vytisknout velikost písma Porovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Postavili sme proti sebe nové generácie dvoch luxusných sedemmiestnych SUV. Obe predstavujú v porovnaní so svojimi predchodcami ohromný posun vpred, ale naša otázka znie: ponúka vyváženejšiu kombináciu vlastností nové Audi Q7, alebo nové Volvo XC90?
Porovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD
Zoznam kapitol
  1. Úvod; súperi sa predstavujú
  2. Interiéry, infotainment, asistenčné systémy
  3. Priestor pre cestujúcich a pre batožinu
  4. Akcelerácia a brzdy
  5. Správanie na ceste a dojem z jazdy
  6. Ceny a výbava
  7. Verdikt; technické údaje
  8. Audi Q7 vs. Volvo XC90: Kompletná fotogaléria

Prvý Volvo XC90 prinieslo pred 13 rokmi medzi veľké SUV vtedy unikátnu variabilitu interiéru, ktorá nemala ďaleko k niektorým autám kategórie MPV. Aj vďaka tomu vydržalo na trhu tak dlho. Audi Q7 o tri roky neskôr vsadilo na podobný recept: na rozdiel od technicky príbuzného Porsche Cayenne a Volkswagenu Touareg bolo orientované výlučne na cestu a v dlhšom chrbte schovávalo dosť miesta pre tretí rad sedadiel.

_DSC0603.jpg_DSC0614.jpg_DSC0630.jpgAudi Q7 aj Volvo XC90 dorazili tento rok na trh v novej generácii; ich predchodcovia patrili k priekopníkom variabilných sedemmiestnych SUV

Viac či menej použiteľné dve sedačky v kufri dnes ponúka celý rad veľkých SUV, ale nové Audi Q7 aj nové Volvo XC90 kladú aj po generačnej obmene na tretí rad sedadiel značný dôraz. Inými slovami, ak o jednom z nich uvažujete, je štatisticky celkom veľká pravdepodobnosť, že sa vo vašom výbere ocitli práve vďaka sedemmiestnemu interiéru. Čo je dôvod, prečo sme do porovnávacieho testu vzali práve tieto varianty. (Oba modely možno objednať aj v päťmiestnom prevedení.)

Príležitostným čitateľom pre istotu pripomenieme, že informácie o technike a novinkách nového Audi Q7 a Volva XC90 sme priniesli už skôr v samostatných článkoch, napríklad:

Premiéry | SUV | Audi

Fotogaléria: Nové SUV Audi Q7 oficiálne. Je ľahšie o 325 kg

Premiéry | Video | SUV | Volvo

Nové Volvo XC90 konečne predstavené. Ako sa vám páči?

V prípade XC90 sa naša redakcia na zozname pozvaných na medzinárodnú prezentáciu neocitla, ale prvé dojmy z novej Q7 sme už priniesť mohli:

Prvá jazda | Luxusní auta | SUV | Audi

Nové Audi Q7 mieri veľmi vysoko [prvé jazdné dojmy]

Dnes teda nebudeme opakovať už povedané a ako je v našich porovnávacích testoch zvykom, pustíme sa rovno do vzájomného porovnania. Ktoré pochopiteľne nemôže začať inak ako obhliadkou oboch súperov. Ešte predtým si ale pripomenieme ich kľúčové technické údaje:

Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD: Technické parametry
Motorizácia                                                          Audi Q7 3.0 TDI quattro Volvo XC90 D5 AWD
Motor               vidlicový šesťvalec preplňovaný jedným turbodúchadlom radový štvorvalec preplňovaný dvoma turbodúchadlami
Prevodovka samočinná 8-stupňová ZF samočinná 8-stupňová Aisin
Zdvihový objem (cm3) 2967 1969
Vrtanie x zdvih (mm) 83,0 x 91,4 82,0 x 93,2
Kompresný pomer 16,0:1 15,8:1
Max. výkon (kW/k) 200/272 165/225
v ot./min. 3250-4250 4250
Max. krútiaci moment (Nm) 600 470
v ot./min. 1500-3000 1750-2500
0-100 km/h (s) 6,5 7,8
Max. rýchlosť (km/h) 234 220
Komb. spotreba (l/100 km) 6,2 5,8
Prevádzková hmotnosť (kg) 2060 2028
Celková hmotnosť (kg) 2940 2750
Max. hm. prívesu (kg) 3500 (s pneum. podvozkom) 2700

Audi medzigeneračne dosť zmenilo postavu. Pôvodný model pôsobí v kontexte dnešnej doby už takmer rodinným dojmom, ale v roku premiéry to bolo inak. Kombinácia monštruóznych rozmerov, nafúknutých tvarov a masívnej provy vyzerala takmer surovo a imponovala okrem iného tomu typu zákazníkov, ktorí neskôr húfne presadli do BMW X6. Druhá generácia pôsobí vďaka nižšej stavbe skôr ako nadrozmerné kombi než ako majestátne SUV a spojenie veľkých svetiel s ostrými rohmi masky jej dáva výraz, ktorý je všetko, len nie hrozivý.

_DSC0653.jpg_DSC0648.jpg_DSC0647.jpg_DSC0668.jpg_DSC0669.jpg_DSC0672.jpgQ7 má proporcie pripomínajúce skôr veľké kombi a jeho predok pôsobí trochu neharmonicky; XC90 kombinuje elegantné rozloženie hmôt s triezvo, ale efektne vykonanými detailmi

Volvo XC90 najmä z profilu pomerne výrazne odkazuje na pôvodnú generáciu, vďaka detailom však pôsobí div nie futuristicky a má mimoriadne elegantné proporcie. Pre škandinávsku značku je trochu smola, že dizajn exteriéru nezahŕňame do záverečného hodnotenia porovnávacích testov. Keby sme to urobili, túto disciplínu by XC90 s veľkým náskokom vyhrala. A po otvorení dverí je zjavné, že návrhári Volva nezanedbali ani interiér. Viď nasledujúcu kapitolu:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY