očakávať, že bude v sérii S-Cross patriť k najpredávanejším. Hoci ide ale o druhú najlepšiu výbavu, zázraky nečakajte.

Z hľadiska postavenia stupňa Premium nám trochu chýbal napríklad aj Bluetooth, vyhrievanie sedadiel alebo automatické stierače, na druhú stranu potešilo bezkľúčové zamykanie aj štartovanie s praktickým a prehľadným ovládaním, osvetlenie priestoru pre nohy vodiča a spolujazdca alebo elektricky sklopné zrkadlá.

IMG_1297.JPGIMG_1013.JPGIMG_1218.JPG
IMG_1302.JPGIMG_1032.JPGIMG_1236.JPG
Trojica skúšaných vozidiel Suzuki SX4 S-Cross, 1,6i s manuálnou prevodovkou, 1,6i s variátorom (CVT) a pohonom všetkých kolies All Grip a 1,6 DDiS

Testovanie sme začínali s modelom SX4 S-Cross so zážihovým motorom 1,6 VVT a bezstupňovou prevodovkou CVT (metalíza Amethyst Gray Pearl), ktorý bol ako jediný z trojice vybavený pohonom všetkých kolies All Grip. Tento automobil mal na začiatku testu najazdených 1 400 km a my sme s ním najazdili ďalších 600 km.

Nasledovalo Suzuki SX4 S-Cross opäť s motorom 1,6 VVT, avšak s manuálne radenou prevodovku a pohonom predných kolies (nemetalická červená Bright). S tým sme do testu vyrážali priamo zo showroomu pri stave iba 30 km, takže sme ho považovali za vyslovene surový (skúšať na ňom zrýchlenie z 0 na 100 km/h by sme z tohto ohľadu považovali za trochu bezohľadné...).

Skúšky sme zakončili s prevedením SX4 S-Cross 1,6 DDiS (strieborná metalíza Silky Silver) s nábehom 800 km. Je teda potrebné zdôrazniť, že prevádzkové vlastnosti všetkých troch vozidiel sa zrejme s pokračujúcim zabehávaním mierne zmenia, predpokladajme, že v pozitívnom zmysle.

Suzuki SX4 S-Cross Premium 1,6i/1,6i CVT/1,6D
Rok výroby2013
Ceny testovaných vozidiel (s DPH)19 200 €/22 500 €/21 000 €
Cena základného prevedenia (s DPH)16 000 €
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy7x
El. riadenie podvozkuABS, EBD, ESP, Hill Holder
Centrálné zamykanieÁno, bezkľúčové
El. ovládanie okienÁno, 4x, aut. pri vodičovi
El. ovládanie zrkadielAno, vr. vyhrievania a priklápania
Čalúnenietextil
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno
Nastaviteľný volantÁno, výškovo aj pozdĺžne
Sklopné zadné operadláÁno
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD, MP3
BluetoothNie
NavigáciaNie
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Zliatinové diskyÁno
Xenónové svetlometyNie
Denné svietenieÁno
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláNie
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentNie
Štart/stop systémNie
MetalízaNie/Áno/Áno

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY