vytisknout velikost písma Porovnávací test Škoda Yeti 1.4 TSI vs. Chevrolet Trax 1.4T AWD

Ani čtyři roky působení na trhu, ani příchod celé řady nových soupeřů nezměnilo nic na faktu, že se Škoda Yeti prodává nadprůměrně dobře. Postavili jsme proti mladoboleslavskému modelu novinku z dílny Chevrolet. Výsledek? Trax Škodovku z trůnu malých SUV určitě nesesadí.
Porovnávací test Škoda Yeti 1.4 TSI vs. Chevrolet Trax 1.4T AWD

Malé, menšie a ešte menšie, tak možno pomocou štyroch slov charakterizovať vývoj v kategórii SUV. Pozornosť zákazníkov sa postupne sťahovala nižšie a nižšie, až sa dostali do popredia crossovery postavené na základe kompaktných hatchbackov. A nebolo ich práve málo. Dorazila Corsa (teda aby sme boli presní Mokka), objavil sa Peugeot 2008, prišiel tiež Renault Capture a na koniec sa začal v tejto čoraz viac našlapanej kategórii ponúkať aj Chevrolet Trax.

Len pre malé pripomenutie: donedávna si záujemca o takto malé SUV prakticky nemal z čoho vyberať. Jasnou voľbou tak bolo cenovo veľmi zaujímavé Suzuki SX4, ktoré sa stále predáva a ktoré na svojho plnohodnotného nástupcu zatiaľ ešte čaká. Komu sa SX4 nepáčilo, ten si mohol zaobstarať drahšiu Škodu Yeti stojacu na spodnom okraji kategórie C-SUV. Tým ostatným zostala k dispozícii snáď už len Dacia Duster alebo rovno Lada Niva (aspoň ušetríte).

_DSC0368.JPG_DSC0370.JPG 
Škoda Yeti je dlhoročný model, ktorý vládne predajom medzi malými SUV. Po nástupe novej konkurencie sa zrejme situácia meniť nebude.

Zatiaľ čo staré Suzuki SX4 nemá proti novej konkurencii veľa šancí, akokoľvek to auto je dobré a ponúka sa vďaka presunu výroby štvorkoliek z Japonska do Maďarska tiež za veľmi zaujímavú cenu, naozajstným súperom pre všetky tie prevtelené Clia je iba Škoda Yeti. Tú sme postavili proti najnovšiemu prírastku medzi B-SUV, teda proti Chevroletu Trax.

Fakty

Začneme faktickými údajm.. Na prvý pohľad to nie je úplne zrejmé, ale Trax aj Yeti sú si rozmerovo veľmi podobní. Chevrolet dostal rozmery 4248 mm /1766 mm/ 1674 mm, Yeti zodpovedá veľkosti 4222 mm /1793 mm/ 1694 mm. Rázvorom náprav prekonáva Škodovka svojho súpera o 23 mm. Keby ste sa ma spýtali pred tým, než som nazrel do technických tabuliek, kto je väčší, bol by som prisahal, že Trax je stopercentne menší. Asi za to môže "off-roadový" dizajn Škody Yeti. A podobné prekvapenie sa konali počas testu viackrát.

Čo je však zrejmé na prvý pohľad (a ani sa nemusíte poriadne sústrediť), to je rozdiel vo svetlej výške karosérie. Chevrolet Trax síce má vo svojej tlačovej správe napísané čosi o jazde terénom, avšak s podvozkom vysokým len 168 mm pôsobí mimo cesty trochu bezradne. Yeti naopak dostal slušných 180 mm. Dajú sa nájsť aj súperi s vyššou hodnotou (napríklad Renault Capture - 200 mm), ale aj s osemnástimi centimetrami si celkom vystačíte. Navyše, čo si budeme hovoriť, tieto autá do terénu príliš často jazdiť nebudú.

_DSC0466.JPG_DSC0516.JPG 
Chevrolet je na prvý pohľad výrazne nižší. Nemusíte ani jazdiť do terénu, aby ste v tomto smere objavili limity dané svetlou výškou 168 mm.

Tabuľkové prekvapenie číslo dva: bol som si stopercentne istý, že Yeti má pod kapotou výkonnejší motor Ako Chevrolet Trax. Hľa, opak je pravdou. Jedna-štvorka TSI vyprodukuje maximálne 122 koní a 200 Nm, Chevrolet vie zo svojho ECOTEC dostať 140 koní a 200 Nm.

Navyše sa rozbehne na stovku za 9,8 s (Yeti je na stovke za 10,6 s) a maximálna rýchlosť činí 194 km/h (Yeti 185 km/h). Budiž, takže môj dojem, kedy som si myslel, že je Yeti rýchlejšia, pripočítame na vrub vyššej hmotnosti? Nie, nemôžem to urobiť. Podľa tabuliek váži Trax aj so systémom pohonu všetkých kolies 1397 kg, Yeti v predokolke s rovnako objemným agregátom má v kolonkách technických tabuliek zapísané číslo 1395 kg. To sú mi veci.

Než sa pustíme do testu, je nutné pridať posledný dôležitý fakt a ďalšie prekvapenia: Chevrolet Trax 1.4T AWD s manuálnou prevodovkou štartuje na sume 16 048 €. Škodu Yeti 1.4 TSI Green tec kúpite od 14 159 €. Z nejakého dôvodu som Chevrolet Trax automaticky považoval za lacnejšie auto. Ale je pravda, že je veľmi slušne vybavený a predovšetkým disponuje systémom pohonu všetkých kolies.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY