vytisknout velikost písma Porovnávací test Peugeot 308 kontra Mazda 3: tvárou v tvár

Najvýznamnejšími tohtoročnými prírastkami do nižšej strednej triedy, nejexponovanejšieho európskeho segmentu osobných automobilov, sú francúzsky Peugeot 308 a japonská Mazda 3. Ako si viedli v priamom porovnaní?
Porovnávací test Peugeot 308 kontra Mazda 3: tvárou v tvár
Zoznam kapitol
  1. Súboj nováčikov, Testované vozidlá
  2. Podľa vlastných receptov, Na palube, Batožinový prostor
  3. V hlavnej úlohe „i-Cockpit“, Možnosti tu sú, V Mazde 3 na to išli trochu inak…
  4. Na ceste, Rozuzlenie, Technické údaje
  5. Fotogaléria (spoločná)
  6. Fotogaléria (Peugeot 308)
  7. Fotogaléria (Mazda 3)

Súboj nováčikov

Európskemu segmentu nižšej strednej triedy patrí v súčasnosti tretinový trhový podiel, a tak je jasné, že keď chce automobilka naozaj predávať, táto trieda pre ňu bude kľúčová. Kým udalosťou minulého roka v tejto kategórii bola premiéra Volkswagenu Golf VII, tento rok to sú práve hatchbacky Peugeot 308 a Mazda 3, ktoré na seba chcú strhnúť pozornosť európskych zákazníkov.

IMG_1514.JPGIMG_1518.JPGIMG_1525.JPGIMG_1531.JPGIMG_1534.JPGIMG_1537.JPG
V krátkodobom porovnávacom teste sme proti sebe postavili dve najdôležitejšie novinky nižšej strednej triedy, Peugeot 308 a Mazdu 3

Aktuálny Golf je po všetkých stránkach zlatým štandardom, zatiaľ čo kúzlo súčasného Focusu už rokmi trochu vyvanulo, nehovoriac o Astre. Ak teda o kúpe nového automobilu nižšej strednej triedy uvažujete, nové modely Peugeot 308 a Mazda 3 by rozhodne vašej pozornosti ujsť nemali. Využili sme možnosti a súbežne krátko vyskúšali reprezentantov oboch týchto radov.

Príjemné zistenie na úvod: je veľmi milé, že aj v tejto triede a dobe vedúcej k maximálnej unifikácii riešenia a postupov nájdeme autá, ktoré sa v mnohých ohľadoch výrazne líšia a uspokojia požiadavky rôznych zákazníkov. Dostali sme možnosť na chvíľu vyskúšať vozidlá Peugeot 308 Allure 1,6 e-HDI a Mazda 3 Revolution so slabším zo zážihových "dvojlitrov".

Testované vozidlá

Spoločnými prvkami oboch vozidiel boli okrem päťdverovej karosérie hatchback a perleťovo bieleho lakovania tiež tmavé látkové čalúnenia a prakticky najvyššia možná výbava, výrazne sa potom líšili pohonnými jednotkami. Na jazdné výkony sme sa preto nesústredili a v otázke jazdných vlastností sme sledovali prevažne tie parametre, ktoré použitým motorom výraznejšie ovplyvnené nie sú.

S ohľadom na obmedzenú dobu, po ktorú sme tieto autá mali k dispozícii, berte prosím tento test ako istú formu prvej jazdy a prvého porovnania týchto dvoch nových modelov. S Mazdou 3 sme už jazdili pri októbrovej medzinárodnej prezentácii v Barcelone, v tomto porovnávacom teste sme sa preto sústredili práve na francúzsku novinku, ku ktorej sme "trojku" v jednotlivých ohľadoch prirovnávali.

Rozmery a objemyPeugeot 308Mazda 3
Dĺžka4 253 mm4 460 mm
Šírka1 804 mm1 795 mm
Výška1 457 mm1 465 mm
Rázvor náprav2 620 mm2 700 mm
Rozchod kolies vpredu1 559 mm1 555 mm
Rozchod kolies vzadu1 553 mm1 560 mm
Objem batožinového priestoru min.420 l364 l
Objem batožinového priestoru max.1 228 l1 263 l
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY