vytisknout velikost písma Porovnanie Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 vs. Nissan Qashqai DIG-T 160

Obaja majú ázijský rodokmeň, ale vyrábajú sa v Európe - Nissan Qashqai v britskom Sunderlande, Hyundai Tucson v českých Nošoviciach. Jeden vládne v Európe, druhý chce vládnuť u nás. Postavili sme proti sebe dva kompaktné crossovery, ktoré nedávno prišli na trh v novej generácii.
Porovnanie Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 vs. Nissan Qashqai DIG-T 160
Zoznam kapitol
  1. Súperi sa predstavujú
  2. Dizajn; interiéry a vnútorný priestor
  3. Jazda a spotreba
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; technické údaje
  6. Kompletná fotogaléria

Príchod nového Hyundai Tucson na tuzemský trh zaregistrovali aj ľudia, ktorí inak automobilové novinky nesledujú príliš pozorne. "Teraz tu vládnem ja," hlásal nástupcu modelu ix35 z televíznych obrazoviek aj reklamných plôch. Aby sme oprávnenosť ambícií Tucsonu posúdili v kontexte danej triedy, rozhodli sme sa podrobiť ho porovnávaciemu testu.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai 219.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 205.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 207.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 211.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 216.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 209.jpg
Hyundai Tucson a Nissan Qashqai prišli nedávno na trh v novej generácii

Koho ale vybrať za súpera? Škoda Yeti, hoci u nás v danej kategórii najpredávanejšia, nie je najmladšia a obvyklej predstave o typickom kompaktnom crossoveri sa predsa len trochu vymyká. Proti novému Hyundai Tucson sme preto postavili Nissan Qashqai. Prečo práve ten? Pretože je obchodne najúspešnejším kompaktným SUV. Pri pohľade na slovenský trh to tak nemusí vyzerať, ale celoeurópsky je model Nissanu najpredávanejším kompaktným SUV/crossoverom a zároveň jediným modelom tejto triedy, ktorý sa pravidelne objavuje medzi 10 najpredávanejšími autami v Európe celkovo.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai 192.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 194.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 190.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 202.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 199.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 197.jpg
Qashqai sme novému Tucsonu vybrali za súpera z toho dôvodu, že je najpredávanejším autom svojej triedy v Európe

Tentokrát sme dali v našom dueli prednosť benzínovým motorom - čiastočne preto, že v súvislosti s aférou Dieselgate očakávame mierny ústup dieselov zo slávy, ale najmä preto, aby sme vyskúšali, nakoľko sú moderné malé preplňované motory vhodnou voľbou pre pohon relatívne veľkých a ťažkých áut s nezanedbateľným aerodynamickým odporom.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai 214.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 212.jpgHyundai Tucson vs Nissan Qashqai 213.jpg
Do testu sme vybrali autá poháňané preplňovanými benzínovými štvorvalcami 1,6 l

Hyundai Tucson i Nissan Qashqai dávajú záujemcom o benzínový motor na výber len tisícšesťstovku, v tomto smere bola voľba jednoduchá. Bohužiaľ však nebolo v našich možnostiach dať dohromady auta s úplne porovnateľnou špecifikáciou hnacieho reťazca: kým Qashqai mal manuálne radenie a pohon predných kolies (štvorkolka je v ponuke len s dieselom), do testovaného Tucsonu v Nošoviciach namontovali automat a pohon 4x4. Preto v dnešnom porovnaní vlastnosti súvisiace s prenosom výkonu nebudeme príliš komentovať  a sústredíme sa skôr na to ostatné.

Než sa pustíme do vzájomného porovnávania, pozrime sa na kľúčové technické údaje oboch modelov, či presne vieme, čo proti sebe stojí.

Hyundai Tucson vs. Nissan Qashqai: technické parametre
Model Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Motor               preplňovaný radový štvorvalec preplňovaný radový štvorvalec
Prevodovka 7-stupňová dvojspojková 6-stupňová manuálna
Pohon 4x4 predný
Zdvihový objem (cm3) 1591 1618
Kompresný pomer 10 10,5
Max. výkon (kW/k) 130/177 120/163
v ot./min. 5500 5600
Max. krútiaci moment (Nm) 265 240
v ot./min. 1500-4500 2000-4000
0-100 km/h (s) 9,1 9,1
Max. rýchlosť (km/h) 201 200
Komb. spotreba (l/100 km) 7,5 5,8
Prevádzková hmotnosť (kg) 1534 1365
Celková hmotnosť (kg) 2000 1885
Max. hm. prívesu (kg) 1600 1500

Vidíme, že Hyundai má vyšší výkon a krútiaci moment (ten navyše zostáva na maxime v širšom rozsahu otáčok), ale udávané dynamické parametre sú prakticky totožné a spotreba Tucsonu je o výrazných 29 percent vyššia. Ako to? Čiastočne za to iste môžu straty v komplikovanejšom hnacom reťazci, ale aj vyššia hmotnosť (prinajmenšom spôsobená opäť komplikovanejším hnacím reťazcom). Už pri úvodnom porovnávaní "papierových" údajov si tak znovu pripomíname, že pohodlie automatu a istota štvorkolky vždy niečo stoja - a nehovoríme teraz o obstarávacej cene.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY