vytisknout velikost písma Poľsko chce zaviesť "vodičský preukaz" pre cyklistov

Novinka má za cieľ zvýšiť bezpečnosť, pretože každým rokom na tamojších cestách zomrie približne 300 cyklistov a toto číslo sa od roku 2011 nelepší.
Poľsko chce zaviesť "vodičský preukaz" pre cyklistov

Poľský minister infraštruktúry pripravil návrh, podľa ktorého by Poľsko malo zaviesť povinnosť pre cyklistov vlastniť niečo ako "vodičský preukaz". Novinka má za cieľ zvýšiť bezpečnosť, pretože každým rokom na tamojších cestách zomrie približne 300 cyklistov a toto číslo sa od roku 2011 nelepší. Cyklistickým organizáciám sa návrh vôbec nepáči.

So správou prišiel Slovenský rozhlas a o návrhu píšu samozrejme aj poľské médiá. Podľa ministra Andrzeja Adamczyka mnoho cyklistov pohybujúcich sa po cestách nepozná ani základné dopravné predpisy, čo bezpečnosti príliš neprospieva. Podmienky na prevádzku na pozemných komunikáciách by navyše mali byť rovnaké pre všetkých. Za jazdu bez cyklistického vodičského preukazu by dotyčný dostal pokutu. Ako vysoká by bola, to sa zatiaľ nevie.

Odporcovia návrhu poukazujú na skutočnosť, že zaviesť takéto opatrenie do praxe bude administratívne veľmi zložité a že tento návrh ide proti cyklistickej doprave, ktorá má byť naopak rozvíjaná. Návrh bude prejednávať ešte poľská vláda. Okrem "vodičských preukazov" sú pripravené aj ďalšie novinky, ako napríklad povinnosť nosiť helmu u detí.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY