vytisknout velikost písma Polícia v Dubaji myslí na ekológiu. Kúpila si hybridné Panamery

Polícia v Dubaji myslí na ekológiu. Kúpila si hybridné Panamery

Polícia v Dubaji má vo svojej flotile už kde čo. Tak napríklad Bugatti Veyron, Ferrari FF, Lexus RC F, Mercedes triedy G od Brabusu alebo Lamborghini Aventador. Autá to sú krásne, lenže ekológom z takejto koncentrácie veľkých motorov musia vstávať vlasy hrôzou. Dubajská polícia sa však tento fakt (možno) snaží napraviť. Najnovším prírastkom je totiž hybridné Porsche Panamera.

Hoci ide o hybrid, ani Porsche Panamera S E-Hybrid nie je nijako pomalé auto. Kombinácia dvakrát preplňovaného benzínového šesťvalca a jedného elektromotora dáva k dispozícii 306 kW (416 k) a 440 Nm. Stovka je záležitosťou na 5,5 s a maximálna rýchlosť činí 270 km/h. A navyše môžu policajti z Dubaja jazdiť trasy dlhé až 36 km na elektrickú energiu.

Hybridné Porsche Panamera ale nie je prvým ekologicky zameraným automobilom vo flotile. Zhruba v polovici marca zamierilo do služieb tejto polície aj BMW i8. Na slovenskom trhu stojí Panamera S E-Hybrid "len" 107 tisíc eur, takže ide v kontexte iných dubajských špeciálov o celkom lacné auto. Možno aj preto boli nakúpené hneď tri exempláre.

Untitled 4.jpgUntitled 5.jpgUntitled 6.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY